Autor |
Zpráva |
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
slovacek.milos píše: Jiri píše: takhle nejak to vypada .. je to nakreslene jen schematicky... bez ozubeni.. atd.... jinak to jak to pozna kdy palit prvni a ctvrtej to me taky napdalo ale jinak sem nad tim nepremyslel...ale na setrvaku je to takhle.. tu otázku jsem položil borcovi ze škodovky a ten mi odpověděl že to pálí dva a dva, no nedalo mi to vyhodil jsem svíčky a nesmysl normálně vidíš 1342, no ten ozubec to MPi to prověřím to jsem si nikdy nevšiml, zrovna MPi není na dohled pak napíšu miloš
Podle toho zubu by to teoreticky melo poznat ktere dva pisty jsou dole a ktere nahore... ale pro zapalovani je to asi k nicemu... stejne nevi kterej stlacuje a kterej jde do vyfuku... a na vacce to nic nema... jen snimac klepani...... ale bez nej.. to tusim jede taky.,... takze ted teda nevim,..... taky sem myslel ze dva a dva.. no ale kdyz si se koukal...to je tedy zahada jinak jak sem to nakreslil.. tak ten BMM je vytazen z auta i s tim.. BMM.. a ten Mpi je z motoru na kterem byl snimac klepani.. sani na ctyri vstriky .. a zaslepka na rozdelovac.. takze bych rekl tak na 99.9 procenta ze to je tak jak sem to nakreslil... no ale.. overte to radeji... kdo muze
|
22.1.08, 21:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
dit jsem to rikal
pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
23.1.08, 00:31 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Gemini píše: dit jsem to rikal pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....
MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš
|
23.1.08, 08:12 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
mám tu MPi tak na to mrknu, mně vrtá hlavou jak jsem koupil před dvěma lety MPi z telekomu a nejelo, spravovali v autorizovaném servisu inkasovali 11000 a nespravili nic, a dohodli se s telekomem že se auto prodá na ND, vyměnil jsem naprosto všechno, proměřil napětí i kostry 100W žárovkou, přijel jsem s funkčním MPi a přeházel všechno čidla, jednotku,imo, elektrárnu ke vstřikům, nic ani hlásek ani jiskra ani palivo, asi za týden jsem měl motor v základním nastavení první píst v HU pří kompresi, a řemenice ryska na nule, vytáhl jsem snímač oráček a čuměl do toho otvoru a strkal tam prsty prostě bezvýchodná situace, prohlížel jsem to vybrání namontil jsem zas ten snímač, jen tak zatočil klíčkem a MPi jezdí dodnes miloš
|
23.1.08, 09:54 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
slovacek.milos píše: Gemini píše: dit jsem to rikal pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU..... MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš
vies nejake zapojenie tej zapalovaciej listy ? idu do nej 4 vodice , nieco je predsa kostra, napajanie a na signal zostavaju dva....ako potom vieme pomocou 2 signalov ovladat 4 sviecky ? len tak nahlas uvazujem.....ak mas nejake info, materialy, budem rad.....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
23.1.08, 14:09 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Velice jednoduše - může jenom přijímat signály které zpracovává a na základě nich pouští proud do VN části s tím že by byla propojena symetricky s ŘJ - napájení, kladná amplituda signálu, záporná amplituda signálu, 0. Taky jenom úvaha...jak je to zapojené nevím, ale pokud má lišta nějakým způsobem komunikovat s ŘJ např. kvůli diagnostice tak by to snad ani jinak nešlo.
|
23.1.08, 16:53 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Gemini píše: slovacek.milos píše: Gemini píše: dit jsem to rikal pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU..... MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš vies nejake zapojenie tej zapalovaciej listy ? idu do nej 4 vodice , nieco je predsa kostra, napajanie a na signal zostavaju dva....ako potom vieme pomocou 2 signalov ovladat 4 sviecky ? len tak nahlas uvazujem.....ak mas nejake info, materialy, budem rad.....
tam jak máš napsáno champion na té liště tak je tam nějaká polovodičová deska, tak to klidně tu lištu může ovládat jeden drát a podle impulsů to pálí, to já taky nevím, nejvíc mě štve že že jsem neprobádal ten MPI setrvák jsem to nestihnul měnil jsem gufera poloos a ještě se přidala manžeta u převodovky tak příště miloš
|
23.1.08, 18:07 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
dva dráty, čtyři varianty... 00, 01, 11, 10 ...číslicovka.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
23.1.08, 19:55 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Radic píše: dva dráty, čtyři varianty... 00, 01, 11, 10 ...číslicovka.
Ahoj,
čas od času si čtu Vaše povídání kolem škodovek a musím říci, že se mi docela líbí, že jak jste pro tyto starší vozy zapálení. Byla to takříkajíc poslední řada, která se dala dosti dobře diagnostikovat i opravovat bez vyloženě specielního vybavení.
Setrvačníky BMM a MPI jsou opravdu rozdílné.
Systém BMM nepotřeboval informace o jednotlivých válcích a pracoval pouze s informací o HU. Jediný injektor dávkoval sekvenčně pro všechny válce do jediného místa v sacím potrubí a rozdělení zpracovával pouze systém rozvodů. Stejně tak řídící jednotka motoru aktivovala VN modul na každou HU kliky bez zpětné vazby na jednotlivé válce. Přenos napětí na správou zapalovací cívku zajistilo otáčení rozdělovače.
Systém MPI již pracuje odlišně a přesněji. Vzhledem k tomu, že zpracovává i signál ze snímače klepání musí mít informaci o jednotlivých válcích. Proto je na setrvačníku vytvořen další impulsní signál před HU druhého a třetího válce a od něj polohu řídící jednotka vypočítává.
Při montáži setrvačníku pro BMM je nutno pouze zajistit aby jeden z výřezů , jakýkoli, byl při HU 1 válce směrován nahoru ( k hlavě válců) a druhý dolů (k vaně).
Při montáži setrvačníku MPI je ale nutno zajistit aby při HU 1 válce byl dvojitý výřez směrován pouze dolů ( k vaně), a přepočet na jednotlivé válce byl správný.
Jinak VN lišta pro MPI opravdu „pálí“ 2 na 2, respektive 1 a 4 válec současně a 2 a 3 válec současně. Lišta obsahuje pouze dvojitý impulsní modul a dvě VN cívky, každou pro dvojici válců. Vzhledem k tomu, že při zapálení například 1 válce byl 4 válec ve střihu byla jiskra na 4 válci „hluchá“ a neměla co iniciovat. Konstrukčně se tak lišta zjednodušila a značně zmenšila.
Řídící jednotka MPI se systémem Simos2 ještě neměla zpětnou vazbu z VN modulu a proto stačily pro napájení pouze čtyři vodiče. +15, 31, signál pro impulsní modul VN 1 a signál pro impulsní modul VN2.
_________________ Xxenon
|
25.1.08, 20:31 |
|
|
maillo
Příspěvky: 40
|
tak ten poslední příspěvěk je opravdu pěkný
_________________ felda 1,6 LPG 99rv
|
27.1.08, 20:44 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
maillo píše: tak ten poslední příspěvěk je opravdu pěkný
je a máme jasno akorát tu lištu to si vyhodím a zkusím co jsem to vlastně viděl miloš
|
28.1.08, 08:42 |
|
|
maillo
Příspěvky: 40
|
a abych nekecal kraviny, mám pocit že setrvák mpi je lehčí než BMM, respektive než ze škody 130, přelisoval jsem tehdy věnec na startér a dali to do 120L
a šlo to nějak líp do otáček , můj subjektivní pocit
_________________ felda 1,6 LPG 99rv
|
28.1.08, 16:24 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
tak uz aj ja som to nasiel , na Simos2 a Simos3 - Fabia MPi ta lista obsahuje dve inducky, a pali to 1-4 a 2-3 a co chcem spravit ? z rozdelovaca sa vyberie ramienko a miesto palsa sa osadi "vrtulka" a oproti sebe dva optosnimace, ktore cez prevodnik poslu signal k induckam......co tym ziskame ? vyuzitie pre zapalovacie listy MPi, mozme pouzit dvojkontaktne sviecky, inducka uz nikdy nezmokne, netreba nastavovat odtrh....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
28.1.08, 17:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|