koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Škoda FAVORIT 115 S/115 L (několik drobných informací a postřehů z "Návodu k obsluze a údržbě")
Rubrika: Technická data
Publikovn: 11. ervna 2001

Předně bych rád upozornil, že tyto informace jsou pouze přejaty z příručky. Podle ní jsem se snažil vypozorovat všechny odlišnosti, které měla mít Škoda Favorit 115. Uváděné
parametry motoru a výbavy navozují doměnku, že Favorit 115 (zvláště varianta 115S) měl být nejchudším modelem, se vší pravděpodobností zamýšlený jako lidové vozidlo.
Začněme motorem:

Motor

čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s ventily v hlavě válců (OHV), karburátor PIERBURG 2 E3.

     zdvihový objem válců  - 1137 cm3
     stupeň komprese - 8,8
     čistý výkon - 38 kW
     vrtání - 75,5 mm
     zdvih 63,5 mm

Pro motor výrobce doporučoval používat svíčky PAL Super G7Y (stejně jako pro motor 135), předstih zážehu 5ą2 se naopak shoduje s motory 136. Motor 115 měl jako
doporučené palivo benzín s oktanovým číslem 90 (olovnatý i bezolovnatý). Stálý převod je 0,24.

Jízdní vlastnosti

     nejvyšší rychlost 140 km/h
     udávaná spotřeba paliva
          5,8 při 90 km/h
          7,6 při 120 km/h
          8,2 v městském cyklu
     jízdní dosah při 90 km/h asi 800 km

Při jízdě vozem bez chladiče oleje a při jízdě do táhlého stoupání se nedoporučovalo dlouhodě překračovat otáčky 3500/min, resp. rychlosti převodových stupňů 1.-25, 2.-45, 3.-61.
Pro motory 135 a 136 jsou doporučené max. rychlosti o něco vyšší.

Hmotnosti 115S (115L)

     vlastní - 773 (778) kg
     pohotovostní - 835 (840) kg
     užitečný náklad - 450 kg
     celková - 1285 (1290) kg
     max. hmotnost brzděného přívěsu - 600 kg

Ostatní

    Vůz byl vybaven 13" ráfky s plášťem rozměru 145 R 13. Na identifikačním štítku na karosérii byl rozpoznatelný kódem, začínajícím TMBAAA, který pokračoval buď číslem 1
(verze Standard) nebo 2 (verze Lux). Verze 115S se zdá být co nejvíce zjednodušenou variantou. Zadní dveře postrádaly popelníky a stahovací okna, přístrojová deska obsahovala
pouze rychloměr a kontrolky. Zajímavostí je, že zde není kontrolka indikující rozsvícená parkovací světla a ukazetele teploty chladící kapaliny a stavu nádrže jsou v ležaté poloze.
Přístrojová deska vozu 115L je již shodná s typy 135L a 136L.

Vnitřní zpětné zrcátko varianty 115S postrádalo přepínač den/noc (mě osobně by to asi nevadilo, když tak o tom přemýšlím, použil jsem ho snad jen jednou). Další údaje se
shodují s ostatnímy modely, alespoň podle příručky jsem žádné jiné odlišnosti nenašel.

Zvláštnosti mé příručky

Ačkoliv se jedná o vydání I. - 1988, je v ní uváděno, že je určena pro vozy 115, 135, 136, 135 LS, 136 L a 136 LS. Mě docela překvapily tři varianty 136 a skutečnost, že již v r.
1988 byl návod určen pro motory 135, které se do Favoritů začaly podle mých informací montovat teprve v roce 1991. Moje informace mohou být ovšem nepřesné. Rovněž strana
INFORMACE PRO VÁS... uvádí pokyny k provozu vozu s katalyzátorem. Opět mám pocit, že katalyzátory se začaly montovat později.

Na závěr bych zde rád poděkoval Milanu Hlupíkovi, který pro mě obětavě příručku oxeroxoval, seřadil a poslal. Dobrých lidí je už (bohužel) málo.

Autor lnku: Favoritman (Michal Budík)
E-mail: beaver.pv@post.cz