|
6. března 2000Jak vzniká automobilnákresy, modely
I přes používání moderní výpočetní techniky se stále vyrábějí i fyzické
modely v různých měřítkách. Modely slouží k posouzení návrhu a umožňují
komunikaci s technickým vývojem. Po výběru nejlepšího návrhu, následuje
konstrukční rozpracování. V postupu konstrukce se povrch směrem dovnitř
vozu rozpracovává na jednotlivé konstrukční komponenty. Současně s vývojem
automobilu výrobce vozu kooperuje s dodavateli, kteří vyvíjejí potřebné
komponenty např. přístrojovou desku. V této fázi se také začleňuje ergonomie
a požadavky komfortu. Pro nový vůz začíná také fáze zkoušek, nejprve
na počítači, kdy jsou pomocí numerického počítačového modelu(FEM) simulovány
různé podmínky s zjišťováním chování vozidla.
Pro urychlení produkce nového vozu se současně dějě více procesů vývoje
(mi počítače znalí by jsme řekli Multitasking). Dopředu se tak analyzují
možnosti produkce jednotlivých dílů již při výrobě zkušebních vozidel.
Před samotnou produkcí je pak nutná nultá série a předsérie.
Po nalakování je již na vozidlo vyraženo číslo a a celou další kompletací
prochází již vůz s dokumenty o tom pro koho je a jakou má mít výpravu.
Výroba vozů Octavia vyniká modulárním systémem a propojením materiálového
a informačního toku. Jen díky tomu může výrobce používat systém dodávek
JIT (Just in time) ve volném překladu včas na správném místě, systém kdy
jsou minimální zásoby.
V závěru bych Vás rád pozval k návštěvě Škoda Auto Muzea, kde je výborně
zpracovaná expozice výroby modelu Octavia od nákresů, přes modely až po
sestrojování na lince.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|