koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Ostřikovače čelního skla (popis systému, popis závad a jejich odstranění)
Rubrika: Elektrika
Publikovn: 26. jna 1999

Š105-Rapid

Na všechny automobily celé typové řady od počátku výroby v roce 1976 do jejího ukončení v roce 1990 byl montován úplný elektrický ostřikovač MEZ - MM 2004. Skládá se ze samostatně umístěného rotačního čerpadla poháněného elektromotorkem zabudovaným do společného tělesa. Elektromotorek má jmenovité napětí 12V, přikon 50W a minimální výkon 15cm3/s při tlaku 0,1MPa. Trubka sání čerpadla je hladká - válcová, trubice výtlaku má osazení proti sesmeknutí plastové hadice. Na straně sání (ve směru jízdy vlevo) je připojovací nůž konektoru červeného kabelu (+), u strany výtlaku (ve směru jízdy vpravo) je konektorové připojení žlutého kabelu(-). Pozor, kabely se nesmějí zaměnit ! Motorek čerpadla je chlazen kapalinou, delší běh naprázdno mu škodí !

Plastová nádoba má obsah 2,5 litru, je vyjímatelná a uzavřená šroubovým uzávěrem. Rozvod kapaliny je řešen plastovými hadicemi, jednou rozdvojkou a dvěma tryskami. Plastové trysky jsou pouze zamáčknuty do pryžových průchodek. Směr výstřiku kapaliny seřizujeme jehlou vloženou do otvoru ocelové duté kuličky v trysce.

Ostřikovací kapalina je buď voda, nebo nízkotuhnoucí směs vody a speciálního připravku pro ostřikovače. Plně vyhovující je např Glacidet, stejně jako jiné se vyrábí v několika teplotních provedeních, ředící poměry jsou většinou popsány na obalu. Je také doporučeno dolévat glacidet destilovanou vodou, zas tak drahá není, a kdo viděl totálně usazeným kamenem zničené motorky tak už tuší proč.

Ostřikovač stejně jako motor stěračů, pracuje pouze při zapnutém zapalování.

Závady:
Voda nestříká z trysek
: