koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Přestavba motoru 135 na 136 potřetí (Spotřeba paliva vozů Favorit a Forman bez katalyzátoru.)
Rubrika: Motor
Publikovn: 25. kvtna 2001

Škoda Favorit
 
Motor 135 136 136x
Montován 08/88 - 09/94 08/88 - 07/91 03/93 - 08/94
Spotřeba paliva 
  Stálý převod
3,895   4,167 3,895 4,167
90 km/h  5,5       5,6 5,2 5,5
120 km/h  7,3       7,5  7,0 7,4
město 7,9       8,2 7,6 8,8

Škoda Forman
 
Motor 135 136 136x
Montován - 09/94 - 07/91 03/93 - 08/94
Spotřeba paliva
         Stálý převod
4,167  4,167 4,167
90 km/h 5,8 5,7  5,6
120 km/h 7,9  7,7 7,7
město  9,0 8,9 8,8

Z hodnot je patrné že nejhladovější je motor 135 s výjimkou městského provozu kde ho překoná 136x, ale pokud je motor 136x namontován ve Formanu má spotřebu nejnižší. Spotřeba motoru 136 je těžko srovnatelná, protože se montoval pouze se stálým převod. poměrem 3,895. Tento převod snižuje spotřebu. Srovnání je tedy možné pouze s motorem 135 ,který se montoval s oběma stálými převody.
Pro úplnost dodávám že stálý převod 4,167 se montoval u Favoritů ve standardní výbavě od 1. 1993 a ve zvláštní výbavě od 12. 1990 do 12. 1992. U formanů se montoval pouze převod 4,167.

Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman Pick Up   Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.
 

Vačka motoru 136x

Vačka motoru 136x je shodná s motorem Felicia MPI 50kW do 8/97. Od 8/97 má vačka jiné provedení , ale stejné časování. Vačka 136x (136m) má číslo dílu 047109101S .
 

Karburátor

Z následující tabulky vyplývá že karburátory jsou pro všechny motory stejné. Pouze u karburátoru pro motor 136x je zřejmé menší množství paliva vstřikované akcelerační pumpičkou.

Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman Pick Up   Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.

Autor lnku: ŠB (Štěpán Březina)
E-mail: sbrezina@volny.cz