Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Tuning 2000 II (Brno) (Zpráva z této báječné akce viděná očima nadšeného návštěvníka.)
Rubrika: Akce
Publikovn: 9. listopadu 2000
Dne 28. 10. 2000 se Brněnský okruh otevřel
všem příznivcům vůně benzínu, rychlých kol a především roztodivně
upravených a náležitě hlasitou aparaturou vybavených automobilů. Při
příležitosti dne otevřených dveří na Masarykově okruhu se konal také
sraz ladičů Tuning 2000 II, u kterého jsem samozřejmě nemohl chybět.
Jel jsem z Prahy se svou přítelkyní a den začal již po
páté hodině ranní, neb jsme chtěli být v Brně na devátou, kdy akce
oficiálně začínala. V 6:30 jsme měli sraz s lidmi z konference Škoda
120 z Pandory, abychom nejeli po dálnici tak osamoceni. Z toho
plynou dvě věci: že mým vozidlem jest právě Š120L a že jsem zakoupil
10denní dálniční známku, kterou jinak nemám, poněvadž mi
přijde účelnější 800,- utratit za benzín. Drobně mrholilo a v 6:45
jsme konečně vyrazili.
Cesta do Brna proběhla překvapivě
bez problémů, nenarazili jsme ani na náznak zácpy a dálnice brzy
oschla, takže ručička tachometru statečně oscilovala mezi hodnotami
120 a 140. Přítelkyně chrupkala a já jsem se kochal krajinou a auty,
která mě předjížděla a na kterých se poměrně snadno podle spoilerů,
širokých pneumatik a řvoucích, dunivých výfuků dal poznat cíl cesty.
Tento rok se alespoň, pokud jsem slyšel, obešel bez tragédie,
narozdíl od loňska, kdy se cestou do Brna dva závodící vozy srazily
a posádka zahynula.
Na sjezdu Bumbálka jsme odbočili na
příjezdovou cestu ke Grand Prix, teď ještě krásně volnou. Dojeli
jsme volně až k vjezdu do areálu a zaparkovali, což sice zní
samozřejmě, ale již o hodinu později se kolona táhla velmi daleko a
najít místo k parkování byl značný problém. Účast byla více než
hojná a to jak "obyčejných" diváků, jako jsme byli my, tak i
majitelů a šlechtitelů čtyřkolých mazlíčků. Aleaspoň co mohu ze
svého laického pohledu posoudit, daly se najít opravdu mistrovské
kousky, ať již co do tuningu karoserie, audiosoupravy či motoru.
V areálu byla obrovská koncentrace výsledků práce
zlatých českých ručiček, od frajírků, jejichž tuning, draze
zaplacený a veskrze uniformní, mě příliš nedojímal, až po
fantasticky vypiplaná eRka, Stodvacítky, Corrada, Káčka, Fáčka,
Feldy, Rapidy, Porsche, BMW, Alfičky, Fiaty, zkrátka na co si
vzpomenete. Procházeli jsme parkoviště řadu po řadě a pořád bylo na
co koukat. Mými favority jsou Porshe 924/944 a Škodovky, takže se
zmíním hlavně o nich.
O Porschích neumím říci nic
zvláštního, kromě toho, že byla moc krásná, ale u škodovek se bylo
opravdu na co dívat, neb gejzíry originality a kutilství se snad
právě dostupnosti těchto aut mohly rozvinout do nebývalé šíře. Z
toho nejzajímavějšího, co bylo k vidění, můžu snad jmenovat Š 100MB
s pěkným airbrushem a zvláště dva rapidy, které už zvenku vypadaly
velmi slibně. Vzhledem k nim vypadaly i podstatně dražší auta jako
chudí příbuzní. Avšak teprve pohled pod kapotu způsobil pravé
zatuhnutí spodní čelisti v poloze "otevřeno". Jeden měl motor
Williams, který svým objemem zasahoval až do prostoru zadních
sedadel. Dle sdělení majitele prý jezdí až 250 km/h. Druhý měl prý
slabší motor, ale rozhodně nevypadal, že by se musel za něco stydět.
O celkové pohodovosti a sportovnosti Tuningu 2000 svědčí
i fakt, že cenu nejlépe vyšlechtěného auta si odnesl majitel
fantastického... Trabantu 601 :-) Prošel jsem si i boxy, kde měli
své místo naleštění veteráni, nadupaní broučci, závodní škodovky i
formule a samozřejmě i prezentace významných českých úpravců. Ve
zkratce lze říci, že se nedalo pohlédnout žádným směrem, aniž by
člověk nespatřil fantastickou káru. Třešničkou na dortu pak bylo
Ferrari Testarossa na parkovišti a F 328 GT a F 348 spolu s Porsche
911 Turbo z roku 1995 v pit-lane. Movitější návštěvníci měli možnost
se svézt v uvedených automobilech za mrzkých 1000,-, čehož jsem
nevyužil.
Program akce byl poměrně rozmanitý a rozhodně
ne nudný. Bylo lze si nalézt právě to, co návštěvníka zajímá.
Setkání s automobilovými jezdci? Nebo snad závody veteránů nebo
ohlušujících dragsterů? Lety helikoptérou nebo raději jízda na
minimotorce? Jízda zručnosti vs. motokáry? Nebo je libo projet se po
okruhu a zjistit, co domácí benzínový nebo naftový miláček snese?
(viz.
můj druhý článek z Brna). Všechno možno, račte vstoupit, vlezné
volné, zábavy dosytosti.
Á propos, když je řeč o
sytosti. Jediné, co lze organizátorům vytknout, je poněkud
nedostatečně dimenzované občerstvení. Osudem jídlem nevybaveného
návštěvníka byla buď dieta, nebo jeden z dlouhých hadů vlnících se
před každým stánečkem, kde se dalo sehnat něco do žaludku. I když je
pravda, že jsem byl tak namlsaný automobilovou nádherou, že mě k
jídlu přinutila až přítelkyně, což lidem, kteří mě znají, o kvalitě
akce mnohé napoví. Co mě nepřestalo fascinovat, byla neustále
přijíždějící auta, která zaplňovala parkoviště do posledního
místečka, takže opravdu bylo neustále na co koukat.
Počasí bylo sice pošmourné, ale odpoledno už ani
nemrholilo, takže suma sumárum, kdos nebyl, trpce lituj a podívej se
alespoň na fotky, kdos byl, víš, o čem mluvím, a tento článek ti
budiž připomínkou velice vydařené akce.
Originál článku je umístěn namodro.
Autor lnku: Tomáš Němec (Tomáš Němec)
E-mail: nemeto@centrum.cz