koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Náhrada mechanismu stěračů (vozů Škoda 110R)
Rubrika: Karosérie
Publikovn: 22. jna 1999

Náhrada mechanismu stěračů Škoda 110R

Pokud stěrače Vašeho eRka přestaly fungovat a příčina není v motorku ani elektrice, jde možná o zarezlé čepy stěračů. Je to poměrně častý problém. Pokud se Vám podařilo sehnat originální máte vyhráno. Já sám jsem je nesehnal, a tak jsem přistoupil na úpravu čepů ze Škody 120.
Koupil jsem kompletní mechanismus stěračů (pár korun) a začal kutit. Z nové sady potřebujete: pravý a levý čep (A), spojovací tyč (B). Spojovací tyčku (C) použijte původní - je nutná drobná úprava kuličky kloubu na straně pravého čepu (převrtání otvoru v kuličce na větší průměr).

Dále doporučuji zkrátit spojovací tyč (B) o zhruba 15-25 mm. Stačí tyčku přepůlit pilkou na kov a znovu spojit dvěma šrouby M4 s maticemi. (po přesazení konců svrtat).
Tento krok je nutný ke zvětšení kyvu levého stěrače. Zkrácení lze velmi dobře odhadnout. S původní délkou táhla je kyv kratší a nedosahuje k okraji skla. Pokud Vám tento jev nevadí nemusíte táhlo zkracovat.

Použijte raménka stěračů pro Škoda 120, stírátka múžete nechat původní

Autor lnku: Travex (Radim Trávníček)
E-mail: travex@mujmail.cz