Škoda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Váňa & Panda internet studio
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.

Digitální hodiny v otá?kom?ru (jak na to)
Rubrika: Karosérie
Publikován: 19. prosince 2001

Poprvé jsem toto vid?l ve Felicii, kde je to samoz?ejm? od výroby, a tak jsem se rozhodnul, že to taky zkusím a vcelku se zada?ilo. :))
Postup této úpravy je velice jednoduchý a popisovat vám tady, jak se vyndává palubní deska z vozu a následn? z ní pak otá?kom?r a jeho rozebrání, je ur?it? zbyte?né, proto p?ejdu rovnou k samotnému zasazení hodin do budíku.
Koupil jsem si oby?ejné digitálky za 50 korun, ty jsou k dostání úpln? všude, kdo chce m?že si koupit lepší a dražší. Celé digitálky jsem rozebral, až mi z?stal jenom samotný strojek a ten jsem pak musel upravit, to znamená na obou stranách ud?lat vý?ezy tak, abych ho zasadil mezi dv? nožky, na kterých je uchycen štítek.
A co se tý?e osv?tlení v noci, tak jsem si na ty hodiny nalepil jednu žárovi?ku (p?esn? nevím kolik má W, ale jedno je jisté, musí být na 12V, prve jsem tam m?l dv? 6V, které byly zapojeny do série, ale pak se mi jedna spálila a nesvítilo to v?bec, tak jsem nakonec koupil jednu zelenou na 12V), ty jsou k dostání v každém obchod? kde prodávají elektrotechnické sou?ástky, je to ta úpln? malinkatá.
Tu žárovku, nebo spíše její noži?ky, p?ilepíte k t?m hodinám, nejlepší je asi pod displej, sekundovým lepidlem, perfektn? to drží.
A co se tý?e p?enastavování ?asu z letního na zimní a naopak, to jsem vy?ešil tím, že jsem z t?ch hodinek odd?lal ty spína?e, kterými se ?as nastavuje a na plíšky, které jsou pod nimi jsem napájel drátky a vyvedl ven na palubku na dv? tla?ítka, ale pozor, musíte dávat bacha p?i pájení, protože na tom plíšku to nechce držet a tak se musí víc proh?át, jenže ouha, oni se proh?ejí celé hodinky a je po nich, takže chladit, chladit a chladit. Te? otá?kom?r musím, kv?li t?m hodinám, rozebrat jenom když se vybije baterka, což se za rok a n?jaký ten m?síc, co to mám v aut?, ješt? nestalo. Samoz?ejm? by se dalo ud?lat to, aby byly napájené p?ímo z autobaterky, ale to jsem d?lat necht?l. Potom už jenom sta?í ud?lat p?íslušný otvor do štítku. Já jsem to ud?lal tak, že jsem okraje hodinek nat?el barvou a p?itiskl štítek
a pak už je to trefování jednoduší. Navrtat malé dírky a posléze pilovat a pilovat, ale opatrn?, nebo? štítek je hodn? slabý a rád se ohnutím p?izp?sobí, tak jak na pilník tla?íte.
A výsledek posu?te sami.
Je pravda, že nejsou p?esn? uprost?ed mezi šroubky, ale je to tím, že ty hodinky nešly z té jedné strany tolik se?íznout, a tak jsem si to musel vynahradit na druhé stran?..... :o))

Autor článku: Sliver (Jind?ich Vlk)
E-mail: jindrich.vlk@centrum.cz