Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Škoda Favorit Crash Show (obrazová dokumentace)
Rubrika: Ostatní
Publikovn: 8. srpna 2001
Píše se rok 1989 a z výroben Škody a.s. vyjíždí první (oficiální) vůz Škoda Favorit. Vůbec první vůz v historii Škody a.s. s pohonem přední nápravy, navíc navržený v jiném státě a to v Itálii. Favority ihned pronikají do rallye v tehdejší Československé republice nejdříve u bohatších týmů, v krátké době se ovšem velmi rychle rozšiřují a získávají na oblibě. Vůz má výkon od 110 do 160 koní, hmotnost vozu se pohybuje kolem 700kg. Taktéž po nějakém čase přichází na scénu u nás v tu dobu nevídaná věc a tou je sekvenční převodovka. Tyto vozy se nesmazatelně zapsaly do historie Škoda Motorsport obrovským počtem vítězství a to nejen u nás ale taktéž v cizině. Některé zajímavé momenty Vám tímto opět přináším.
Myslím že stojí za zmínku, že ze všech těchto krizových situací se dostala
vždy posádka bez větší úhony na zdraví. V dnešní době se sice ještě tyto
vozy na profesionálních rallye vyskytují, např. na Volkswagen rallye 2001
startovaly 2 posádky na těchto vozech, ovšem nejlepší doba pro tyto vozy
je již jistě minulá.
Příští díl bude věnován Škoda Felicia Crash Show.
Autor lnku: Realife (Bohuslav Šolc)
E-mail: realife@sendme.cz