koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Škoda 130L/A (popis vozu)
Rubrika: Technická data
Publikovn: 3. nora 2000

Po zákazu skupiny B již nebylo možné startovat s vozy 130 LR a tak byl homologován typ 130 L pro skupinu A. Tato skupina již neumožňuje takovou míru úprav jako skupina B.
Motor o obsahu 1297 ccm (vr.75,5mm x zd.72mm). Pětikanálová litinová hlava, komprese 11,5:1. Dva kanály sací a tři výfukové po celé délce opracovány a jejich průměr zvětšen o 4%. Sací potrubí rovněž opracováno a slícováno. Karburátor dvoustupňový JIKOV 32 EDSR osazený jinými tryskami, vzdušníky a upraven pro rychlejší nasazení druhého stupně. Litinové výfukové potrubí zachováno a na něj navazuje speciálně naladěný výfuk s tlumičem o maximální povolené hlučnosti 100+1 dB. Vačkový hřídel 280/280, 300/280, 300/300, 320/300. Soutěžní písty METAZ v tříkroužkovém provedení. Odlehčené vyvážené ojnice. Odlehčený setrvačník na homologační hmotnost 7 Kg. Mazání s chladičem a plnoprůtokovým čističem. Odvětrání do dvoulitrové nádoby.
Spojka 190 mm Fichtel & SACHS s talířovou pružinou, obložení FERODO VG95. Pětistupňová synchronizovaná převodovka s odstupňováním 3,083 - 2,125 - 1,571 - 1,261 - 1,08, stálí převod 4,5. Hnací hřídele Löbro. Obě nápravy vyztuženy. V uložení zadní nápravy byla provedena záměna pryžových silentbloků za uložení do ložisek. Řízení hřebenové se strmějším převodem. Odpružení vinutými pružinami a tlumiči SACHS. Na přední nápravě tužší stabilizátor.
Brzdy kotoučové na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Dvouokruhové zapojení typu T-T umožňující regulaci účinnosti brzd přední a zadní nápravy. Ruční brzda kapalinová. Karoserie zbavena všech antivibračních materiálů, čalounění, koberců a sedadel..
Je dovybavena dvojicí sedadel MTX, čtyřbodovými pásy MORAVAN a bezpečnostním prostorovým rámem. Palivová nádrž byla přesunuta na dno zavazadlového prostoru. Materiál na povrchové díly a zasklení vozu musel být zachován.

Autor lnku: Mára (Marek Imlauf)
E-mail: rs-system@volny.cz