Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
motor 136X posunuté rozvody
Kámoš mi dnes dovez motor 136X s tím že jak nebudeme mít co dělat tak ho rozděláme a zkusíme správně smontovat. Původní majitel tam totiž udělal něco špatně, připadá mi to jako úplně rozházené rozvody, zkrátka motor se bez elektriky normálně protáčí a jak se zapne zapalování tak se při roztahování dějí věci....různě to bouchá, střílí apod. potkané to snad není. Nevíte jak vychytat správnou polohu vačky? Existuje někde rozvodový diagram na Š781? Nebo podle čeho se to seřizuje u auta? Ještě je tam další problém - ten co to kuchal tak proházel písty a ojnice (a dal to tam s původníma kroužkama). Vyvažuje se to nebo se to nedělá?
|
12.1.08, 13:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Chudak motoř Ojnice by mely byt vsechny vyvazeny ... Problem je ze asi prehodil i saly takze cely motor ikdyz by fungoval (rozvody) tak by za chvili zacal rachotit Eletrika je OK neni spatny predstih?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.1.08, 13:30 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Elektrika je v pohodě, kámš to zkousel rozjet i s jiným zapalováním a pořád stejné, navíc to nemá skoro žádné tlaky, nj....chudák motor, je zralý tak do sběrných surovin nebo vzít klikovku z druhého kde je to vyvážené i se setrvákem.
|
12.1.08, 14:20 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
cyz píše: Elektrika je v pohodě, kámš to zkousel rozjet i s jiným zapalováním a pořád stejné, navíc to nemá skoro žádné tlaky, nj....chudák motor, je zralý tak do sběrných surovin nebo vzít klikovku z druhého kde je to vyvážené i se setrvákem.
Jo ty myslis vyvazeni kliky a setrvaku? No jo no To by melo jet i tak ... a mozna byste mohli puvodni polohu setrvaku poznat podle bordelu na stycnych plochach (radil Bukaj )
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.1.08, 14:23 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Mám na mysli dynamické vyvýžení celého klikového mechanismu i se setrvákem.....to mi tady ale asi nikdo neudělá a jestli jo tak se to finančně nevyplatí. Ono to jede s tím nevyváženým setrvákem, ale prál bych ti jet s takovým autem 130 - je to na ohluchnutí, celá kastle rezonuje.
|
12.1.08, 14:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
chudák motor... taký vzácny kúsok... 781.136X... máš iba motor, alebo to máš aj zo saním a karbecom? sanie má iný priemer kanálov ako klasika 781.135 aj 781.136 a karb je ten istý akurát má dve trysky iné...
vyváženie by sa malo robiť každý diel zválšť kľukovka aj zotrvák a potom vyvážiť ako celok, aj s remenicou... ojnice musia byť jednej váhovej kategórie, piesty tiež... ak použiješ šálky tie isté tak musia ísť tam kde boli, ojnice taktiež, alebo ak motor nebol pred tým zadretý tak môžeš použiť aj nové bez výbrusu kľukovky. ojnice uhlovať ak sú nové, alebo aj sa prehadzuje s motora do motora by sa mali, ale ak už boli na motore a nebol zadretý, alebo nejakú inú vážnu chybu tak netreba ale kontrola nezaškodí.
niekedy stačí iba pootočiť zle nasadený zotrvák...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.1.08, 14:53 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Motor zadřený nebyl, normálně jezdil, akorát ten idiot ho rozdělal jenom kvůli tomu aby ho vyčistil. Je fakt že když ty ojnice byly už vyvážení tak bych to mohl nějak vykoumat porovnáváním váhy. Ale pořád nevím jak nastavit správně to časování ventilů.
|
12.1.08, 17:32 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
první válec ho HÚ aby byl klínek nahoře a klínek na vačce by měl mířit proti šteftu vodní pumpy
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.1.08, 17:55 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jestli máš přeházený ojnice, ale s pístama nebylo hýbaný, tak se to dá zachránit, ojnice má u klikovýho čepu číslo od 1-4, podle toho se dá přiřadit k tomu konkrétnímu čepu, jestli ale měl i písty dole z ojnic, tak dej nový kruhy, ty sou zaběhaný spolu s válcem a přehozený by to netěsnilo. Klikovku si nech přebrousit, stojí to asi 700,- a kup na to i nový lágry, jak je přehodil, tak sou zničený a ani po vrácení na původní místo už se to nespraví. Rozvody se štelujou stejně jako u 120, na obou kolech sou dulčíky a mezi dulčíkama musí být dvanáct čepů (6 článků) řetězu, při skládání pak natoč motor do polohy 1 pálí 4 střihá a nasaď rozdělovač palcem proti rysce tělesa a je to.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
12.1.08, 17:57 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: motor 136X posunuté rozvody
cyz píše: Kámoš mi dnes dovez motor 136X s tím že jak nebudeme mít co dělat tak ho rozděláme a zkusíme správně smontovat. Původní majitel tam totiž udělal něco špatně, připadá mi to jako úplně rozházené rozvody, zkrátka motor se bez elektriky normálně protáčí a jak se zapne zapalování tak se při roztahování dějí věci....různě to bouchá, střílí apod. potkané to snad není. Nevíte jak vychytat správnou polohu vačky? Existuje někde rozvodový diagram na Š781? Nebo podle čeho se to seřizuje u auta? Ještě je tam další problém - ten co to kuchal tak proházel písty a ojnice (a dal to tam s původníma kroužkama). Vyvažuje se to nebo se to nedělá?
Jestli se motor lehce toci, tak by prehazeny saly nebo tak neco bejt nemely. Takhle divne se motor chova kdyz ma o 180 stupnu otocenej rozdelovac. Pak to streli jednou do sani, jednou do vyfuku.... Zrovna dneska sme si to moc uzivali, ze sem nevedel jak mam natocit a zapojit rozdelovac.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
12.1.08, 21:22 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Sem svědek
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
12.1.08, 21:24 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Tak je to dobré....ojnice nejsou přeházené, trochu jsem ho vyslechl a přeházel jenom kroužky a ty půjdou stejně nové. S tím časováním jsem právě nevěděl ten údaj 12 čepů a teď už vím, takže dík
|
12.1.08, 21:51 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Mas tam spravne poradi zapalovani ... jestli to strili tak to musi neco nasat .. tim padem to musi mit nejakou kompresi ale zapali to v nevhodnou dobu.. zkus tohle jeste .. poradi 1 3 4 2 natoc motor tak aby byla ryska na remenici nahore ... na nule.. v horni uvrati pak se koukni kde je palec rozdelovace a tam dej prvni valec.. ten u rozdelovace .. pak po smeru otaceni .. dalsi podle toho 1 3 4 2 a pokud to nepojede a bude to strilet tak prehod mezi sebou na rozdelovaci vzdy dva co jsou proti sobe po 180stupnich jinak ty rozvody jsou tech 12 clanku a pokud tam nekdo neco prehazel v tom motoru tam myslim ze to bude mit asi vliv na dalsi zivotnost toho motoru ale jinak by to melo jet....a jeste jina otazka vi nekdo co v tom motoru 136X je vsechno jine ja ho mam v silveru s karburatorem a oproti klasicke 135 to je letadlo....
|
13.1.08, 09:49 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
ked striela byva zly predzapal alebo otoceny rozdelovac o 180 stupnov, prehadzane kable a podobne......v najhorsom pripade zle nastavene rozvody....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
14.1.08, 11:44 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
To není ani tak střílení, spíš jako kdyby to pálilo tak v půlce, proste to bouchá a cuká, nastartovat se to nedá protože ten startér to neutočí a při pokusu o roztažení se roztrhlo lano. V zapalování to nebude, snažil se to rozchodit známý který tomu dost rozumí, dával tam i druhé zapalování a rozdělovač a pořád to samé. Jsou to posunuté rozvody, ty ventily otevírají úplně jinak než mají
Edit: Ještě jsem se teda dozvěděl že asi kecá že ty písty, ojnice a šálky jsou libovolně proházené takže to zkusím poskládat, nastartovat na stole klikou (snad mi to neutrhne ruce) a jestli to pojede tak tam dám druhou klikovku u které budu mít záruku že je to poskládané správně a bude
|
14.1.08, 12:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|