koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Škoda 130LR (informace o změnách oproti sériovému vozu)
Rubrika: Technická data
Publikovn: 28. ledna 2000

Automobil Škoda 130 LR vychází z typu Škoda 130 L. Motor celohliníkový kapalinou chlazený řadový čtyřválec o obsahu 1295 ccm ( vr. 75,7 mm x zd. 72 mm ). Výkon 95 kW ( 130 k ). Osmikanálová hliníková hlava komprese 11,5 : 1,  dva dvojité karburátory Weber 45 DCOE 2 s velkoplošným čističem vzduchu, speciálně naladěné výfukové potrubí vedené přímo od hlavy válců do tlumiče s maximální povolenou hranicí hlučnosti 100+1 dB umístěného podél zadního čela vozu. Vačkové hřídele se používaly s časováním 300/280, 300/300, 320/300 dle potřeby naladění motoru. Třikrát uložený klikový hřídel v suché klikové skříni. Mazání z nádrže 7 l s plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje. Dvě elektrická palivová čerpadla umístěná společně s nádrží v zavazadlovém prostoru. Rozdělovač a alternátor fy. BOSCH. Jednokotoučová suchá spojka Fichtel&Sachs s membránovou pružinou, průměr 190 mm, obložení FERODO VG95. Pětistupňová synchronizovaná převodovka doplněná o samosvorný diferenciál s odstupňováním 3,083 – 2,125 – 1,571 – 1,261 – 1,08, stálé převody dle charakteru tratě 4,5-4,2-3,9. Zadní vlečná náprava je tvořena dvojicí trojúhelníkových ramen s osou kývání 10°. Příčka na které je u sériové 130 L uchycena převodovka a úchyty vnitřní části ramen je odstraněna, ramena nápravy jsou uchycena přímo do skeletu karoserie, stejně tak i převodovka je zavěšena pomocí speciálního držáku v karoserii. Ta je v kotevních místech nápravy i převodovky dodatečně vyztužena. Další specialitou je odpružení zadní nápravy. Spodní lůžko pružiny není umístěno na rameni, jak jsme zvyklí ze sériových vozů, ale na tlumiči ( jako u náprav typu Mc.Pherson ). To umožňuje umístit spodní oko tlumiče do jedné ze tří výškově rozlišných poloh a tím nastavovat světlou výšku zadní části vozu . Přední náprava je vyztužena a doplněna o zdvojené spodní dorazy, tužší stabilizátor a strmější hřebenové řízení. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech s možností regulace účinku mezi přední a zadní nápravou, bez posilovače, vpředu s vnitřním chlazením. Ruční brzda kapalinová. Ocelová karoserie s povrchovými plechy z hliníku, všechna okna „zasklená“ netříštivou hmotou Makrolon kromě předního okna z vrstveného skla ( - 21 Kg ). Všechny antivibrační hmoty odstraněny  ( - 18 Kg ). Zadní kapota doplněna rozměrným laminátovým spoilerem a větracími otvory pro přívod čerstvého vzduchu. Těmito otvory je doplněno i zadní čelo. Interiér zbaven všech čalounění a koberců a vybaven bezpečnostním prostorovým rámem, dvěma anatomickými sedadly MTX a čtyřbodovými pásy MORAVAN ( -34 Kg ). Sériová palubní deska nahrazena panelem z hliníkového plechu a vybavena rychloměrem, otáčkoměrem, tlakoměrem oleje, teploměry oleje a vody a nezbytnými kontrolkami ( mazání, dobíjení, světla, ukazatele směru ).

Autor lnku: Mára (Marek Imlauf)
E-mail: rs-system@volny.cz