Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Škoda FAVORIT 115 S/115 L (několik drobných informací a postřehů z "Návodu k obsluze a údržbě")
Rubrika: Technická data
Publikovn: 11. ervna 2001
Předně bych rád upozornil, že tyto informace jsou pouze přejaty z příručky.
Podle ní jsem se snažil vypozorovat všechny odlišnosti, které měla mít
Škoda Favorit 115. Uváděné
parametry motoru a výbavy navozují doměnku, že Favorit 115 (zvláště
varianta 115S) měl být nejchudším modelem, se vší pravděpodobností zamýšlený
jako lidové vozidlo.
Začněme motorem:
Motor
čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s ventily v hlavě válců (OHV), karburátor PIERBURG 2 E3.
zdvihový objem válců - 1137 cm3
stupeň komprese - 8,8
čistý výkon - 38 kW
vrtání - 75,5 mm
zdvih 63,5 mm
Pro motor výrobce doporučoval používat svíčky PAL Super G7Y (stejně
jako pro motor 135), předstih zážehu 5ą2 se naopak shoduje s motory 136.
Motor 115 měl jako
doporučené palivo benzín s oktanovým číslem 90 (olovnatý i bezolovnatý).
Stálý převod je 0,24.
Jízdní vlastnosti
nejvyšší rychlost 140 km/h
udávaná spotřeba paliva
5,8 při 90 km/h
7,6 při 120
km/h
8,2 v městském
cyklu
jízdní dosah při 90 km/h asi 800 km
Při jízdě vozem bez chladiče oleje a při jízdě do táhlého stoupání se
nedoporučovalo dlouhodě překračovat otáčky 3500/min, resp. rychlosti převodových
stupňů 1.-25, 2.-45, 3.-61.
Pro motory 135 a 136 jsou doporučené max. rychlosti o něco vyšší.
Hmotnosti 115S (115L)
vlastní - 773 (778) kg
pohotovostní - 835 (840) kg
užitečný náklad - 450 kg
celková - 1285 (1290) kg
max. hmotnost brzděného přívěsu - 600 kg
Ostatní
Vůz byl vybaven 13" ráfky s plášťem rozměru 145 R
13. Na identifikačním štítku na karosérii byl rozpoznatelný kódem, začínajícím
TMBAAA, který pokračoval buď číslem 1
(verze Standard) nebo 2 (verze Lux). Verze 115S se zdá být co nejvíce
zjednodušenou variantou. Zadní dveře postrádaly popelníky a stahovací okna,
přístrojová deska obsahovala
pouze rychloměr a kontrolky. Zajímavostí je, že zde není kontrolka
indikující rozsvícená parkovací světla a ukazetele teploty chladící kapaliny
a stavu nádrže jsou v ležaté poloze.
Přístrojová deska vozu 115L je již shodná s typy 135L a 136L.
Vnitřní zpětné zrcátko varianty 115S postrádalo přepínač den/noc (mě
osobně by to asi nevadilo, když tak o tom přemýšlím, použil jsem ho snad
jen jednou). Další údaje se
shodují s ostatnímy modely, alespoň podle příručky jsem žádné jiné
odlišnosti nenašel.
Zvláštnosti mé příručky
Ačkoliv se jedná o vydání I. - 1988, je v ní uváděno, že je určena pro
vozy 115, 135, 136, 135 LS, 136 L a 136 LS. Mě docela překvapily tři varianty
136 a skutečnost, že již v r.
1988 byl návod určen pro motory 135, které se do Favoritů začaly podle
mých informací montovat teprve v roce 1991. Moje informace mohou být ovšem
nepřesné. Rovněž strana
INFORMACE PRO VÁS... uvádí pokyny k provozu vozu s katalyzátorem. Opět
mám pocit, že katalyzátory se začaly montovat později.
Na závěr bych zde rád poděkoval Milanu Hlupíkovi, který pro mě obětavě příručku oxeroxoval, seřadil a poslal. Dobrých lidí je už (bohužel) málo.
Autor lnku: Favoritman (Michal Budík)
E-mail: beaver.pv@post.cz