Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Testy NCAP Škoda Superb (průměrný výsledek limuzíny od Škodovky)
Rubrika: Ostatní
Publikovn: 30. ledna 2003
Agentura European New Car Assesment Program (dále NCAP) testovala
s poslední skupině vozidel i vůz Škoda Superb. Hned na začátku nutno řici,
že nedopadl špatně tedy alespoň pokud sedíte uvnitř.
Každý testovaný vůz jde projde přesně danými testy, jedná se v první
řadě o čelní náraz při rychlosti 64km/h do metr široké (100*54cm) deformovatelné
bariéry (na obrázku). Dále následuje boční náraz při rychlosti 50km/h do
deformovatelné bariéry (150*50cm). Třetí test se týká čelního nárazu chodce
při rychlosti 40km/h. A konečně čtvrtý test je testem ochrany hlavy,
vůz se bočně rychlostí 29km/h pohybuje na kulovou překážku ve výši hlavy
(průměr 25cm). V těchto testech se používají figuríny zvané SID, které
mají instalovánu spoustu měřících čidel z kterých se pak vyhodnocuje zatížení
při nárazu jednotlivých částí těla. Celkově tyto testy dávají jasnou srovnávací
hodnotu především při porovnání vozidel v rámci jedné třídy. V praxi "na
silnici" však závisí na mnoha dalších okolnostech proto toto hodnocení
nelze chápat tak, že při maximálním hodnocení se nám v tomto voze nemůže
nic stát.
Vůz Škoda Superb je zařazen do kategorie Large Family Cars (velká rodinná
auta) získal čtyři hvězdičky při ochraně posádky a žádnou při ochraně
chodců. Čtyři hvezdičky v ochraně posádky jsou v posledních letech standart,
hůře na tom je třeba Peugeot 406 (3*) nebo Hyundai Elantra (3*), lépe zase
Renault Laguna (5*) Mercedes Benz C (5*) nebo Saab 9-3 (5*). Pokud by byl
vůz zařazen do kategorie Executive Cars, kde jsou např. vozy BMW 5, Audi
A6, Opel Omega atd. tak se může rovnat s vozidly testovanými tak v roce
98 ale rozhodně ne s nově uvedenými vozy. Tragický je však výsledek vozu
v ochraně chodce při nárazu, zde má nejhorší výsledek ve své kategorii,
totiž nulu. Takže když uvidíte Superb radši na přechod nevcházejte... Celkově
jen 3 vozy z 146 testovaných získaly stejně špatný výsledek při simulovaném
střetu s chodcem.
Při porovnání superbu a passatu vychází superb hůře (26 vs 28 bodů)
přičemž je nutno ještě vzít potaz že passat byl testován před dvěma roky.
Grafické výsledky:
řidič - čelní náraz spolujezdec
- čelní náraz řidič - boční náraz
Stupeň zatižení dané končetiny trupu je znázorněn barvou, zelená-nejlepší, červená nejhorší (zelená, žlutá, oranžová, hnědá, červená).
Celkově tedy lze shrnout výsledky jako průměrné.
Přesné informace o testech i výsledcích můžete získat v angličtině na stránce www.euroncap.com
Autor lnku: Chipmen (Petr Váňa)
E-mail: chipmen@skoda.panda.cz