Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Favorit (technické informace)
Rubrika: Technická data
Publikovn: 24. bezna 2000
V souladu s celosvětovým trendem i automobilka v Mladé Boleslavi začala koncem osmdesátých let vyrábět osobní automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol. Hlavní výhodou této koncepce je v možnosti variací karoserií. Základním provedením se stal automobil Škoda Favorit, od něhož se postupně odvíjí řada dalších provedení. Karoserie vozu Škoda Favorit je typu fastback, tj. s rychlým snížením zádě, tuto karoserii navrhla Italská firma Stile Bertone. Prvním odvozeným typem od vozidla Favorit je typ Forman, což je provedení kombi s zadní částí karoserie prodlouženou o 40cm. Škoda Pick-up je další variací, je to užitkový automobil, přední částí schodný s typem Favorit, v zadní části má otevřený úložný prostor, ten je možno překrýt plachtou, nebo v některých provedeních je překryt laminátovou nadstavbou. Běžná provedení vozů Favorit / Forman / Pick-up jsou s označením L - což znamená provedení De Luxe. Pro"náročnější" motoristy jsou vozy Škoda Favorit a Forman vyráběny v provedení LS - Super De Luxe, případně vozy Favorit/Forman specielních provedení (Marathon, Line) - ty jsou vybaveny nadstandartně. Další výroba se specializovala přímo na jednotlivé užitkové typy pro určitý okruh zákazníků, např. pro zdravotníky, hasiče atd. Na bázi vozu Favorit byl i firmou Metalex vyráběn dvoumístný a dvoudvéřový Roadster, tj. vozidlo s odklápěcí, případně tkaninovou střechou dnes nazývané kabriolet. Vozy Favorit nahradily v soutěžích starší vozy Š130LR, od roku 89 jezdily ve své třídě na předních místech.
Motor | 135 | 135E | 135B / 40kW | 136 / 46kW | 136x / 50kW | 136B / 50kW |
Obsah motoru | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm |
Příprava směsi | karburátor | karburátor | jednobodové vstřikování | karburátor | karburátor | jednobodové vstřikování |
Výkon | 43 kW při 5000 (42kW) | 40 kW při 5000 otáčkách | 40 kW při 5000 otáčkách | 46 kW při 5000 otáčkách | 50 kW při 5500 otáčkách | 50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment | 94 Nm při 3000 otáčkách | 90 Nm při 3000 otáčkách | 94Nm při 3000 otáčkách | 100Nm při 3000 otáčkách | 105Nm při 3500 otáčkách | 100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr | 8,8:1 | 8,8:1 | 8,8:1 | 9,7:1 | 9,7:1 | 9,7:1 |
Vrtání x zdvih | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 | 15 s | 16 s | 17 s | 14 s | 13 s | 14 s |
Nejvyšší rychlost | 150 km/h | 140 km/h | 137 km/h | 150 km/h | 150 km/h | 150 km/h |
Objem palivové nádrže | 47 l | 47 l | 42 l | 47 l | 47 l | 42 l |
Pohotovostní hmotnost | 840 kg | 840 kg | 875 kg | 840 kg | 840 kg | 875 kg |
Užitečná hmotnost | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město | 5,5 / 7,3 / 7,9 | 5,7 / 7,8 / 8,3 | 5,7 / 7,8 / 7,9 | 5,2 / 7,0 / 7,6 | 5,5 / 7,4 / 8,8 | 5,4 / 7,4 / 7,9 |
Palivo | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 | bezolovnatý benzin okt.č.95 | bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Motor | 135 | 135E | 135B / 40kW | 136 / 46kW | 136x / 50kW | 136B / 50kW |
Obsah motoru | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm |
Příprava směsi | karburátor | karburátor | jednobodové vstřikování | karburátor | karburátor | jednobodové vstřikování |
Výkon | 43 kW při 5000 (42kW) | 40 kW při 5000 otáčkách | 40 kW při 5000 otáčkách | 46 kW při 5000 otáčkách | 50 kW při 5500 otáčkách | 50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment | 94 Nm při 3000 otáčkách | 90 Nm při 3000 otáčkách | 94Nm při 3000 otáčkách | 100Nm při 3000 otáčkách | 105Nm při 3500 otáčkách | 100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr | 8,8:1 | 8,8:1 | 8,8:1 | 9,7:1 | 9,7:1 | 9,7:1 |
Vrtání x zdvih | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 | 17 s | 17 s | 17 s | 16 s | 16 s | 16 s |
Nejvyšší rychlost | 140 km/h | 135 km/h | 135 km/h | 140 km/h | 140 km/h | 140 km/h |
Objem palivové nádrže | 47 l | 47 l | 42 l | 47 l | 47 l | 42 l |
Pohotovostní hmotnost | 890 kg | 890 kg | 920 kg | 890 kg | 890 kg | 920 kg |
Užitečná hmotnost | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg | 450 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město | 5,8 / 7,9 / 9,0 | 6,0 / 8,2 / 8,3 | 6,0 / 8,2 / 8,3 | 5,7 / 7,7 / 8,9 | 5,5 / 7,4 / 8,8 | 5,5 / 7,4 / 8,8 |
Palivo | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 | bezolovnatý benzin okt.č.95 | bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Motor | 135 | 135E | 135B / 40kW | 136x / 50kW | 136B / 50kW |
Obsah motoru | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm | 1289 ccm |
Příprava směsi | karburátor | karburátor | jednobodové vstřikování | karburátor | jednobodové vstřikování |
Výkon | 43 kW při 5000 (42kW) | 40 kW při 5000 otáčkách | 40 kW při 5000 otáčkách | 50 kW při 5500 otáčkách | 50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment | 94 Nm při 3000 otáčkách | 90 Nm při 3000 otáčkách | 94Nm při 3000 otáčkách | 105Nm při 3500 otáčkách | 100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr | 8,8:1 | 8,8:1 | 8,8:1 | 9,7:1 | 9,7:1 |
Vrtání x zdvih | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm | 75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 | 15 s | 16 s | 16 s | 14 s | 14 s |
Nejvyšší rychlost | 138 km/h | 130 km/h | 130 km/h | 138 km/h | 138 km/h |
Objem palivové nádrže | 47 l | 47 l | 42 l | 47 l | 42 l |
Pohotovostní hmotnost | 860 kg | 860 kg | 860 kg | 860 kg | 860 kg |
Užitečná hmotnost | 500 kg | 500 kg | 500 kg | 500 kg | 500 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město | 5,9 / 7,9 / 9,4 | 6,0 / 8,3 / 8,0 | 6,0 / 8,3 / 8,0 | 5,8 / 8,5 / 8,9 | 5,8 / 8,5 / 8,9 |
Palivo | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.91 | bezolovnatý benzin okt.č.95 | bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Zpracováno z materiálů Škoda a.a.s.
Autor lnku: Chipmen (Petr Váňa)
E-mail: chipmen@skoda.panda.cz