|
22. února 2000
Jednoduchý Imobilizér II.aneb tajný vypínač Článek jednoduchý imoblizér mě přivedl k tomu abych sednul k počitači a
podělil se s váma o zkušenost se svojím zařízeníčkem.
Je to naprosto jednoduché, jedná se vlastně o klasické rozpojení elektriky
tajným vypínačem. Klasické rozpojení se však většinou dělá tak,že se přeruší
elektrický kabel vedoucí od spínací skřínky ke startéru. Toto řešení já
osobně nepovažuji za moc štastné(Neříkám že je naprosto k ničemu), ale když
to někdo zkusí nastartovat tak se startér ani nepohne a hned víme kde
hledat problém-no ví to spíš ten kdo chtěl vašeho miláčka přemístit.
Mě poradil jeden kámoš tuhle věc.
Od cívky zapalování se z místa kam se napojuje drát otáčkoměru(můžou být
napojeny oba společně bez problémů)se vyvede drát, který se kdekoliv napojí
na kostru auta. Drát může být buď udělán jako sundavací, nebo jako mám já
opatřenej vypínačem. Když je drát ukostřen tak nastava tato situace:Otočíte
normálně klíčkem, startér otáčí motorem, ale do svíček nejde proud tudíž ani
nenastartujete. Samozřejmě máme tu zase ten tajnej vypínač, ale co dělat když
na drahý zabezpečení nemám.
Výhoda je že motor se otačí a vypadá to jako když auto nechce
nastartovat. Při zapojování se není čeho bát, nic se nestane s elektrikou ani
něčim jinym(já se klepal že vypalim celou elektriku).
Kdo má otáčkoměr, má možnost vyzuální kontroly zda je zařízení v
činnosti. Normálně začnete startovat a pak nastane jedna z těchto situací:
1.Je li zapnuto,ručička otačkoměru se ani nehne.
2.Je li vypnuto ručička otáčkoměru se při startování trošičku šplhá nahoru
a motor normálně naskočí.
Hlavně musíte pamatovat na to že jste toto instalovali a zapnuli.Jinak buď
vybijete baterku(jako můj otec) či si myslíte že se
něco rozbilo.
Toto zapojení je možné a funkční u klasického bateriového zapalovaní. U elektronického zapalování hrozí nebezpečí zničení jednotky zapalování (i když je to nepravděpodobné), tzn tuto variantu uzemňování civky nelze doporučit pro vozidla Favorit, případně starší vozy s dodělávaným elektronickým zapalováním. V těchto případech je daleko jednodušší (a bezpečnější) rozpojování zapalování co vede od spínací skřiňky, startér také točí motorem, ale nejde nastartovat. Při této variantě není nutné tahat nikam dlouhé kabely, vše je pod palubní deskou, navíc nehrozí žádné poškození zapalování. Jinak ještě jedno upozornění, motor se po delší době točení, bez zapalování "uchlastá" takže ještě chvilku po přepnutí do zapojené polohy nelze nastartovat. Poslední věta se také týká omezení pro vozy se vstřikováním, kde není možno tuto funkci použít pro možné poškození katalyzátoru.
Chipmen
Autor článku: Pivson (Milan Hlupík)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|