Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Vypínač ventilátoru chlazení (a drobnost při výměně přístrojovky)
Rubrika: Elektrika
Publikovn: 11. ervence 2002
Nabídnu jednodušší verzi přídavného vypínače ventilátoru chladiče,
než jsem našel tady na
techwebu. Tento problém jsem již před nějakým časem řešil také a šel
jsem na to naprosto
jednoduše. Vycházel jsem z teorie, že potřebuju zapnout ventilátor
z kabiny při jízdě. Když to
nedokázali konstruktéři v Mladé Boleslavi, budu si muset poradit sám,
a proto jsem nejprve napojil další drát k ventilátoru a přivedl ho do kabiny.
Přes vypínač připojil a ještě přidal
kontrolku. To celé zapojil na 1 pojistku. Tím jsem si myslel, že je
vše vyřešeno. Omyl nebylo. Na to jsem přišel, když auto nechtělo startovat
a mžourala na mne kontrolka od ventilátoru.No lidi, v létě roztlačovat
auto, když je Vám horko i bez roztlačování nic moc. A proto jsem dostal
spásný nápad, připojit tento vypínač přes druhou pojistku. Ze začátku všechno
fungovalo jak mělo a já si opět myslel jak jsem na to vyzrál. Opět omyl.
Jednoho dne se čidlo na chladiči vzpamatovalo a já jenom koulel očima,
když jsem držel v ruce klíčky a motor si spokojeně poblafával. A proto
jsem se už vážně na.... a když jsem viděl zase tu svítící kontrolku, bylo
jasné odkud vane vítr, a proto jsem celé zapojení doplnil o diodu, kterou
jsem připojil na přestřižený kabel k vypínači (od druhé pojistky). Od té
doby vše funguje jak má.
Výměna přístrojové desky ("budíků")
Já vím, že je to sice banalita, ale je tam takovej malinkej háček.
Měnil jsem budíky u Š105S a místo nich jsem dával budíky ze Š120LS.
Vyšrouboval čtyři šroubky a vyndal staré budíky, odpojil dráty na konektorech
a staré budíky vyndal. Vzal nové a připojil dráty od otáčkoměru a od kontrolek
na mlhovky (moc se mě s tím nechtělo zatěžovat, tak jsem tam dal el. čokoládu,
jinak se tam dají dodat protikusy ke konektorům). Ale.....Teď přišel ten
problém, na který chci upozornit. Tzv. náhon od tachometru jsem přišrouboval
k tachometru a chtěl zastrčit budíky do palubky a přitáhnout šroubky, ale
ony tam nešly. To mě samozřejmě moc nepotěšilo. Je to tím, že náhon od
tachometru vede takovou tou příčkou do kufru, ve které jsou dvě díry. Jedna
je pro takové ty staré tachometry, jako byly u Š100-110. Další je pro budíky
od 105L výš. Takže jednoduše řečeno, musíte náhon vyndat do kufru a prostrčit
ho druhou dírou zpátky. Pak tam budíky zajedou a je klid.
Ještě malinkatá rada: Já jsem dával budíky z Emka, protože jsou zeleně
podsvětlené, tachometr má denní počítadlo a palivoměr neskáče sem tam při
projetí zatáčkou, navíc je v něm kontrolka na rezervu paliva a to staré
místečko se dá použít třeba pro kontrolku vytápění zadního skla.
Autor lnku: PP (Petr Prchal)
E-mail: petrprchal@centrum.cz