Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Instalace palubní desky GL (do vozidel s výbavou L (S))
Rubrika: Karosérie
Publikovn: 16. kvtna 2001
Nemám nic proti klasické eLkové palubní desce, ale palubní deska z Rapida, Garde nebo typu GL je podle mě hezčí i praktičtější. Hovoří pro ni větší odkládací prostor (A5), lepši umístění pro rádio (zároveň lepší úhel - lepší čitelnost displeje) i lepší materiál. Tuto palubní desku můžete sehnat na vrakovištích, já ji sehnal za 500 korun českých, což není věru vysoká cena, vždyť nový panel pro rádio do eLka stoji kolem 300.
Demontáž:
Sundáme:
volant - sundáme kryt a středový
šroub
spodní kryt pod volantem -
2 šrouby u sloupku
vrchní kryt sloupku - 4 šrouby
(dva tuším na lukasu, dva pod přístrojovkou)
trubice spojující šachtu topení
a výdechy větrání - vyjmout zespod
přístrojový panel - čtyři šrouby
a náhon tachometru + konektory el. připojení
všechny spínače
spodní kryt pod přístojovkou
- ten se spínací skříňkou a spínáním osvětlení - dva šrouby
středový panel - vespod 2 šrouby,
pak odmontujeme spínače větrání a výstražných světel, kontrolku výstražných
světel a páčky topení (jeden šroub)
palubní přihrádku - kvůli lepšímu
přístupu ke hlavním šroubům palubky - zezadu vespod 2 matky
pak odšroubujeme všechny hlavní matky,
kostry a přístrojovku nadzvedneme a vyndáme...
ještě sundáme kryt výdechů větrání
- přidělán na 3 plastových potvorách
teď máme sqělý přístup pro kabely, takže pokud chceme vézt kabely pod palubní deskou, máme teď ideální možnost to snadno provézt - jsou teď snadně přístupné držáky kabelů.
Příprava:
z nové palubní desky sejmeme:s
spodní kryt pod sloupkem
vrchní kryt volantu
středový panel (po odmontování
4 šroubů plechového krytu kryt vyjmeme, a odšroubujeme zbylé 2 šrouby)...
desku řádně umyjeme a nejlépe ještě ošetříme přípravkem na ošetření interiéru, např. Cockpit spray a podobné - i Renoplast.
Montáž:
deska je již s krytem výdechů, dáváme
pozor abychom černou plechovou mřížku při nasazování nepoškrábaly. deska
by měla jít nasadit snadno, dáváme pozor abych držáky desky nepřiškříply
žádný kabel... mě osobně vybyl jeden držák veprostřed, ale zbývající 4
snad desku udrží. Nasadíme matky, kostru (kostry přístrojů) dotáhneme,
přiděláme spínače... pokud deska nebyla s originálním spínačem mlhových
světel (4 polohový), doděláme ještě jeden spínač pro zadní mlhovku... zamontujeme
přístrojovou desku, trubice k topení... pak namontujeme středový panel,
do kterého nejdřív namontujeme ovládání topení, potažnou popelník, pokud
tam již nebyl,a držák na autorádio, máme-li jaké. namontujeme vrchní kryt
sloupku (dva šrouby od lucasu) na spodní kryt nasadíme spínač osvětlení
a kryt přišroubujeme (4 šrouby). Namontujeme přístrojovku a volant a mělo
by být hotovo. Pokud jsme na něco zapomněl... to uvidíte.
Montáž snad zvládne každý i méně zručný (když sem to zvládnul já)
Závěr:
desku sem kupoval hlavně kvůli autorádiu
(displeji), má však i spoustu dalších výhod. za 500Kč je to výborná investice.
Autor lnku: U-Geen (Evžen Eiba)
E-mail: u.geen@atlas.cz