Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Odvzdušnění převodovky 
Autor Zpráva

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Odvzdušnění převodovky
Ahoj měl bych dotaz na odborníky (já vím, že tady je to samý odborník :) ) . Chtěl bych se zeptat na odvzdušnění asi převodovky, je to taková červená zátka hned u vypínání spojky. Nějak těžce se řadí a jako by při řazení narážely zuby do sebe, ale spojka rozpojuje dobře, protože přes zuby to nejde. A třeba při vyřazování jakéhokoliv stupně jde ta řadící páka ztuha. Olej je nový.
Napadlo mě jestli se to odvzdušňuje za běhu, aby ten olej tam byl vůbec rozstřikovaný v převodovce. Když u ložiska náhonu tachometru (co je v převodovce) vyměním těsnění za nové tak se řadí přímo příšerně, ale když tam dám to starý který už netěsní, tak se to trochu zlepší, ale moc ne.
Jde nějak vyndat tato zátka (jestli se vůbec vyndává) aby se to trochu pročistilo jestli to není zanesený?
Moc díky.

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


9.1.08, 10:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Odvzdušnění převodovky
p20k píše:
Ahoj měl bych dotaz na odborníky (já vím, že tady je to samý odborník :) ) . Chtěl bych se zeptat na odvzdušnění asi převodovky, je to taková červená zátka hned u vypínání spojky. Nějak těžce se řadí a jako by při řazení narážely zuby do sebe, ale spojka rozpojuje dobře, protože přes zuby to nejde. A třeba při vyřazování jakéhokoliv stupně jde ta řadící páka ztuha. Olej je nový.
Napadlo mě jestli se to odvzdušňuje za běhu, aby ten olej tam byl vůbec rozstřikovaný v převodovce. Když u ložiska náhonu tachometru (co je v převodovce) vyměním těsnění za nové tak se řadí přímo příšerně, ale když tam dám to starý který už netěsní, tak se to trochu zlepší, ale moc ne.
Jde nějak vyndat tato zátka (jestli se vůbec vyndává) aby se to trochu pročistilo jestli to není zanesený?
Moc díky.


ako máš nastavenú spojku? keď máš motor vypnutý radí sa ako?

s tým odvzdušnením nič nenarobíš, je to uzavretý systém a odvzušňuje sa iba v rámci telelných zmien sám automaticky, či tam to tesnenie máš, nové, staré, dobré, zlé je zanedbatelné, skús lubrifilm, a keď to nepomože poohliadni sa po druhej prevodovke, alebo generálkovať tú tvoju, ale to sa moc neoplatí...

podobné problémy zvykne robiť ohnuté tiahlo radenia, dá sa to ako tak vyrovnať aj bez demontáže prevodovky, ale najlepšie je vymeniť za dobré/druhé/nové....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.1.08, 11:48
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Odvzdušnění převodovky
ako máš nastavenú spojku? keď máš motor vypnutý radí sa ako?

s tým odvzdušnením nič nenarobíš, je to uzavretý systém a odvzušňuje sa iba v rámci telelných zmien sám automaticky, či tam to tesnenie máš, nové, staré, dobré, zlé je zanedbatelné, skús lubrifilm, a keď to nepomože poohliadni sa po druhej prevodovke, alebo generálkovať tú tvoju, ale to sa moc neoplatí...

podobné problémy zvykne robiť ohnuté tiahlo radenia, dá sa to ako tak vyrovnať aj bez demontáže prevodovky, ale najlepšie je vymeniť za dobré/druhé/nové....

Spojka je nastavená asi 0,7cm nad pedál brzdy a zabírá asi v polovině (spíš trochu nad polovinou). Při sešlápnutí pedálu na volnoběhu přestane takový chrastění a při nesešlápnutým pedálu to chrastí jestli není nějaké ložisko špatný nemohlo by to být tím?
Při vypnutém motoru se řadí krásně lehce a i bez zmáčknutí pedálu spojky. Ale když odněkud přijedu a vypnu motor tak hned lehce zařadit nejde, až když zařadím dvojku potom už jednička a všechny kvalty jdou v pohodě.

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


9.1.08, 12:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Odvzdušnění převodovky
tak sa poohliadni po novej prevodovke, ešte skús ten lubrifilm, alebo niečo podobé, to ti asi poradí miloš, podľa toho v akom stave to je...

vyzerá to na niektoré ložisko a ktomu aj synchróny, 1,2 býva väčšinou jasný.... rozobrať, vymeniť zložiť aj s materálom ťa vyjde tak na 2 dobré prevodovky, ako natrafíš.... ak nemáš dobré diely zadarmo...
ale v česku kúpiš celú prevodovku tak okolo 1000czk, aj lacnejšie.... (bavíme sa o Fave?)

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.1.08, 12:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
A jsi si 100% jisty ze to dela samotna prevodovka?? Jestli jsem pochopil tak se jedna asi o favorita nebo felicii - tam se casto stava ze hend pod radici pakou je takovy cep ve 2 silonovyh pouzdrech a kdyz to zrezne, tak ta paka jde hodne ztuha. Na to byh taky mrknul :wink:

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


9.1.08, 14:05
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek 
DRYVER píše:
A jsi si 100% jisty ze to dela samotna prevodovka?? Jestli jsem pochopil tak se jedna asi o favorita nebo felicii - tam se casto stava ze hend pod radici pakou je takovy cep ve 2 silonovyh pouzdrech a kdyz to zrezne, tak ta paka jde hodne ztuha. Na to byh taky mrknul :wink:


Nejsem si 100% jistý, že to dělá zrovna převodovka. Je pravda že asi kulisa u řadící páky bude dost vymlácená a nebo silenbloky v řazení, protože když je zařazený nějaký stupeň tak páka lítá ze strany na stranu :?. Při vypnutém motoru jde ale řadící páka lehce. Kdyby to bylo zrezlé jak píšeš, tak i při vypnutém motoru by to šlo asi ztuha.
Jedná se o favorit.

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


9.1.08, 14:25
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
p20k píše:
DRYVER píše:
A jsi si 100% jisty ze to dela samotna prevodovka?? Jestli jsem pochopil tak se jedna asi o favorita nebo felicii - tam se casto stava ze hend pod radici pakou je takovy cep ve 2 silonovyh pouzdrech a kdyz to zrezne, tak ta paka jde hodne ztuha. Na to byh taky mrknul :wink:


Nejsem si 100% jistý, že to dělá zrovna převodovka. Je pravda že asi kulisa u řadící páky bude dost vymlácená a nebo silenbloky v řazení, protože když je zařazený nějaký stupeň tak páka lítá ze strany na stranu :?. Při vypnutém motoru jde ale řadící páka lehce. Kdyby to bylo zrezlé jak píšeš, tak i při vypnutém motoru by to šlo asi ztuha.


Jedná se o favorit.


kdo ví jak to tam a kam tlačíš, si první zgenrálkuj řatící tyč silony a tu vůli musíš zlikvidovat až na převodovce třeba i rozříznutím té trubky za kloubem a utažením na krev na tu tyč z převodovky, a co olej to tu nečtu nedals tam hypojidní do traktoru? miloš


11.1.08, 15:38
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek 
kdo ví jak to tam a kam tlačíš, si první zgenrálkuj řatící tyč silony a tu vůli musíš zlikvidovat až na převodovce třeba i rozříznutím té trubky za kloubem a utažením na krev na tu tyč z převodovky, a co olej to tu nečtu nedals tam hypojidní do traktoru? miloš

Normálně klasické řazení nikam nic netlačím, ale teď trochu musím protože jinak bych nezařadil :? a ta generálka řadící páky jde udělat i doma a na kolik vyjde?

Tak olej jsem tam nalil klasický škodovácký 75W určitě jsem tam nedal olej do traktoru i když teď tak trochu řadím jak na náklaďáku. Takže by to mohla dělat ta vůle v řadící páce?

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


11.1.08, 15:50
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
p20k píše:
kdo ví jak to tam a kam tlačíš, si první zgenrálkuj řatící tyč silony a tu vůli musíš zlikvidovat až na převodovce třeba i rozříznutím té trubky za kloubem a utažením na krev na tu tyč z převodovky, a co olej to tu nečtu nedals tam hypojidní do traktoru? miloš

Normálně klasické řazení nikam nic netlačím, ale teď trochu musím protože jinak bych nezařadil :? a ta generálka řadící páky jde udělat i doma a na kolik vyjde?

Tak olej jsem tam nalil klasický škodovácký 75W určitě jsem tam nedal olej do traktoru i když teď tak trochu řadím jak na náklaďáku. Takže by to mohla dělat ta vůle v řadící páce?


nic komedie jeden silon snad max 10 kč to je dvacka, to je ten kloub pod šajtrpákou a uvidíš dál nejlépe napiš kde máš všude vůle třeba máš vše ok a spojení s převodovkou je ko, ta oprava spojení to tu je vyfoceno vymysleli na slovensku a s úspěchem používám dodnes, hlavně až tam polezeš si všechno zajisti cihlama nebo se stane že nevylezeš a nebude co opravovat miloš


11.1.08, 20:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
....ta oprava spojení to tu je vyfoceno vymysleli na slovensku a s úspěchem používám dodnes......


myslíš toto? :oops: :lol:

Obrázek

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


11.1.08, 20:46
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek 
díval jsem se kde je ta vůle a ve spojení to není ale když se s tou tyčí zahýbe ze strany na stranu tak se hýbe jen ta řadící páka takže to bude nějaká gumová manžeta v kulise řazení a když s tou spojovací tyčí zahýbu jako pootočením tak asi 5°se s ní dá otočit, ale to je až k převodovce a nikde žádný kloub nemá vůli jen ta v té kulise. A to že se s tou spojovací tyčí od kloubu řazení až po převodovku dá jen trochu otočit je v pořádku opravdu jen pár ° možná to není ani 5° možná je to i méně.

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


12.1.08, 01:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ja to po mojom zásahu mám bez vôle, na iných to skúšam tak že pri vypnutom motore zaradím rýchlosť a páka môže mať vôľu cca 1 - 3mm, ak má viac, niekde je vôľa, ale to neznamená že je prevodovka v kýbli, 5° nie je nič tragické, ale časom sa to bude zhoršovať a keď budeš musieť pri radení spiatočky tlačiť cez čalúnenie sedačky tak je čas na opravu, ak máš stredový panel ako ja, treba to mať v poriadku nakoľko pri veľkej vôli by to odtláčalo celý stredový panej aj pri radení jedničky...

ako píše miloš, pod pákou tam vymeniť tie plastové sudky v predu pri prevodovke to straviť ako ja :oops: a máš to bez problémov, ale u teba by som to videl hlavne na chybu v prevodovke, skús ten lubrifilm...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.1.08, 14:03
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek 
michalkatka píše:
ja to po mojom zásahu mám bez vôle, na iných to skúšam tak že pri vypnutom motore zaradím rýchlosť a páka môže mať vôľu cca 1 - 3mm, ak má viac, niekde je vôľa, ale to neznamená že je prevodovka v kýbli, 5° nie je nič tragické, ale časom sa to bude zhoršovať a keď budeš musieť pri radení spiatočky tlačiť cez čalúnenie sedačky tak je čas na opravu, ak máš stredový panel ako ja, treba to mať v poriadku nakoľko pri veľkej vôli by to odtláčalo celý stredový panej aj pri radení jedničky...

ako píše miloš, pod pákou tam vymeniť tie plastové sudky v predu pri prevodovke to straviť ako ja :oops: a máš to bez problémov, ale u teba by som to videl hlavne na chybu v prevodovke, skús ten lubrifilm...


Středový panel tam mám a při řazení jedničky se ta gumová manžeta otírá o středový panel. Tak jestli může být vůle jen 1-3mm, tak tohle je už asi 1,5cm :roll: . Nemáš nějaký postup jak tu kulisu řazení vylepšit, aby ta vůle nebyla tak hrozná?

_________________
Favorit 135L rok výroby 1991.


12.1.08, 14:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tak ako som to už napísal, najlepšie na jamu v teplej garáži, a pod pákou vumeniť tie plastové súdky a na tom tiahle prevodovky vyraziť ten kolík (ak to máš ešte origo tak tam máš ešte aj takú "eskapásku" tú zhoď dole) keď vyrazíš ten kolík vytiahni to von narež to s flexou ako je to na obrázku, nasaď na tiahlo, prevŕtaj to durch 8 vrtákon a potom tam daj šroub 8 najlepšie zhora, (ale nedávaj tam zhora podložku ako je na obrázku, potom to trocha škrie o to oko na tej druhej tyči) od spodu matku a zatiahnúť...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.1.08, 14:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz