koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Škoda auto na autosálónu Ženeva 2001 (Fabia Sedan, Octavia 4x4)
Rubrika: Akce
Publikovn: 27. nora 2001

Premiéru si zde odbývá Škoda Fabia v provedení sedan a dále Octavia 4x4. Jak se obě novinky uchytí na trhu uvidíme až za nějaký čas.

Škoda Fabia Sedan bude nabízena ve třech stupních výbavy, shodně značených jako u ostatních Fabií, tedy Classic, Comfort a Elegance. Základní paleta motorů obsahuje čtyři zážehové s výkony 50-85 kW a dva vznětové 47/74 kW. Nejvetší změny nese samozřejmně karoserie, upravena je střecha, "C" sloupek, zadní blatník, víko zavazadlového prostoru a zadní čelo. Obrázky zadní části vozu si můžete prohlédnout ve fotogalerii fabia. Zavazadlový prostor je v tomto provedení 438 litrů a je lehce nadprůměrný ve své třídě. Po sklopení zadních sedaček dostaneme prostor 789 litrů. Zavazadlový prostor má rozměry 990*1446 mm, při sklopených sedadlech pak 1573*1446mm. Snadné nakládání by měla umožnit nízko posazená hrana vstupního otvoru - 596mm na vozovkou.
Standartně je ve všech modelech airbag řidiče, přitahovače předních pásů, imobilizér, posilovač řízení, nastavitelný volant (ve dvou osách), dělená zadní sedadla a ovládání víka kufru od sedadla řidiče. Výbava Comfort má navíc airbag spolujezdce, mlhové světlomety, ochranné lišty, centrální zamykání, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Vrcholem je verze Elegance s informačním počítačem (pásy, dveře atd.)  dále má vůz automatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a vnějších zrcátek, vyhřívané přední sedačky, zrcátka a ostřikovače. Vůz má ve verzi Elegance dálkové ovládání centrálního zamykání, kola z lehkých slitin a další ozdobné prvky v interiéru. Dále je možno k jednotlivým výbavám příobjednat další doplňky jako např. autoádio s CD měničem, tempomat, boční airbagy, autoalarm, klimatizaci(Classic a Comfort), parkovací radar, sportovní doplňky apod.
Podle použitého motoru je ABS (MSR, ASR)standartně, nebo za příplatek, u nejvýkonnější verze s motorem 2.0 bude možné získat i systém stabilizace ESP.
Kompletní přehled výbavy si můžete ověřit u vašeho prodejce.

Motory splňují exhalační normu EU4 (vznětové pak EU3). Nabídka pro sedan je stejná jako pro Fabii Combi,  Fabie (hatchback) má navíc ještě motory 1.0 37kW a 1.4 44kW.
1.4            50kW (68k)
1.4 16V    55kW (75k)
1.4 16V    74kW (101k)
2.0 MPI    85kW (115k)
1.9 SDI    47kW (64k)
1.9 TDI    74kW (101k)
 

Prvním vozidlem Škoda které v posledních desetiletích mělo pohon 4x4 byla Škoda Octavia Combi 4x4, na její úspěch navazuje Škoda Octavia 4x4. Vozidlo bude vyráběné ve dvou stupních výbavy Elegance a L&K. Pod kapotou bohužel nemůžete volit, vůz bude osazován nejsilnějším motorem 1.8T 110kW. Konstrukce pohonu náprav je stejná jako u verze combi, je zde opět použita spojka Haldex. Trvale jsou poháněna přední kola, zadní v případě potřeby sama zapojuje elektronika. Součástí standartní výbavy je brzdný systém ABS, protiprokluzový ASR i stabilizační ESP. Oba posledně jmenované je možné v případě potřeby vypnout. Převodovka je pětistupňová a podvozek má zvýšenou ochranu (částačně za příplatek). Rozsah výbav je shodný s ostatnímy vozy Škoda Octavia. Já osobně postrádám v nabídce motorů tohoto vozu motor 1.9TDI 74kW (šestist. převodovka). Lze však očekávat, že stejně jako u kombi 4x4 se motorová nabídka časem rozšíří.

Technická data
Světlá výšky zvětšená     17mm
Zrychlení z 0-100            9,1s
Maximální rychlost        211 km/h-1
Kombinovaná spotřeba    8,8l /100km
 

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto a.a.s.

Autor lnku: Chipmen (Petr Váňa)
E-mail: chipmen@skoda.panda.cz