|
2. března 2000Snižování vozidla Škoda 105-136úpravou, nebo záměnou pružin?Cílem snížení předku vozidla je:
Jsou čtyři možnosti, jak předek snížit.
2. Namontování originálních krátkých pružin
3. Unavení pružin
4. Uřezání pružin
Popíši zde pracovní postup pro možnost 2,3,4. Možnost 1 je pro nesvéprávné
jedince, avšak již jsem to viděl.
Postup při výměně předních pružin. Dbejte na to, abyste žádný šroub
NESTRHLI!!! Používejte olej ve spreji.
Nejdříve zadní kola zajistíme proti pohybu. Poté zvedneme auto na straně
a podložíme vzpěrou. Sundáme přední kolo. V kufru sundáme matku co drží
tlumič (17), proti protáčení použijeme klíč (6). Též zespodu odšroubujeme
dva šrouby, co drží tlumič a tlumič spodem vyndáme. Zvedákem si podložíme
rameno, aby až sundáme šroub, co ho drží, nám nevystřelilo k zemi. Natočíme
si kotouč čelistí dovnitř a pilníkem, či jinak si označíme polohu šroubu,
co drží rejdový čep na spodním rameni. Otočíme kotoučem na druhou stranu.
Sundáme závlačku a odšroubujeme matku. Šroub z druhé strany vyndáme a zvedák
spustíme dolů. Povolíme stabilizátor, rameno ohneme dolů a vyndáme pružinu.
Až bude pružina venku, tak můžete na novou pružinu nasadit gumu, co jste
vyndali i s původní pružinou (pokud není zpuchřelá). Zespodu se guma nedává,
pružina sedí rovnou na rameni. Opět zvedákem zvedneme rameno tak, abychom
mohli vrátit šroub i s matkou a podložkami v původní sestavě, co drží rejdový
čep. !!! POZOR na správnou polohu (označení pilníkem) tímto se též seřizuje
odklon kol !!! Přišroubujeme matku a dáme závlačku. Nasadíme tlumič, utáhneme
ho nahoře i dole dvěma šrouby. Nasadíme kolo a spustíme auto. Při nasazení
kratších pružin doporučuji spodní šrouby, co drží tlumič prodloužit matkami
o tloušťce 10 mm. (Neplatí při použití kratších tlumičů)
Ad 2) není co dodat.
Ad 3) Při unavování pružin dbejte na BEZPEČNOST, nezavírejte pružiny
do svěráku apd. OHROŽENÍ ŽIVOTA. Existují stahováky na pružiny, kterými
se dá pružina bezpečně stáhnout. Poté jí můžete zadrátovat a nechat v tomto
stavu několik týdnů až měsíců. Po čase opět použít stahovák , přeštípat
dráty a pružinu použít. Opět dávám důraz na BEZPEČNOST.
Veškeré tyto úpravy (vyjma možnosti 1) nejsou schváleny a tudíž zakázány.
Techweb v žádném případě neručí za případné úrazy, poničení automobilu
ani za případný konflikt s „úřady“.
Zkušenosti autora po řezání – není možno vyloučit subjektivní dojmy..
U mého auta jsme uřízli 1,5 závitu. V garáži se to zdálo jako nic moc
snížení. Avšak při vyjetí z garáže to bylo znát hned. Nejlépe, když někdo
s tím autem projede kolem Vás. Estetický efekt bych hodnotil výborný. Měřené
snížení tedy bylo kolem 5cm. Z pohledu jízdních vlastností auto vážně lépe
sedí při vyšších rychlostech. V zatáčkách nepociťuji zhoršení, ba naopak,
snížené těžiště dělá své.
Autor článku: LITR (Tomáš Roud)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|