Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
badopes píše: Podobně se chovalo kdysi moje auto, když umírala baterka. Dělalo to naprosto náhodně a navíc v létě.
môže sa stať, ale to nasvädčuje že cievka štartéra je už opotrebená a v zátaži, nižšie napätie ju nedokáže pritiahnuť tak aby zopla tie silové kontakty. už 9V by malo tú cievku pritiahnuť a zopnúť kontakty, cievka je konštuovaná tak že najprv vytiahne pastorok a potom zopne silové kontakty a ak je baterká zlá tak po zopnutí kontaktov kontrolky takmer zhasnú, ak nezhasnú tak sa tie silové kontakty nespojili, alebo je zlý (prerušený) motor štartéra.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.12.07, 12:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
No to mi dáváte ... takže pokud kontrolky pohasnou , tak se silové kontakty spojí ??? Zítra jsem ten černej dekl s kontaktama chtěl vyměnit , ale tedy proč když to vlastně sepne ? Tam bude tedy jiný problém ne ? Aternátor a baterka jsou úplně nový , startér není starý , je z felicie a montován tento rok ... potřeboval bych vědět co tam koupit ať už mám konečně klid , je to poslední závada na autě . A kostra je tam taky ok ... opravdu nevím .... cívku jsem tam taky vyměnil a tou to nebylo ... tak co myslíte ?
|
16.12.07, 17:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Slavrs píše: .... cívku jsem tam taky vyměnil a tou to nebylo ... tak co myslíte ?
cievku si menil aj s kontaktami, alebo samotnú? to by nasvädčovalo že by oba boli vadné?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.12.07, 18:20 |
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
Pouze cívku jsem měnil a dělalo to furt stejně . . .
|
16.12.07, 19:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Slavrs píše: Pouze cívku jsem měnil a dělalo to furt stejně . . .
tak to môže byť v tých kontaktoch, alebo aj v motore, uhlíky, ale začal by som tými kontaktami...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.12.07, 19:37 |
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
Starter byl u odborniku a ty mi řekli že je v pohodě , že snim točili přes brzdu , přirovnávali to k minus 20 a prej v pohodě ... ale to pochopim , ptz má třeba den že to neudělá ani jednou a pak jednou se to stane a nenastartuju , jen zalítne pastorek ... ale pak třeba za 15 minut to zase naskočí .... potřebuju vědět co vyměnit a vyměnim ... už zbytečně jsem koupil baterku ... tak zítra jsem chtěl udělat novej přívod od baterky ke startéru a u startéru vyměnit ty kontakty , ale psal tu někdo že když pohasou kontrolky , tak silový kontakty jsou sepnutý , tak jestli to nebude někde ve statoru třeba , ale to by pak nenastartovalo vůbec , tak právě nevim kde to hledat ... a když bych měnil ty kontakty , tak jsem se chtěl zeptat na nějakej fígl jak ty kontakty dostat ven , jsem tam jako že zamáčknutý plechem či co ... uhliky jsou v pohodě ...
|
16.12.07, 20:03 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
je to ve statoru tohle sme řešily na školní 1203 dvacetkrát šel v pohodě a jednou zaskřípalo a nic a pak zase šlapal
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
16.12.07, 20:08 |
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
Takže co teda , normálně vyměnit stator ???
|
16.12.07, 20:14 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Slavrs píše: Takže co teda , normálně vyměnit stator ???
ja ja vyměnit stator
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
16.12.07, 20:15 |
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
No to si sám neudělám , takže zase do servisu ... hlavně že už tam jednou byl , je zastřelim ... maji i ostatni stejny názor ? Za repas chtějí necelé 2000 ...
|
16.12.07, 20:17 |
|
|
Slavrs
Příspěvky: 72
|
no ale když je to stator , jak je možný že to ve stejný poloze pak chytne ?
|
16.12.07, 20:19 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
možno máš iba zjazdené uhlíky a za určitej teploty a podmienok niektorý nesedí na komutátore, alebo je nejako skrížený, alebo zatuhnutý...
k tým kontrolkám, keď iba pohasnú ale nezhasnú tak sa silový obvod nespojí, aj tá cievka štartéra má svoj odber, keď sa obvod spojí tak kontrolky prakticky úplne zhasnú... najlepšie merať napätie na štartéri...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.12.07, 22:22 |
|
|
Pajas
Příspěvky: 81 Bydliště: Želetice u Kyjova
|
2000??repas??To se radši tady podívej jestli někdo neprodává reduktorový startér
|
16.12.07, 23:34 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ja som kupil reduktorovy novy za 1500sk
edit: teraz som sa bavil s kamosom co mal tiez problemy so startovanim, a tiez len obcas, a bola to zla baterka
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.12.07, 23:35 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
čus Slavrsi.Tvůj problém vidím na 80% ve startéru.První kroky co můžeš udělat je kontrola silových kabelů mezi baterkou a startérem /čisté a dotažené dosedací plochy,upevnění kabel. ok na kabelu,čisté svorky na baterce a perfektní propojení -pól,karos.,motor/.Toto je laciná,rychlá a častá porucha pokud startování blbne.Dál přichází na řadu baterka /o ní už byla také řeč/.Tady už musíš najít někoho,kdo vlastní měřák se zátěží.
No a pokud vyřadíš tyto dvě možnosti /vedení a baterka/,zůstává už jen startér.U něho dělá neplechu,stator,uhlíky,sil.kontakty,cívka a veškeré uložení pohyb.částí a to bývá kamenem úrazu.
Píšeš,že startér byl zkoušen na zátěž,což se dělá tak,že přivedou napětí přímo na startér,ale né přez spín.kontakty-cívku /tak jak máš pak zapojeno v autě/.
Ještě můžeš proměřit startér při startu,jak už tu také zaznělo,ale budeš potřebovat měřák a pomocníka.
Mám za to,že Šemík ti radil,přehodit startér z auta kde bez problému fachá.Pokud máš tuto možnost,přikláním se k ní i já.
Přeji hodně zdaru a napiš,jak jsi dopadl.čus Pavel P.S.věř,že nejhorší je závada,která se projevuje jen někdy.Proto stojí více času.
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
17.12.07, 01:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|