koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Banham 130 Spyder (replika Porsche 550 Spyder na bázi Š130)
Rubrika: Technická data
Publikovn: 23. dubna 2004

Kdo se trochu zabral do škodováckých stránek v zahraničí, asi na tuhle perličku narazil.
Jedná se o přestavbu Škodovky na repliku Porsche. Oficiální stránky firmy Banham, ktera kit vyrábí, se o tom sice nezmiňuje (zřejmě z důvodu autorských práv), nicméně několik neoficiálních stránek ano, a to především stránky fandů Porsche 550 Spyder, kde je Banham 130 Spyder jako replika běžně uváděn.

Materiál na stavbu:
- Škoda 742, doporučuje se 130,135,136, ale jsou i kusy postavené ze 120LS
- Banham Spyder kit - díly a návod na přestavbu podvozku
- Banham Spyder kit - díly karoserie

Ze Škodovky jsou použity všechny důležité díly:
- Motor, převodovka, nápravy (podvozek je snížený pomocí pružin dodaných v kitu)
- Celá spodní část karoserie (doplněná trubkovým rámem)
- Části přístrojové desky a interiéru

Vzhledem k tomu, že se auto dodává jako stavebnice, existuje spousta různých verzí, je možné dokoupit i demontovatelnou laminátovou střechu, je možné vyrobit jak pravo- tak i levostrannou verzi (viz. foto).

Většina Škoda-nadšenců jistě tuší, co taková "úprava karoserie" provede s jízdními výkony, nicméně udávám několik přibližných údajů (získaných z různých zdrojů na webu) pro verzi postavenou ze sériové Š130:
- Počet míst: 2
- Pohotovostní hmotnost: cca 600 kg
- Zrychlení 0-100: 9-10 s
- Max. rychlost: 180-190 km/h
- Obutí: obvykle 15-ti palcové disky VW Beatle, tedy vlastně shodné s původním Porsche

Existuje ještě upravená verze s motorem Alfa Romeo 1.8, která je spíše zbraň, než dopravní prostředek, vzhledem k tomu, že má původní převodovku Škoda, zřejmě lehce dosahuje rychlosti přes 200 km/h, uváděné zrychlení z 0-100 se pohybuje kolem 6s. Tuto verzi zmiňuje firma Banham i na svém webu v sekci fotogalerie (odkud jsou i použité fotografie).







Ještě před pár lety bylo o tomhle autě na webu informací mnohem víc, bohužel některé stránky jsou už zrušené, tenhle článek slouží pro první seznámení a "inspiraci" tunerů, kdo má zájem, může hledat.

Autor lnku: Viky (Viktor Valenta)
E-mail: valentvi@volny.cz