Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve. |
Oprava(úprava) zadních ramen Š130 v praxi (Popis pokusu o zesílení ramen zadní nápravy Š130)
Rubrika: Nápravy
Publikovn: 12. prosince 2003
Popisovat všechny běžné opravy asi nemá cenu, to se najde všude, takže jenom výčet
použitých běžných dílů:
- silentbloky do podélných ramen 120kové, šikmých ramen (stejné s silent. svislého čepu)
- hliníková kostka na vymezení sbíhavosti - konečně se dá koupit i z plastu
- ložiska a gufera
- bubny, pakny, prasátka
- samozřejmě šrouby a matky
Speciální díly(přehled toho, co jsem udělal špatně):
Uvádím pouze součásti, které jsem použil, kompletní dokumentace k celé úpravě včetně montáže a dalších poznámek viz.
Přehled literatury o závodních úpravách
- Výztuha vnitřní vzpěry levá/pravá (obr.6) - výztuhy jsem mírně zjednodušil na úkor vyšší hmotnosti, plech jsem nesehnal 2,5mm
podle kusovníku, použil jsem 3mm, což je chyba, dochází ke kontaktu s podélným ramenem. Další chyba: k ramenům jsem si nechal výztuhy
přivařit pod CO2, ale bohužel jsem nechal výztuhu přivařit po celém obvodu. Na horní hraně (dle obr.6) výztuha NESMÍ být přivařená, tím
vzniká velmi zatížený svar, potenciální místo pro tvorbu prasklin! Je pravda, že po zhruba 1000km v krátké době k prasknutí
nedošlo, ačkoliv tenhle "zlobivý" svar tam mám, alespoň jsem to při montáži přebrousil do pozvolného přechodu pro snížení vrubového namáhání.
Autor lnku: Viky (Viktor Valenta)
E-mail: valentvi@volny.cz