koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Pražské motoristické jaro 2001 (krátké postřehy z výstavy)
Rubrika: Akce
Publikovn: 23. dubna 2001

V termínu 19 až 22 dubna 2001 se na letňanském výstavišti v Praze (PVA) konal pátý ročník výstavy Motoristické jaro. První úvodní večer byl pouze pro zvané (V.I.P.), samotná věřejná výstava začínala o den později.
Byl jsem již na dvou předchozích ročnících a proto jsem neměl příliš vysoké očekávání, a výstava mě bohužel v tomto směru nijak příjemně nepřekvapila. Účast vystavujících byla nevelká - dokonce se jim podařilo naplnit celou jednu halu (pozn. mimo vstupní prostor a před vstupní halou). Vstupné 80 Kč se mi zdá při rozsahu výstavy vyšší než vhodné. Zájem návštěvníků nebyl nijak velký a asi i odpovídal této výstavě a špatnému počasí. Zato policisté zde tvořili značně silnou skupinu, zvláště ta mladá policistka s krátkými blond vlasy byla cool. Zatímco v karlíně, nebo na žižkově člověk o policistu na ulici nezakopne celý den, zde měli opravdu snad schromáždění, a to jak policie tak městská policie.

Zlehka si projdeme vystavované exponáty. Před vstupní halou byly seřazeny nákladní  a užitkové vozy.

Ve vstupní hale mimo malého krámku s knihami se nacházelo 6 vozů, které ovšem zná asi každý Jaguar XJ11, Porsche 911 (ehm místy rezavějící), BMW M3 ...

V hlavní a v podstatě jediné hale byly všichni vystavovatelé, najít se tu dalo ledacos, od Fabie v provedení sedan až po Hummera. Největši pozornost jsem samozřejmně věnoval vozům s okřídleným šípem ve znaku. Hlavním vystavovatelem škodovek byla firma Auto Elso z blízkých Čakovic. Skutečně zde byla k vidění jedna škodovka, která opravdu skoro létá - Octavia RS. Tento vůz byl otevřen a přístupný návštěvníkům. Stejně jako druhý vůz o který byl velký zájem, Fabia Sedan. Sedan byl představen teprve nedávno a tak není ještě v našich krajích tak běžný, většina návštěvníků pokukovala především po zadní části a zrakem měřila zavazadlový prostor. Ještě zde byla k vidění Fabia v úpravě této firmy.

Další škodovky již patřily k expozicím firem nabízejích dodatečnou montáž LPG.
Jinak zde bylo možno vidět zástupce hodně dalších značek, namátkou zde byl zastoupen Renault, Opel, Audi, Chrysler, BMW, Ford, VW, Peugeot, Nissan, Honda a další. Na konci haly bylo ještě několik obytných přívěsů a pár motorových člunů a to bylo vše. Celkově vetšině návštěvníků stačila hodinka na celou akci.

Na venkovní ploše byla nainstalována ÚAMK "klouzací" fólie. Kdo by však čekal podle informací, které byly na stránkách UAMK, že bude přístupná návštěvníkům, ten se velmi mýlil. Zde je upoutávka která je (byla) na stránkách uamk "Na výstavě Motoristické jaro v Praze Letňanech /20.-22.4./ se představí se zajímavým doprovodným programem také ÚAMK. Na venkovní ploše bude připravena škola smyků na kluzné fólii, dále simulátor nárazu, ..." Jestli tohle už není klamavá reklama tak nevím.

Simulátor nárazu zde byl také, ovšem za víc jak půl hodiny jsem neviděl nikoho z návštěvníků, že by ho zkusil.

V pátek jsem zde viděl doopravdy něco, jezdili zde městští policisté s feliciemi stylem rozjet se, jak dřevo dupnout na brzdu a brzdit dokud vůz prostě nezastaví. Tomu se doopravdy říká řidičské umění. V neděli zde již předváděli zvládnutí prudkého brždění s jednou stranou vozu na kluzné fólii.

Akci pro jistotu nebudu hodnotit, podlě mě se čas strávený zde dal využít lépe, obdobně smýšlela asi i většina potenciálních návštěvníků, kteří tam nepřišli.

Fotografie najdete ve fotogalerii zde.

Autor lnku: Chipmen (Petr Váňa)
E-mail: chipmen@skoda.panda.cz