Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 05:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 LPG na 120L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
ještě jedna věc ohledně LPG... když chci vytočit 4 (Rapid 136) tak do 4000 se vytočí pěkně a docela rychle, ale pak jakoby měl omezovač... na benzín jsem to ještě nezkoušel...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


6.12.07, 07:40
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Martin píše:

Tady je hlava...jsou vidět silně zaklepaná výfuková sedla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


rád bych se nechal poučit, poněvadž vím houby, jak to má nebo nemá vypadat, může mě ta silně zaklepená sedla někdo popsat? Já na tom totiž nic nevidím, jen kus složitě tvarovaného materiálu....


Naposledy upravil Vít dne 6.12.07, 08:16, celkově upraveno 1



6.12.07, 07:59
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Vít Široký píše:
rád bych se nechal poučit, poněvadž vím houby, jak to má nebo nemá vypadat, může mě ta silně zaklepená sedla někdo popsat? Já na tom totiž nic nevidím, jen složitě tvarovaného materiálu....


Pokud se dívám dobře, na prvním obrázku je dosedací plocha ventilu asi o půl centimetru níž, než má být. Ale nechápu, jak se může tahkle ventil "utopit". :shock:


Naposledy upravil fatal dne 6.12.07, 08:07, celkově upraveno 1



6.12.07, 08:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Když se podíváš hned na prvním obrázku, tak díra vlavo má oproti té díře vpravo od roviny schodek, pak je teprve kónická plocha pro ventil, tomu se řiká zaklepanej ventil, v praxi to vypadá tak, že ventil se pomalu "zakusuje" do hlavy směrem nahoru a když neseřizuješ ventily, tak ti může zůstat pootevřenej, což má za nástedek jednak únik tlaku z válce a pak okolo ventilu proudí do výfuku zapálená směs a vytaví kus materiálu ventilu a ten pak ani po seřízení netěsní a tomu se zove podpálenej ventil.

Dá se tomu předejít tím, že se nechá zrepasovat hlava na LPG, tzn. mimo běžné úkony se na sedla ventilů použije speciální tvrdá slitina, která je odolnější proti zaklepání, u nás kompletní repas hlavy (pokud není prasklá, nebo brutálně prohlá) přijde asi na 1.000,- bez DPH.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


6.12.07, 08:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
a co je příčinou? Mizerný materiál hlavy ?


6.12.07, 08:10
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Jinej průběh hoření směsi, kterej neúměrně ohřívá sedla výfukových ventilů a ty sou pak měkčí, viz článek od Jiřího Čecha tady na techwebu, někde si ho pohledej, je to tam pro laika docela srozumitelně popsaný.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


6.12.07, 08:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Přesně jak píše Drak, může za to skutečnost, že tyto hlavy je nutné provozovat na olovnatý benzín a LPG neobsahuje žádné přísady pro ochranu (zhutnění) sedel. Pokud byla hlava dříve provozovaná na olovnatý (s aditivy) benzín, tak se ventily téměř nezaklepávají. U této byla údajně dělána generálka, takže byly nejspíš zabroušené sedla, tím se strhnula tvrdší vrstva na povrchu a potom se při provozu na LPG ventil velmi rychle zaklepal.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


6.12.07, 08:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
mám ještě jeden dotaz, omlouvám se, že jsem off ale do názvu to spadá. Mám teda teď nové LPG ve 125, startuje to skvěle za chladna to jede super, ani to necukne, táhne to jak býk. Jak se to zahřeje, tak to taky jede krásně, měkce , nic necukne, ale je cítit trochu úbytek výkonu, hlavně při rozjezdu oproti chladnému motoru... a na jedničku to nemá zrovna ten teplý motor odpich. Seštelované to je od dílny, já na to zaítm nešáh, ale zase se jeví spotřeba skvěle - 200 km jsem najel a v nádrži třičtvrtě (45 litrů). Jinak maximální spokojenost, až na to, že za tepla je to trochu tupé. Vím že na lpg to bude línější než na benzin, ale ten rozjezd je za tepla bídný, pak už to jekž takž jede pěkně:) díky za rady


9.12.07, 11:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A nemáš náhodou zapojený předehřev? Taková ta vlnkovaná hadice k plechu nad výfukem. Pokud ano, tak ji vyhoď, ten plech taky (jeden šroub tam nech a můžeš za něj přes pružinu chytit filtrbox), ten plastový nasavač rozlouskni (postupně odpadávají západky), vytáhni z něj termostat (taková klapka uvnitř s trubičkou ohnutou do kružnice) a zase ho slož. Potom by bylo ještě vhodné zaslepit tu díru naboku, lze použít gumová zátka z nějakých starších nasávačů, které ještě neměli hadici, nebo jinak vhodně zalepit.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


9.12.07, 12:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
aha dík za tip, to vyřeším jednoduše , hadici dám do pryč, a nasávač filtr boxu už mám jeden upravený, kdysi jsem laboroval se sáním, tak jsem si takový vyrobil, termostat tam vůbec není, a z boku mám díru zaslepenou. Čili říkáš, že je to lepší? vyzkouším, dám vědět, dík za radu a ochotu! :)


9.12.07, 15:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Určitě je to lepší, studený vzduch má menší objem a vejde se do válce víc kyslíku. U benzínu je ten předehřev jen kvůli tomu, aby udržoval teplotu nasávaného vzduchu konstantní. Ta je totiž důležitá pro správné míšení v karburátoru. Plyn to nepotřebuje. Takže to zkus, za výsledek neručím, já jsem nikdy nezkoušel jezdit s tou hadicí. Myslím si ale, že to takový rozdíl nebude, možné to však je.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


9.12.07, 20:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
tak jsem ten bok filtr boxu vyměnil za ten zaslepený a teda mazec, nechtělo to ani startovat, natož tak pořádně jet, zkrátka zhoršení... ale dal jsem to samozřejmě zpět, jemně jsem přidal průtoku, ale jen lehce a hned je to mnohem lepší:) take je to vyřešeno:) plynu zdar, škodovkám zvlášť!


12.12.07, 21:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To není možný! I když možná ti to rozhodilo poměr plyn/vzduch a jelo to hůř, chtělo to trochu seštelovat.

Tos tam nechal i tu hadici na předehřívání?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.12.07, 21:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
no nevím čím to, ale když to mám všechno origo nasazené, tzn, trubku k výfuku, original filtrbox i termostatem...tak to po lehkém přidání směsi funguje skvěle, chladné to skvěle starutje, za tepla taky a jede téměř stejně jako na benzin...


13.12.07, 22:28
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz