|
23. března 2000
Technický popis Škoda Favoritrychlosti, spotřeby, motory...
Rozměry:
Motor:
Nejdříve všeobecné údaje:
-
čtyřdobý zážehový, umístěný napříč před přední nápravou
-
hliníkový blok motoru a hlava válců
-
vačkový hřídel poháněný řetězem
-
ventilový rozvod s rozvodovými tyčkami a vahadly
-
tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čistícím olejem
-
kapalinové chlazení s termostaticky spínaným elektrickým ventilátorem
-
suchý čistič vzduchu s papírovou vložkou
-
bezúdržbová baterie
Motory se vstřikovacím zařízením :
-
termostaticky řízené předehřívání nasávaného vzduchu
-
elektronicky řízený motor „MONO-MOTRONIC“ (společné řízení vstřikovacího
a zapalovacího zařízení ), zapalování s naprogramovanými údaji
-
řízený katalyzátor
Motory s karburátorem :
-
bezkontaktní zapalování
-
spádový dvojitý karburátor
-
neřízený katalyzátor
Převodovka:
-
mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka s bezazbestovým obložením
-
plně synchronizovaná pětirychlostní převodovka s rozvodovkou ve společné
skříni
-
mazání je společné pro převodovku a rozvodovku, dlouhodobá náplň oleje
-
pohon předních kol
Řízení
-
bezúdržbové hřebenové řízení
-
řízení a sloupek řízení jsou spojeny dvoukloubovým zalomeným hřídelem
Nápravy:
-
přední - nezávislé zavěšení kola s pružinou a trojúhelníkovým ramenem
-
zadní – spojená náprava s pružinami a teleskopickými tlumiči
Brzdy:
-
hydraulický dvouokruhový brzdný systém s diagonálním členěním brzdových
okruhů – vpředu: brzdové kotouče s bezazbestovým obložením, vzadu: samonastavitelné
bubnové brzdy s bezazbestovým obložením
-
podtlakový posilovač
-
ruční brzda na zadní kola
Karosérie:
-
samonosná celokovová karosérie s bezpečnostním prostorem pro posádku
-
bezpečnostní výztuhy dveří proti bočnímu nárazu
-
dlouhodobá ochrana karosérie proti korozi zajištěná výrobcem provedenou
konzervací dutin ( kdo vlastní rok výroby 89 si o tomto asi myslí své ?
? )
-
čtyři boční dveře, zadní páté
-
dělaná zadní sedačka umožňující variabilní zavazadlový prostor
Spotřeba paliva:
Jízdní vlastnosti:
(myslím si, že v praxi je maximálka větší a naopak čas zrychlení se
zmenšuje)
Veškeré informace zde uvedené se týkají sériově vyráběných vozů. Záměrně
jsem vypustil tyto vozy: Forman Praktik, Pick-up
Závěrem by jsem chtěl poděkovat firmě Auta Čermák, Český Krumlov za
ochotnou spolupráci při dodání materiálů ze kterých zde bylo čerpáno.
Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk Strnky autora www.sendme.cz/motorsport
|
|
|