Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Přestavba motoru 135 na 136 potřetí (Spotřeba paliva vozů Favorit a Forman bez katalyzátoru.)
Rubrika: Motor
Publikovn: 25. kvtna 2001
Škoda Favorit
Motor | 135 | 136 | 136x |
Montován | 08/88 - 09/94 | 08/88 - 07/91 | 03/93 - 08/94 |
Spotřeba paliva
Stálý převod |
3,895 4,167 | 3,895 | 4,167 |
90 km/h | 5,5 5,6 | 5,2 | 5,5 |
120 km/h | 7,3 7,5 | 7,0 | 7,4 |
město | 7,9 8,2 | 7,6 | 8,8 |
Škoda Forman
Motor | 135 | 136 | 136x |
Montován | - 09/94 | - 07/91 | 03/93 - 08/94 |
Spotřeba paliva
Stálý převod |
4,167 | 4,167 | 4,167 |
90 km/h | 5,8 | 5,7 | 5,6 |
120 km/h | 7,9 | 7,7 | 7,7 |
město | 9,0 | 8,9 | 8,8 |
Z hodnot je patrné že nejhladovější je motor 135 s výjimkou městského provozu kde ho překoná 136x, ale pokud je motor 136x namontován ve Formanu má spotřebu nejnižší. Spotřeba motoru 136 je těžko srovnatelná, protože se montoval pouze se stálým převod. poměrem 3,895. Tento převod snižuje spotřebu. Srovnání je tedy možné pouze s motorem 135 ,který se montoval s oběma stálými převody.
Pro úplnost dodávám že stálý převod 4,167 se montoval u Favoritů ve standardní výbavě od 1. 1993 a ve zvláštní výbavě od 12. 1990 do 12. 1992. U formanů se montoval pouze převod 4,167.
Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman Pick
Up Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.
Vačka motoru 136x
Vačka motoru 136x je shodná s motorem Felicia MPI 50kW do 8/97. Od 8/97 má vačka jiné provedení , ale stejné časování. Vačka 136x (136m) má číslo dílu 047109101S .
Karburátor
Z následující tabulky vyplývá že karburátory jsou pro všechny motory stejné. Pouze u karburátoru pro motor 136x je zřejmé menší množství paliva vstřikované akcelerační pumpičkou.
Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman Pick Up Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.
Autor lnku: ŠB (Štěpán Březina)
E-mail: sbrezina@volny.cz