Autor |
Zpráva |
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
ještě jedna věc ohledně LPG... když chci vytočit 4 (Rapid 136) tak do 4000 se vytočí pěkně a docela rychle, ale pak jakoby měl omezovač... na benzín jsem to ještě nezkoušel...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
6.12.07, 07:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
rád bych se nechal poučit, poněvadž vím houby, jak to má nebo nemá vypadat, může mě ta silně zaklepená sedla někdo popsat? Já na tom totiž nic nevidím, jen kus složitě tvarovaného materiálu....
Naposledy upravil Vít dne 6.12.07, 08:16, celkově upraveno 1
|
6.12.07, 07:59 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Vít Široký píše: rád bych se nechal poučit, poněvadž vím houby, jak to má nebo nemá vypadat, může mě ta silně zaklepená sedla někdo popsat? Já na tom totiž nic nevidím, jen složitě tvarovaného materiálu....
Pokud se dívám dobře, na prvním obrázku je dosedací plocha ventilu asi o půl centimetru níž, než má být. Ale nechápu, jak se může tahkle ventil "utopit".
Naposledy upravil fatal dne 6.12.07, 08:07, celkově upraveno 1
|
6.12.07, 08:06 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Když se podíváš hned na prvním obrázku, tak díra vlavo má oproti té díře vpravo od roviny schodek, pak je teprve kónická plocha pro ventil, tomu se řiká zaklepanej ventil, v praxi to vypadá tak, že ventil se pomalu "zakusuje" do hlavy směrem nahoru a když neseřizuješ ventily, tak ti může zůstat pootevřenej, což má za nástedek jednak únik tlaku z válce a pak okolo ventilu proudí do výfuku zapálená směs a vytaví kus materiálu ventilu a ten pak ani po seřízení netěsní a tomu se zove podpálenej ventil.
Dá se tomu předejít tím, že se nechá zrepasovat hlava na LPG, tzn. mimo běžné úkony se na sedla ventilů použije speciální tvrdá slitina, která je odolnější proti zaklepání, u nás kompletní repas hlavy (pokud není prasklá, nebo brutálně prohlá) přijde asi na 1.000,- bez DPH.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
6.12.07, 08:07 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
a co je příčinou? Mizerný materiál hlavy ?
|
6.12.07, 08:10 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jinej průběh hoření směsi, kterej neúměrně ohřívá sedla výfukových ventilů a ty sou pak měkčí, viz článek od Jiřího Čecha tady na techwebu, někde si ho pohledej, je to tam pro laika docela srozumitelně popsaný.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
6.12.07, 08:13 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Přesně jak píše Drak, může za to skutečnost, že tyto hlavy je nutné provozovat na olovnatý benzín a LPG neobsahuje žádné přísady pro ochranu (zhutnění) sedel. Pokud byla hlava dříve provozovaná na olovnatý (s aditivy) benzín, tak se ventily téměř nezaklepávají. U této byla údajně dělána generálka, takže byly nejspíš zabroušené sedla, tím se strhnula tvrdší vrstva na povrchu a potom se při provozu na LPG ventil velmi rychle zaklepal.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.12.07, 08:50 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
mám ještě jeden dotaz, omlouvám se, že jsem off ale do názvu to spadá. Mám teda teď nové LPG ve 125, startuje to skvěle za chladna to jede super, ani to necukne, táhne to jak býk. Jak se to zahřeje, tak to taky jede krásně, měkce , nic necukne, ale je cítit trochu úbytek výkonu, hlavně při rozjezdu oproti chladnému motoru... a na jedničku to nemá zrovna ten teplý motor odpich. Seštelované to je od dílny, já na to zaítm nešáh, ale zase se jeví spotřeba skvěle - 200 km jsem najel a v nádrži třičtvrtě (45 litrů). Jinak maximální spokojenost, až na to, že za tepla je to trochu tupé. Vím že na lpg to bude línější než na benzin, ale ten rozjezd je za tepla bídný, pak už to jekž takž jede pěkně:) díky za rady
|
9.12.07, 11:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A nemáš náhodou zapojený předehřev? Taková ta vlnkovaná hadice k plechu nad výfukem. Pokud ano, tak ji vyhoď, ten plech taky (jeden šroub tam nech a můžeš za něj přes pružinu chytit filtrbox), ten plastový nasavač rozlouskni (postupně odpadávají západky), vytáhni z něj termostat (taková klapka uvnitř s trubičkou ohnutou do kružnice) a zase ho slož. Potom by bylo ještě vhodné zaslepit tu díru naboku, lze použít gumová zátka z nějakých starších nasávačů, které ještě neměli hadici, nebo jinak vhodně zalepit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.12.07, 12:18 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
aha dík za tip, to vyřeším jednoduše , hadici dám do pryč, a nasávač filtr boxu už mám jeden upravený, kdysi jsem laboroval se sáním, tak jsem si takový vyrobil, termostat tam vůbec není, a z boku mám díru zaslepenou. Čili říkáš, že je to lepší? vyzkouším, dám vědět, dík za radu a ochotu!
|
9.12.07, 15:37 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Určitě je to lepší, studený vzduch má menší objem a vejde se do válce víc kyslíku. U benzínu je ten předehřev jen kvůli tomu, aby udržoval teplotu nasávaného vzduchu konstantní. Ta je totiž důležitá pro správné míšení v karburátoru. Plyn to nepotřebuje. Takže to zkus, za výsledek neručím, já jsem nikdy nezkoušel jezdit s tou hadicí. Myslím si ale, že to takový rozdíl nebude, možné to však je.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.12.07, 20:28 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
tak jsem ten bok filtr boxu vyměnil za ten zaslepený a teda mazec, nechtělo to ani startovat, natož tak pořádně jet, zkrátka zhoršení... ale dal jsem to samozřejmě zpět, jemně jsem přidal průtoku, ale jen lehce a hned je to mnohem lepší:) take je to vyřešeno:) plynu zdar, škodovkám zvlášť!
|
12.12.07, 21:16 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To není možný! I když možná ti to rozhodilo poměr plyn/vzduch a jelo to hůř, chtělo to trochu seštelovat.
Tos tam nechal i tu hadici na předehřívání?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
12.12.07, 21:46 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
no nevím čím to, ale když to mám všechno origo nasazené, tzn, trubku k výfuku, original filtrbox i termostatem...tak to po lehkém přidání směsi funguje skvěle, chladné to skvěle starutje, za tepla taky a jede téměř stejně jako na benzin...
|
13.12.07, 22:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|