ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
23. března 2000

Technický popis Škoda Favorit

rychlosti, spotřeby, motory...


Rozměry:
 

Motor:
 

Nejdříve všeobecné údaje:

  • čtyřdobý zážehový, umístěný napříč před přední nápravou
  • hliníkový blok motoru a hlava válců
  • vačkový hřídel poháněný řetězem
  • ventilový rozvod s rozvodovými tyčkami a vahadly
  • tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čistícím olejem
  • kapalinové chlazení s termostaticky spínaným elektrickým ventilátorem
  • suchý čistič vzduchu s papírovou vložkou
  • bezúdržbová baterie


Motory se vstřikovacím zařízením :

  • termostaticky řízené předehřívání nasávaného vzduchu
  • elektronicky řízený motor „MONO-MOTRONIC“ (společné řízení vstřikovacího a zapalovacího zařízení ), zapalování s naprogramovanými údaji
  • řízený katalyzátor


Motory s karburátorem :

  • bezkontaktní zapalování
  • spádový dvojitý karburátor
  • neřízený katalyzátor
Převodovka:
  • mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka s bezazbestovým obložením
  • plně synchronizovaná pětirychlostní převodovka s rozvodovkou ve společné skříni
  • mazání je společné pro převodovku a rozvodovku, dlouhodobá náplň oleje
  • pohon předních kol


Řízení

  • bezúdržbové hřebenové řízení
  • řízení a sloupek řízení jsou spojeny dvoukloubovým  zalomeným hřídelem


Nápravy:

  • přední - nezávislé zavěšení kola s pružinou a trojúhelníkovým ramenem
  • zadní – spojená náprava s pružinami a teleskopickými tlumiči


Brzdy:

  • hydraulický dvouokruhový brzdný systém s diagonálním členěním brzdových okruhů – vpředu: brzdové kotouče s bezazbestovým obložením, vzadu: samonastavitelné bubnové brzdy s bezazbestovým obložením
  • podtlakový posilovač
  • ruční brzda na zadní kola


Karosérie:   

  • samonosná celokovová karosérie s bezpečnostním prostorem pro posádku
  • bezpečnostní výztuhy dveří proti bočnímu nárazu
  • dlouhodobá ochrana karosérie proti korozi zajištěná výrobcem provedenou konzervací dutin ( kdo vlastní rok výroby 89 si o tomto asi myslí své ? ? )
  • čtyři boční dveře, zadní páté
  • dělaná zadní sedačka umožňující variabilní zavazadlový prostor


Spotřeba paliva:
 
 

Jízdní vlastnosti:
 

(myslím si, že v praxi je maximálka větší a naopak čas zrychlení se zmenšuje)

Veškeré informace zde uvedené se týkají sériově vyráběných vozů. Záměrně jsem vypustil tyto vozy: Forman Praktik, Pick-up

Závěrem by jsem chtěl poděkovat firmě Auta Čermák, Český Krumlov za ochotnou spolupráci při dodání materiálů ze kterých zde bylo čerpáno.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (7):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů