problém/pokus s termostatem
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No jako pokud by jsi prošel tohle forum tak na polský termostaty snad nenajdeš pozitvní názor, to jsou vyhozený peníze.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.12.07, 11:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
badopes
Příspěvky: 85
|
Jo, já vím, ale jestliže to prodejci prodávají tak nejspíš i proto, že to někdo od nich kupuje , nebo takové problémy prostě lidi neřeší, a buď si kupují stále nové, nebo jezdí tak. Nedovedu si to vysvětlit. Navíc těžko říct odkud tyhle díly vlastně pochází.
O termostatech vím, svoje, a přečetl jsem kde co, ono mne už to sere s principu věci, nejraději bych koupil třeba 10 a zkoušel zkoušel, zajímalo by mne kde je problém. Zajímavé je to, že 99% lidí kteří si stěžují na termostat/teplotu, tak ji mají nízkou, prostě ten termostat nedokáže uregulovat tu soustavu, ale to je snad jeho primární funkce a od toho tam snad je.
Další věc, že výrobci vědomi si potíží s tímto, tak u nových aut je sice ručka budíku , ale neměří opravdovou teplotu vody v aktuálním čase, ale má prý údajně jen rozmezí přesně nevím hodnoty, ale třeba v rozmezí 70-90°C ručka stojí na místě a ukazuje "správnou teplotu", protože ta nastavená tolerance je strašně veliká . Jenže řidič vidí ručka je tam kde má být je to OK, že ve skutečnosti ta teplota lítá tak jak třeba nyní u mě, a motor je soustavně podchlazený, to se vlastně nedozví, a tudíž je to netrápí.
|
29.12.07, 12:18 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
no s těma budíkama je to právě zrovna u felicií, stupnice začíná někde na 70 a když odejde termostat že je pořád otevřenej tak se ti teploměr ani nehne.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.12.07, 15:09 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Ak ti vsetky termostaty otvaraju pri prilis nizkej teplote, chyba bude v snimaci teploty. Vymen snimac a uvidis.
|
29.12.07, 15:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: problém/pokus s termostatem
badopes píše: Zdravím, chlapi nezkoušel někdo někdy posunout charakteristiku, nebo jak to nazvat prostě proč termostaty otvírají daleko dříve než je jejich definovaná hodnota?. Nechci probírat že si mám koupit orginál, nebo ten či onen. Prostě na dvou felíciích obrovské problémy s teplotou vody, respektive s kvalitou (se asi nedá ani nazvat) kupovaných termostatů od různých výrobců , včetně spolehlivě a hlavně funkčně začal fungovat v relativně přijatelných tolerancích až orginál celý blok na Mpi, teď řeším Bmm, a jsem na tom stejně.
Jeden jsem právě rozpitval abych zjistil co a jak, a na druhém se snažím posunout mez kdy začne otvírat zkrácením té tyčinky. Problém že takové zkoušení je dlouhodobé, pracné (pořád vypouštět vodu, hlídat....) a nevím o kolik to můžu zkrátit. Problém vidím že by snad tudy cesta mohla vést, ale je tady i druhá varianta, že mi potom termostat naopak nemusí otevřít dostatečně (léto-kolona....) protože potom nedosáhnu plného zdvihu otevření.
mě se to moc nezdá co řešíš, značku neřeším ale co koupím ve bzenci nebo motortek veselí funguje, někdy když ho dám nový chvíli houpe a pak dostane rozum, jestli nakupuješ auta tak bych problém viděl jinde řekni mi kdo mění po třech letech chladící kapalinu nikdo každý jezdí dolévá měři, tadiátory jsou zanesené, neutěsněné, no a pak ty obtokové klapky ty u starých aut nejedou tak to fouká kolem radiátoru a ty mrzneš, stačí ji prstem dotlačíš ve směru od motorku na stěrače, a prstem zkus jestli máš pořádně otevřený ventil na vodu, no a pokud chceš laborovat s termostatem MPi tak to jde že tu tyčku ubrousíš postupně třeba dva milimetry a zkusíš, kdysi dávno stál termostat 900 a to bylo dost tak jsem se stím vrtal miloš
|
29.12.07, 16:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: problém/pokus s termostatem
je mi divné že tvrdíš že hadice na kúrenie sú vlažné, keď už otvorí termostat tak teplota vody pre kúrenie by mala byť minimálne ako pri začiatku otvárania termostatu, ja keď motor natočím tak hadice do splyňovača, sytiča sania a kúrenia sa ohrievajú ako prvé, a keď už sa termostat otvorí, keď sa začne ohrievať tá hrubá hadica do chladiča, tak hadicu na kúrenie tak ľahko rukou neudržím...
buď máš smolu na pošahané termostaty, alebo problém s malým okruhom, nič iné mi s toho nevychádza...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.12.07, 23:49 |
|
|
badopes
Příspěvky: 85
|
Re: problém/pokus s termostatem
Citace: mě se to moc nezdá co řešíš, značku neřeším ale co koupím ve bzenci nebo motortek veselí funguje, někdy když ho dám nový chvíli houpe a pak dostane rozum, jestli nakupuješ auta tak bych problém viděl jinde řekni mi kdo mění po třech letech chladící kapalinu nikdo každý jezdí dolévá měři, tadiátory jsou zanesené, neutěsněné, no a pak ty obtokové klapky ty u starých aut nejedou tak to fouká kolem radiátoru a ty mrzneš, stačí ji prstem dotlačíš ve směru od motorku na stěrače, a prstem zkus jestli máš pořádně otevřený ventil na vodu, no a pokud chceš laborovat s termostatem MPi tak to jde že tu tyčku ubrousíš postupně třeba dva milimetry a zkusíš, kdysi dávno stál termostat 900 a to bylo dost tak jsem se stím vrtal miloš
JJ, já jsem to taky tak myslel, tu tyčku jsem zkrátil tak o cc1,5mm, ale nemám to s čím porovnat. No a jaký je závěr s experimentů s tyčkou ? Má cenu se tím zabývat? Myslím že tady by cesta mohla vest, ale nevím jak by se to chovalo v létě, protože zkrácením tyčky mu vlastně zkrátím i zdvih a tedy i průtok při maximalním otevření někdy v létě v koloně by mohl být problém. Ale těžko říct.
Jinak je to felicie, ta nemá ventil na topení (radiátor topí i v létě) a já se bavil o hadici od termostatu do chladiče, která má být teplá až po otevření termostatu a ne při 70°C. Jinak budík snímač teploty funguje správně. ověřeno na jiném voze, pomocí odporové dekády, dalším teploměrem a VAGEM
|
30.12.07, 09:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: problém/pokus s termostatem
badopes píše: Jinak je to felicie, ta nemá ventil na topení (radiátor topí i v létě) a já se bavil o hadici od termostatu do chladiče, která má být teplá až po otevření termostatu a ne při 70°C. Jinak budík snímač teploty funguje správně. ověřeno na jiném voze, pomocí odporové dekády, dalším teploměrem a VAGEM
viem že felicia má stáloobehový radiátor, ale favo má ventil ktorým voda cirkuluje stále, akurát tým ventilom púštaš vodu nazad, alebo cez radiátor zasa nazad, takže s hľadiska cirkulácie je to to isté.
a voda do chladiča začína prúdiť niekde pri 70° myslím že to je preto aby sa v mrazoch voda zohrievala plynulejšie, keby sa pri okolitej teplote -20 a poriadnom náporovom chladení (rýchlejšia jazda) taká ľadová voda dostala cez spiatočku tam by sa zmiešala s vodou s kúrenia (tým by sa trocha ohriala) a cez čerpadlo na vložky atď. taký teplodný šok motor by to nemusel rozchodiť, niečo by mohlo prasknúť.... ale to je hypotéza...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.12.07, 13:48 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: problém/pokus s termostatem
badopes píše: Citace: mě se to moc nezdá co řešíš, značku neřeším ale co koupím ve bzenci nebo motortek veselí funguje, někdy když ho dám nový chvíli houpe a pak dostane rozum, jestli nakupuješ auta tak bych problém viděl jinde řekni mi kdo mění po třech letech chladící kapalinu nikdo každý jezdí dolévá měři, tadiátory jsou zanesené, neutěsněné, no a pak ty obtokové klapky ty u starých aut nejedou tak to fouká kolem radiátoru a ty mrzneš, stačí ji prstem dotlačíš ve směru od motorku na stěrače, a prstem zkus jestli máš pořádně otevřený ventil na vodu, no a pokud chceš laborovat s termostatem MPi tak to jde že tu tyčku ubrousíš postupně třeba dva milimetry a zkusíš, kdysi dávno stál termostat 900 a to bylo dost tak jsem se stím vrtal miloš
JJ, já jsem to taky tak myslel, tu tyčku jsem zkrátil tak o cc1,5mm, ale nemám to s čím porovnat. No a jaký je závěr s experimentů s tyčkou ? Má cenu se tím zabývat? Myslím že tady by cesta mohla vest, ale nevím jak by se to chovalo v létě, protože zkrácením tyčky mu vlastně zkrátím i zdvih a tedy i průtok při maximalním otevření někdy v létě v koloně by mohl být problém. Ale těžko říct. Jinak je to felicie, ta nemá ventil na topení (radiátor topí i v létě) a já se bavil o hadici od termostatu do chladiče, která má být teplá až po otevření termostatu a ne při 70°C. Jinak budík snímač teploty funguje správně. ověřeno na jiném voze, pomocí odporové dekády, dalším teploměrem a VAGEM
a zkoušels to na jiném voze že hadice je při 70 studená, teoreticky to tak asi je, a prakticky se tam mohou odhrávat různé akce vařící bubliny a ta reakce čidla temlotu nebude asi naprosto stejná jak termostatu, té tyčky se neboj já jsem ji zkrátil snad od 4 mm a v létě v poho, a pokud by došlo k problému vlétě máš topení, ale nedojde, já mám jednu feldu BMM co tam je za termostat nevím, teplota motoru je nad rysku, běžně je pod a po pár km tě pálí horký vzduch na ruce miloš
|
30.12.07, 13:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: problém/pokus s termostatem
michalkatka píše: badopes píše: Jinak je to felicie, ta nemá ventil na topení (radiátor topí i v létě) a já se bavil o hadici od termostatu do chladiče, která má být teplá až po otevření termostatu a ne při 70°C. Jinak budík snímač teploty funguje správně. ověřeno na jiném voze, pomocí odporové dekády, dalším teploměrem a VAGEM viem že felicia má stáloobehový radiátor, ale favo má ventil ktorým voda cirkuluje stále, akurát tým ventilom púštaš vodu nazad, alebo cez radiátor zasa nazad, takže s hľadiska cirkulácie je to to isté. a voda do chladiča začína prúdiť niekde pri 70° myslím že to je preto aby sa v mrazoch voda zohrievala plynulejšie, keby sa pri okolitej teplote -20 a poriadnom náporovom chladení (rýchlejšia jazda) taká ľadová voda dostala cez spiatočku tam by sa zmiešala s vodou s kúrenia (tým by sa trocha ohriala) a cez čerpadlo na vložky atď. taký teplodný šok motor by to nemusel rozchodiť, niečo by mohlo prasknúť.... ale to je hypotéza...
a michale je to i naftové feldy ten stálobehový, já tam vidím u trěch trubek hejblátko bovden a lanko miloš
|
30.12.07, 13:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
..ak máš možnosť, vyskúšaj tie "zlé" termostaty v inom aute..aby si si bol istý, že je to ozaj termostatmi...bo je to divné...
...a to tam pcháš termostaty určené pre Favo? Či to som len zle pochopil? Potom prepáč, bo ja nepoznám Feldy veľmi... Ale ja mám také skúsenosti že termostaty 80ky držia v 742ke cez zimu tak 75st a 88 ky drzia tak okolo 85-90 st...a mal som viacero termostatov...chvalabohu 742ky majú budík s hodnotami...nie ako neštastné Favo budíky...ale to je o inom...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
1.1.08, 19:27 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
no a hele když ti to takhle blbne neměnil jsi náhodou vodní pumpu?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.1.08, 19:53 |
|
|
badopes
Příspěvky: 85
|
Kristensen píše: no a hele když ti to takhle blbne neměnil jsi náhodou vodní pumpu?
Pumpu jsem neměnil, dnes jsem vyreklamoval termostat v autokelly a dali mi teda druhý, ten je sice o hodně lepší jako ten předchozí, ale není to pořád ono. Takže jsem znova pokrátil tyčku a natáhnul pružinu na mém starém orginálu a až bude chvilka tak ho vyměním. Ten jediný se chová ze všech zkoušených relativně nejlíp, krásně drží do 90°C, motor se normálně ohřeje i v takové zimě, jenže potom začne "cyklovat" otevře se moc- voda spadne skoro na 70, zavře -vyleze na 90, otevře spadne zase na 70. nedokáže udržet rozumnou teplotu ve městě. Při jízdě delší při ustálené rychlosti a otáčkách je to však v pořádku, to se chová jak má, ty nové neorginály, sice drží i ve městě, ale ani náhodou 90. Koukal jsem i do knížek a tam jsem vyčetl, že termostat má začít otevírat při 88+/-2°C a zcela otevřený má být při cca 103°C, navíc je delka vysunutí (otevření) 8mm.
Já potřebují 100% správnou funkci protože už třetí týden je u nás cca -5°C a jezdím 2x8km do práce, auto stojí venku
Před třemi lety jsem ten samý problém řešil u jiné felicie, a po výměně asi 3 různých náhražek (které se chovaly úplně stejně) jsem koupil origoš, ten byl OK, jenže vydržel jeden rok, při další zimě už začal trochu zlobit. Ale vyreklamoval jsem ho dostal jsem druhý celý komplet a od té doby klidek i v takovém počasí . (obě auta jezdí skoro stejné trasy)
|
2.1.08, 20:19 |
|
|
Tachos
Příspěvky: 37
|
Jak napsal Kristensen koukni na vodní pumpu.Vrtulka může být urvaná a může se točit jak se jí zachce.Proto se ti ohřívá jen motor a dál se teplá voda nedostane.Pak ještě čidlo teploty motoru,na to bych taky hodil oko.
|
7.1.08, 22:22 |
|
|
BHMarten
Příspěvky: 10
|
zdravim... kdyz to ctu resim stejny problem... mam pocit ze Felda spatne topi, dlouho se ohriva... hadice co vede k chladici je tepla kdyz rucicka teplomeru se zacina zvedat ode dna a posune se k prvni rysce, taky si myslim ze je to spatne... za jizdy mam rucicku asi 2mm pod to ryskou co oznacuje 90°C... uvazuju o vymene termostatu ale bojim se ze narazim na spatny kus a nic se nevyresi.
|
8.1.08, 19:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|