Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 07:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 motor 781.136B - netáhne 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek motor 781.136B - netáhne
Koupil jsem Formana r.v. 94 s motorem 136B 50kW, zdá se mi že nějak nechce jít do otáček, v nižších otáčkách do 2500 se jakoby "dusí", hučí a vevnitř se mi hlučnost zdá moc velká, přitom když ho nastartuji a stojím venku u otevřené kapoty tak se zdá naopak tichý, v kopcích táhne docela dobře, max. rychlost je kolem 160 což je v pohodě, ale na rozjezd mi dost připomíná HTP Fabii :)). Motor nehřeje, spotřeba oleje i benzínu je dobrá. Můžete mi poradit po čem mám pátrat? Dík


15.5.07, 19:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Bez diagnostiky se asi moc nepohneš, leda systémem pokus-omyl, může to být lambda, škrtící klapka, snímač toček, čidlo teploty, ucpanej komín, prostě cokoli, nech si to někde napíchnout a uvidíš.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


15.5.07, 19:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Tak se po čase vracím k tomuto tématu - auto na diagnostice bylo, ta nic neukázala. Nicméně jsem vypozoroval že výkon motoru a spotřeba jsou dost závislé na teplotě a tlaku vzduchu. Vím že je to celkem normální, ale myslím si že tady jsou ty rozdíly větší než je zdrávo. Vypadá to asi tak, že když je nízká teplota a vysoký tlak tak auto táhne skvěle, 140-150 vytáhne s přehledem, předjíždím normálně na 5ku a když je tlaková níže tak je líné jak potvora, vůbec nejde do otáček, motor se jakoby dusí a je pro něj problém vytáhnout víc jak 100, navíc jsem pozoroval dost silný úbytek výkonu na horách ve výšce kolem 1000m. Spotřeba je paradoxně při vyšším tlaku a menší teplotě menší (cca 5-5,5l mimo město, při větší teplotě nebo nižším tlaku kolem 7). Jak má BMM 50kW řešenou výškovou adaptaci? Nemohl by být problém v tom?


23.12.07, 14:47
Profil ICQ

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
u karburátorových motorů má vliv tlaku vzduchu podstatně větší podíl na výkonu než u vstřikování... vstřikováním se nezabývám jen karburátory ale pokud se nepletu tak by stříkačky měli mít něco jako snímač tlaku vzduchu které tohle upravuje nebo ne? ale nevím jak u BMM...

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


23.12.07, 15:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Nemůže tu hlučnost dělat výfuk, já měl třeba prostřední celkem zdravej, ale byl ve vnitř úplně vysypanej. Neznám 50kw bmm, ale 40kw bmm byl úplně chcíplej, netáhl odspoda a ani se nechtěl vytáčet.

_________________
Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Obrázek
Ford Fiesta r.v.91 37kw


23.12.07, 15:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: motor 781.136B - netáhne
cyz píše:
Koupil jsem Formana r.v. 94 s motorem 136B 50kW, zdá se mi že nějak nechce jít do otáček, v nižších otáčkách do 2500 se jakoby "dusí", hučí a vevnitř se mi hlučnost zdá moc velká, přitom když ho nastartuji a stojím venku u otevřené kapoty tak se zdá naopak tichý, v kopcích táhne docela dobře, max. rychlost je kolem 160 což je v pohodě, ale na rozjezd mi dost připomíná HTP Fabii :)). Motor nehřeje, spotřeba oleje i benzínu je dobrá. Můžete mi poradit po čem mám pátrat? Dík

jj, přesně tenhle problém sem měl (teda asi ještě mám, ale už se to zdá dobrý), motor ve fildě teda, ale to je jedno, taky to je BMM 50kW
dělali sme go a snižovali hlavu o 0,4 a leštěno komplet celý, ale porád to bylo hrozně líný (tak do 1500 až 2000)...po delších úvahách se vyměnil jen snímač otáček (hallův snímač) a je to OK...zkus to a uvidíš...taky zkus vyměnit vzducháč... :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


23.12.07, 16:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Výfuk je v poho, hlučnost už jsem taky zjistil v čem je asi problém - 93 a 94 fáva měly n příčce mezi motorem 2 vrstvy odhlučenění - jednu měkkou, nějaký filc nebo co stejně jako starší typy a na tom ještě tvrdou vrstvu čehosi a ta mi tam chybí, asi se na to vykašlali při výměně karoserie. V té výškové adaptaci byl tuším rozdíl mezi prvním monomotronicem (93) a novějším (94). Můžete k tomu někdo něco napsat?


23.12.07, 16:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: motor 781.136B - netáhne
Ondras83: Vzducháč má za sebou asi 15 000km ten ještě nechám, je jak nový. No ten snímač otáček - nejradši bych prověřil jeho signál osciloskopem, nerad bych se pouštěl do výměny elektroniky motoru metodou pokus-omyl, zákon schválnosti zde funguje na 100% a ve finále vyměním všechno a bude to ta poslední věc která by mě napadla.

edit: Já to taky mám strašně líné do 2000....na 1 a 2 je v určitých otáčkách cítit cuknutí jak to začne táhnout.


23.12.07, 16:21
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
no pánové...nemáte chrochťák ani velkou kubatůru takže pod 2000ot/min je to týrání kovu :D to ale snad jako šoféři škodovek víte. Jinak radu asi nemám...ale ta závislost na počasí se projevuje i u mojeho motouru.

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


23.12.07, 17:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Radic píše:
no pánové...nemáte chrochťák ani velkou kubatůru takže pod 2000ot/min je to týrání kovu :D to ale snad jako šoféři škodovek víte. Jinak radu asi nemám...ale ta závislost na počasí se projevuje i u mojeho motouru.

nj, jenže sednu do MPI nebo do BMM jinýho a valí to jak pes...sešlápneš a hned se něco děje, ne jako to moje, sešlápneš a do 1500 to nic nedělá....pa už se to jakš takš sbírá...pořádně to táhnout kolem 3500-největší krouťák no a a pak to už je peklo, ale prostě to nejde od spoda no a ve městě to potřebuješ.....jak se vyměnil snímač otáček, hned to bylo znát, ale stejně se mi zdá, že by ten motor měl jet trošku jinak :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


23.12.07, 19:08
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
no co píšeš tak bych šel po palivovém filtru a tlaku čerpadla a nějaké pořádné svíčky NGK a na pamětovém osciloskopu průběh napětí VN , vesměs podobné zdechliny měly problémy s tlakem čerpadla miloš


23.12.07, 19:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
no co píšeš tak bych šel po palivovém filtru a tlaku čerpadla a nějaké pořádné svíčky NGK a na pamětovém osciloskopu průběh napětí VN , vesměs podobné zdechliny měly problémy s tlakem čerpadla miloš


Palivový filtr to byla první věc co jsem měnil jako jednu z věcí při 120000km údržbě, svíčky jsem tam dával teda Brisk 3-elektrodové, možná dám ty NGK, ale nejradši bych proměřil co se dá. Nejspíš budu nucený to neřešit, protože nemám vybavení a nemám ani žádného takového známého a kdybych to měl nechat dělat v servisu tak se mi na to buď vykašlou nebo mě to bude stát víc než druhé auto....sám se chci postupně dovybavit, ale tady ty věci na BMM mi budou v podstatě zbytečné protože máme doma akorát 2 BMM Formany, ze známých mají všichni max. karburátorového Favorita a to jsou tak max. 2-3 lidi, nebo minimálně Felicii koupenou za prachy od rodičů kteří by jim urazili ruce kdyby auto dali jinam než do servisu (ideálně k někomu z jejich známých) obzvlášť k někomu kdo není automechanik.


23.12.07, 21:02
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
no co píšeš tak bych šel po palivovém filtru a tlaku čerpadla a nějaké pořádné svíčky NGK a na pamětovém osciloskopu průběh napětí VN , vesměs podobné zdechliny měly problémy s tlakem čerpadla miloš

no tak....palivovej filtr je novej, tlak čerpadla OK, svíčky nový Brisk (ty co tam maj bejt...), kabely VN sou nový (neim teda co tim myslíš, ale jestli jsou to zapalovací, tak ty sou nový....), vyměnil se ten snímač otáček a je to OK (teda asi jo, 120 to valí v klidu, ale ta akcelerace se mi zdá stejně taková slabší....)

předevčírem sme s tim dávali oktávku do kopce....(kdyby na to asi šláp tak by nás dal, ale vzdalovali sme se mu celkem slušně...)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


24.12.07, 12:25
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
cyz píše:
slovacek.milos píše:
no co píšeš tak bych šel po palivovém filtru a tlaku čerpadla a nějaké pořádné svíčky NGK a na pamětovém osciloskopu průběh napětí VN , vesměs podobné zdechliny měly problémy s tlakem čerpadla miloš


Palivový filtr to byla první věc co jsem měnil jako jednu z věcí při 120000km údržbě, svíčky jsem tam dával teda Brisk 3-elektrodové, možná dám ty NGK, ale nejradši bych proměřil co se dá. Nejspíš budu nucený to neřešit, protože nemám vybavení a nemám ani žádného takového známého a kdybych to měl nechat dělat v servisu tak se mi na to buď vykašlou nebo mě to bude stát víc než druhé auto....sám se chci postupně dovybavit, ale tady ty věci na BMM mi budou v podstatě zbytečné protože máme doma akorát 2 BMM Formany, ze známých mají všichni max. karburátorového Favorita a to jsou tak max. 2-3 lidi, nebo minimálně Felicii koupenou za prachy od rodičů kteří by jim urazili ruce kdyby auto dali jinam než do servisu (ideálně k někomu z jejich známých) obzvlášť k někomu kdo není automechanik.


ale pořásd ti tu chybí kolik je tlak čerpadla a dodávané množství za čas, čerpadlo může mít špatný výkon a filtrů je tam víc zapomíná se na sítko pod čerpadlem jde vyloupnout vyfoukat a auto obživne, foukej to kopresorem na stole proti bílému papíru budeš zírat, sděláš nad nádrží přívody, sděláš dekl čerpadla, proti směru hodinových ručiček vycvakneš čerpadlo vytáhneš hadice a jdeš s čerpadlem ven někdy je to na mašli to sítko se nejvíc ucpává u služebních aut že tam jsou zatržené kusy hadic jak se tahal ven benzín, to se tam rozpoušrí a ucpe to sítko, dobře se to dělá když máš rezervu že tam vidíš i různý plovoucí bordel, já hadicí vysaju benál a pak vodním vysvačem tam nastolím pořádek miloš


24.12.07, 12:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
slovacek.milos: Nojo, člověče, to je pravda - na sítko pod čerpadlem jsem úplně zapomněl i přesto že jsem tento problém nedávno řešil na jiném fávu :oops: zkusím to, tlak teda asi nijak nezměřím....nebo kolik stojí tlakoměr? Asi to vyřeším tak jako u měřiče komprese - v servisu po mě chtěli za změření tlaků 300, měřič stojí 250 :) tak si radši koupím ten měřič


24.12.07, 13:26
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz