|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Odvětrávání motoru+filtr ???
Autor |
Zpráva |
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Odvětrávání motoru+filtr ???
Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený.
Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje.
Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek"
Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr!
Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima!
PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW
|
20.1.08, 00:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Odvětrávání motoru+filtr ???
v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW
budeš dávat sporťáka ??? (myslim "sporotvní" filtr) ??? jestli ne, tak nevim, proč tam chceš cpát majel filtřik, 5kW z toho nedostaneš...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
20.1.08, 00:37 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Odvětrávání motoru+filtr ???
v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW
hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov , je to asi o ekológii , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi...
inú výhodu v tom nevidím , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť...
pri BMM neviem , že by to mazalo klapku
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.1.08, 00:40 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Odvětrávání motoru+filtr ???
michalkatka píše: v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink:
PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov :idea: , je to asi o ekológii :roll: , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi... inú výhodu v tom nevidím :shock: , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť... pri BMM neviem :?: , že by to mazalo klapku :?:
pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera :) :twisted:
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
20.1.08, 00:49 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Odvětrávání motoru+filtr ???
ventYl píše: pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera
to záleží od toho v akom stave máš motor a aký oil používaš...
myslím že lepšie keď je klapka, príp. karb mazaný olejovými výparmi ako keď ide na sucho, ale keď už to niesú výpary a hádže (nasáva) oil tak je chyba inde ako v hadici pre odvetranie (nasávanie výparov) kľukovej skrine.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.1.08, 07:42 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
No sportovní vzducháč tam mám.
Ted mam objednanej za par korun ten malej filtřík.
Co se týká zasírání nebo mazání tak nevim jak na tom jsem. Ale s motorem problemy nejsou,takže mi to spíš promazává
Já jenom jestli to má teda nejakej účel to tam mít, protože to tam dost lidí dává.
Jinač LPG nemam
|
20.1.08, 08:53 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.1.08, 09:19 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Drak píše: Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany.
Tohle zní rozhodně rozuměji! Nikdy jsem to ale nevidel. Na kolik to tak prijde?
|
20.1.08, 10:10 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje.
To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.1.08, 10:16 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Drak píše: Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje. To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem.
Hmm, to je moc velka uprava na mne. Myslim že filtřík kterej se po pul roce vypere bude stačit
|
20.1.08, 10:27 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
vedla vedla........palivovy film zo stien valcov prenika do klukovej skrine, cim riedi olejovu napln.....a to nie je dobre......teda ked sa zacne olej ohrievat, benzin sa zacne vyparovat a odsavanim ide do karburatora a neskor do motora kde sa spali......je to aj o spotrebe a ekologii, CH x nejdu do ovzdusia......
a odvetravanim aj motor dycha....a to ze prska olej je normalne.....to ze ten olej zasere karburator uz nie je normalne......
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
20.1.08, 21:10 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
právě proto je lepším řešením ten odlučovač.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.1.08, 22:04 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
A proč by to muselo vracet olej přímo do vany, to by byla zrovna u škodovky docela složitá úprava. Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem.
|
21.1.08, 00:49 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Luboš píše: ... Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem.
Proto je asi v nalévacím hrdle ten malý "labyrint" a dírka na odkapávání kondenzátu zpět k ventilům.
|
21.1.08, 14:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|