Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Škoda 120 S Rallye (technický popis)
Rubrika: Technická data
Publikovn: 11. nora 2000
Nový vůz vycházel z typu Š 110 LS. Čtyřválcový motor o objemu 1172 ccm ( vr. 72 mm x zd. 72 mm ). V provedení pro běžný silniční provoz byl osazen karburátorem JIKOV 32 DDSR (jako 110 LS,R) při kompresním poměru 9.4 : 1 dosahoval výkonu 47,1 kW ( 64 k ) při 5250 ot/min. Počáteční prodejní soutěžní verze se osazovala jedním karburátorem Weber 40 DCOE 2 na novém hliníkovém sacím potrubí. Později byl motor vybaven litinovou osmikanálovou hlavou válců ( zvláštností byly sací kanály, které měly čtvercový průřez ) s většími a zesílenými ventily ( komprese 12 : 1 ), dvěma karburátory Weber 40 DCOE 2 (obdobnou hlavu měla i tehdejší 1150 pro A2, ale má rozteč válců jako motory 1000 MB - 120 L, 120 S a 130 RS ji má jako 130L ) a suchou klikovou skříní s odělenou nádrží na 7 l oleje. Tlakoobježné mazání bylo doplněno plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje. Motory montované do továrních vozů měli obsah zvětšen až na hranici objemové třídy, tedy na 1297 ccm ( vr. 75.7 mm x zd. 72 mm ) a dosahovaly výkonu 88,3 kW ( 120 k ) při 7500 ot/min. Tehdejší zváštností bylo náporové chlazení. Vzduch k chladiči proudil oválným otvorem v předním čele a vycházel mřížovaným otvorem v kapotě. Zavazadlový prostor byl přepažen příčnou přepážkou Do prostoru za chladičem bylo umístěno i hrdlo soutěžní palivové nádrže o objemu 58 l. Karoserie byla vzhledem k maximálnímu odlechčení zbavena všech antivibračních prvků, nárazníků a dalších zbytečných věcí. Obě nápravy byly vyztuženy přídavnými sváry a výstuhami. Odpružení zkrácenými vynutými pružinami a tlumiči KONI.
Autor lnku: Mára (Marek Imlauf)
E-mail: rs-system@volny.cz