Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 18:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 problém/pokus s termostatem 
Autor Zpráva

Příspěvky: 85
Příspěvek problém/pokus s termostatem
Zdravím,
chlapi nezkoušel někdo někdy posunout charakteristiku, nebo jak to nazvat prostě proč termostaty otvírají daleko dříve než je jejich definovaná hodnota?. Nechci probírat že si mám koupit orginál, nebo ten či onen. Prostě na dvou felíciích obrovské problémy s teplotou vody, respektive s kvalitou (se asi nedá ani nazvat) kupovaných termostatů od různých výrobců , včetně spolehlivě a hlavně funkčně začal fungovat v relativně přijatelných tolerancích až orginál celý blok na Mpi, teď řeším Bmm, a jsem na tom stejně.

Jeden jsem právě rozpitval abych zjistil co a jak, a na druhém se snažím posunout mez kdy začne otvírat zkrácením té tyčinky. Problém že takové zkoušení je dlouhodobé, pracné (pořád vypouštět vodu, hlídat....) a nevím o kolik to můžu zkrátit. Problém vidím že by snad tudy cesta mohla vést, ale je tady i druhá varianta, že mi potom termostat naopak nemusí otevřít dostatečně (léto-kolona....) protože potom nedosáhnu plného zdvihu otevření.


28.12.07, 18:14
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: problém/pokus s termostatem
hodnota termostatu znamená kedy je na plno otvotený, vtedy má maximálny prietok veľkým okruhom, ak ti teplota skáče hore dole môže byť zlé tesnenie pod hlavou a systém sa zavzdušňuje a preto kolíše, alebo vadný chladič, veľa kameňa a bordelu v sústave a s tým to horšie odvádza teplo... akú starú máš nemrznúcu?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.12.07, 18:50
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Ano, máš pravdu, jenže otazkou je, že termostat se začne po-otvírat brzy, (brzy pouští na chladič) a proto nejsem schopen dosáhnout teploty nad 80°C.


28.12.07, 19:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
badopes píše:
Ano, máš pravdu, jenže otazkou je, že termostat se začne po-otvírat brzy, (brzy pouští na chladič) a proto nejsem schopen dosáhnout teploty nad 80°C.


neviem, ale potom by som hľadal chybu niekde inde, termostat iba rozdeľuje vodu cestou volnejšieho prietoku :idea: , nezabraňuje vode v prietoku, nemáš ucpané kúrenie :?: , alebo niečo v malom okruhu a vodu ti potom tlačí hlavne do chladiča (veľkého okruhu)

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.12.07, 19:41
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Termostat (tedy těleso s termostatem)slouží jako třícestný ventil a chodí spojitě, to znamená, že se otvírá -přepouští vodu do chladiče pokaždé v jiném množství ale měl by při stéjné teplotě, je to regulátor. Jenže výrobní tolerance jsou při takto jednoduchém výrobku tak veliké, že se každý měněný kus chová jinak (chodí při jiné teplotě). Princip chlazení a regulace včetně elektického měření teploty mám zmáknutý.

Motor je OK, jen to chce pořádný termostat, nebo mít možnost s výběru více kusů, bohužel takovou nemám. Koupil jsem auto, teplota byla malá (jinak vše OK, VAG, měřená teplota, kalibrace budíku s jiným čidlem...) Koupil jsem nový, teplota se trochu zvedla, ale ještě tomu dost chybí , koupil jsem tedy další (auto kelly) a ten je ještě horší než původní . Hadice na chladič teplá už při 70°C a nechce lézt dál ani po 8Km...
Mám jeden origo s prvného auta, ten taky sice v pohodě reguluje, ale cca o 10-15°C méně než by měl (90°C) mám motor většinou podchlazený = vetší spotřeba, málo topí -dlouho trvá než se ohřeje a navíc mě to štve.
Proto se snažím vrátit mu tu původní hodnotu ve které kdysi fungoval. Buď zkrácením té tyčinky, která leze s těla válcečku naplněného parafínem, která vytlačuje ty tyčinku a ta otvírá sedlo "ventilu, nebo ještě uvažuji že na to může mít vliv ta pružina, která vlastně klade odpor vůči tomu pístku s tím parafínem. Nevím přesně, chce to koumat, tak se ptám jestli tohle někdo nezkoušel už přede mnou.


28.12.07, 21:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
s tým termoststom by som tak nelaboroval, aj keď za preskúmanie to stojí...

zameraj sa na iné veci, keď si už skúšal viacero termostatov tak je chyba niekde inde, mne sa osvedčil whaller 88° a zohrieva sa rýchlo a kúri ešte skôr.

termostat neslúži ako trojcestný ventil, ktorý usmerňuje vodu, voda ide stále do malého okruhu a keď sa termostat otvára tak vplyvom väčšieho prierezu vedenia časť vody sa presmeruje, čím viac sa otvorí tým viac vody ide do chladiča, ale kúrením a tým okruhom voda cirkuluje stále, ďalej pozor na prietok ak máš termostat dobrý tak budeš mať ucpané niečo v malom okruhu, ten ventil na kúrení, alebo v saní, alebo v sytiči, alebo máš smolu na termostaty...

ako dlho tam máš tú nemrznúcu?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.12.07, 22:48
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Máš pravdu špatně jsem se vyjádřil, není trojcestný, je v podstatě svého umístění ventil směšovací, ale to jsou jen pojmy.
Na 99% je to termostaty, na MPI jsem vlastně laboroval taky hezky dlouho s různými termostaty od různých výrobců, každý se choval jinak a jinak při různých venkovních teplotách. Až orginál za cca 1200Kč problém odstranil ale to jen na jednu sezonu, do zimy, kdy začal zase "raplovat" Po úspěšné reklamaci ve škdovce za 30dní jsem dostal jiný) ten je od té doby i v současném počasí OK.

Na tomhle druhém autě BMM to bude stejné, chová se to s každým jinak, jinak topí , kapalina měněná v listopadu, ale nechce se mi dát tak velké prachy za origoš.

O tom whalleru vím, jenže ho u nás nikde nemají, všude mají jen jiné nonamé náhrady které se chovají tak jak se chovají.

Mezi motory BMM a MPI, není zase tak velký rozdíl , jediný co je mi znám je v ohřevu sacího potrubí na BMM takže to má právo na možná trochu delší čas na náběh na provozní teplotu (kvůli ochlazovaní-je to dost velká plocha a hliník) Ale nemůže to mít vliv na konečnou teplotu, která je s každým měněným 3 termostatem jiná a a jiný je i čas doby ohřevu.

Proto mne zajímá, když termostaty fungují celkem spolehlivě co se jim stane že začnou haprovat. Není na nich nic složitého. Připadá mi že se může změnit chemické složení té hmoty co se roztahuje teplem, nebo někam uteče, ale to by mělo spíš způsobit problém opačný, že nebudu moct uchladit, nebo mě ještě vrtá hlavou ta silná pružina, která se určitě podílí taky na charakteristice toho termostatu. Ta se může časem unavit.

Teď je právě u nás dlouhodobě -5°C a jezdím do práce cca 8Km, za tu dobu i s omezeným topením na budíku 70-80°C a topení
a hadice na chladič teplá. Taky dlouho trvá než se vubec pohne ručička. Na MPI, vyjedu s vesnice a už se mi ručka hýbe a za chvíli drží pěkně těch cca 85+/-, taky to sice není stejné jako když není taková zima, ale je to v pohodě, topení topí taky podstatně lépe.
No budu dále experimentovat, dík za konzultace.


29.12.07, 08:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
to je nějaký divný asi u vás řádí ufo nebo co , protože kdykoliv dám na škodovku novej termostat, (převážně Wahler) tak prostě se auto ohřeje uplně bez problémů na provozní teplotu. A jinak teplota uváděná u termostatu je teplota počátku otevírání, ne že je na plno otevřený. Takže pokud je na něm 80 stupňů tak počátek otevírání je někde cca 78-82 stupňů a naplno je otevřen kolem 92 stupňů což je termostat na Šáde a když vemu fávo nebo feldu tak tam by měl být termostat 88 takže začíná otevírat někde 88 stupňů +-2 stupně a naplno je otevřen někde na 102-104 stupně. Takže opravdu asi kupuješ termostaty při špatnej konstalaci hvězd nebo nevim.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.12.07, 10:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
a nebo se štouráš hned i v novým dřív než ho namontuješ a pak nechodí.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.12.07, 10:17
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Před chvíli jsem byl reklamovat ten co jsem koupil ve čtvrtek v Autokelly, bohužel inventůra :twisted: , ale alespoň jsem vyzkoušel ten můj původní orginál s MPI, (co jsem ho tunil) ten by byl charakteristikou jakž takž, ale při městském provozu "pulzuje", při ustálené jízdě je schopen regulovat velice přesně. To byl důvod proč jsem ho kdysi měnil. Ale s těch co jsem měnil teď na BMM se chová bezkonkurenčně nejlíp.
Po novém roku půjdu sehnat ještě ten Wahler 88°C, všude jsem slyšel chválu, jenže ho nikde nevedou, ale jeden obchod jsem našel, ale neměli, (jen 80°C) a prý budou po svátcích. Tak uvidíme.


29.12.07, 10:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Však pokud pulsuje tak jak má tak je to správně, protože voda se ohřeje on otevře tím se voda ochladí v chladiči a termostat zavře, což je dobře, no a v létě je spíš pořád otevřenej protože voda se tolik neochladí ale to je taky dobře.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.12.07, 10:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
A když nakupuješ v autokelly tak proč sis zrovna ten Wahler 88 nekoupil? maj ho na skladě.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.12.07, 10:48
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Kristensen píše:
A když nakupuješ v autokelly tak proč sis zrovna ten Wahler 88 nekoupil? maj ho na skladě.


nemají WH 3032.88 128680105, už jsem poptával jednou, mají jiný, ten jsem bral jako první měněný, -byl lepší jako ten původní, ale není to ono, tak jsem koupil :XS 118052063 víko skříně s termostatem, za 234Kč, v pytliku hozený ten plast,segerka, o kroužek a termostat, doma si sám poskládáš :lol: , no a totální propadák :twisted: , jsem ho chtěl reklamovat a mají tu inventůru.,


29.12.07, 11:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No a jaká je tepelná hodnota na tom termostatu?

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.12.07, 11:51
Profil

Příspěvky: 85
Příspěvek 
Ta je OK -88°C, ale ve skutečnosti tak tolerance -15°C, mě to připadá jako když všichni zdejší prodejci mají jednoho dodavatele, ale konečné ceny se liší. Všechno je ale druhovýroba. Nedávno jsem se bavil s jedním prodejcem, že třeba ti poláci, až na pátý pokus je uspokojivě funkční, on to i tím přiznává, že prodává zmetky za levno koupené a draho prodané, ale když chceš reklamovat tak hned obchodní zákoník, a 30denní lhůta ...a tak..... to už se všichni škubou a vymýšlí kde co jak.


29.12.07, 11:57
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 73 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz