|
5. dubna 2000
Octavia Combiverze, popis, technické parametry Krátký popis vozů a některá společná data:
Je to první vůz naší mladoboleslavské automobilky, který už sahá po
vyšší třídě, i tak je bohužel kvůli podvozku který je schodný například
s podvozkem nového VW Golfa, zařazen do nižší střední třídy. Automobily
Octavia Combi mají samonosnou karoserii - takže oproti starším typům žádné
změny, tento typ karoserie je s úspěchem užíván již od typu Š1000mb. Motor
je umístěn napříč vpředu a pohání přední kola. Vozy jsou vybavovány pětistupňovými
manualnímy převodovkami, případně silnější typy (74kW a 92kW) jsou alternativně
osazovány automatickou čtyřstupňovou převodovkou. Vůz má čtyři dveře s
bezpečnostnímy zámky a spouštěcímy skly. Vůz má velké plastové nárazníky
v barvě vozu, které dodávají charakteristický vzhled. Všechna sedadla mají
nastavitelné opěrky a bezpečnostní pásy. Vůz může být vybaven airbagy a
to jak čelními tak i bočními. Systém odhlučnění je opět o třídu lepší než
u předcházejícího modelu Felicia a je nesrovnatelně lepší než například
u vozu Favorit. Vytápění a větrání je bohatě dimenzované a případně je
možné doobjednat i klimatizaci(např ve verzi Laurin & Klement je standartně).
Vůz má hřebenové řízení a standartně montovaný posilovač řízení. Brzdy
vpředu kotoučové chlazené, vzadu bubnové, v případě vozů (1.8, 1.8T, 1.9TDI)
kotoučové nechlazené, vždy s posilovačem. Vozidlo je možno dovybavit systémy
ABS a EDS. Jednotlivé stavy standartní výbavy jednotlivých modelů a možnosti
přikoupení dalšího vybavení Vám jistě rádi sdělí prodejci. Jinak jsou zde
uvedeny i modely a typy výbav v kombinaci s některými modely, které už
se dnes nevyrábí. Motory 1.6/55kW a 1.4/44kW nebyly nikdy do verzí kombi
montovány.
Octavia 1.6 MPI / 74 kW
Verze výbavy: LX, GLX
Typ motoru: řadový zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem OHC,
se dvěma ventily pro každý válec, sacím potrubím s proměnnou délkou sání,
uložený vpředu napříč před hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru: 1595 cm3
Vrtání / zdvih: 81,0 / 77,4
Kompresní poměr: 10,3:1
Maximální výkon: 74 kW při 5600 otáčkách
Maximální točivý moment: 145 Nm při 3800 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1715 (1750) kg
Zrychlení na 100: 11,7s
Maximální rychlost: 187km/h
Spotřeba 90/120/město: 5,6/7,3/9,0
Octavia 1.8 20V / 92kW
Verze výbavy: GLX, SLX
Typ motoru: řadový, zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem 2x
OHC, s pěti ventily pro každý válec, se sacím potrubím s proměnnou délkou,
uložený vpředu napříč před přední hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru: 1781 cm3
Vrtání / zdvih: 81,0 / 86,4
Kompresní poměr: 10,3:1
Maximální výkon: 92 kW při 6000 otáčkách
Maximální točivý moment: 170 Nm při 4200 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1805 (1820) kg
Zrychlení na 100: 10,4s (12,4s automatem)
Maximální rychlost: 200 km/h
Spotřeba 90/120/město: 6,2/8,0/9,6 6,7/8,5/11,0
- automat
Octavia 1.8 20V Turbo / 110kW
Verze výbavy: SLX
Typ motoru: řadový, zážehový přeplňovaný kapalinou chlazený,
s rozvodem 2x OHC, s pěti ventily pro každý válec, uložený vpředu napříč
před přední hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru: 1781 cm3
Vrtání / zdvih: 81,0 / 86,4
Kompresní poměr: 9,5:1
Maximální výkon: 110 kW při 5700 otáčkách
Maximální točivý moment: 210 Nm při 1750-4600 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1830 kg
Zrychlení na 100: 9,1s
Maximální rychlost: 216 km/h
Spotřeba 90/120/město: 6,1/8,1/9,5
Octavia 1.9 TDI / 66kW
Verze výbavy: GLX, SLX
Typ motoru: řadový vznětový s přeplňováním a chladičem stlačeného
vzduchu kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, uložený vpředu napříč před
hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru: 1896 cm3
Vrtání / zdvih: 79,5 / 95,5
Kompresní poměr: 19,5:1
Maximální výkon: 66 kw při 4000 otáčkách
Maximální točivý moment: 210 Nm při 1900 otáčkách
Palivo: motorová nafta
Celková hmotnost: 1825 (1840) kg
Zrychlení na 100: 13,7s
Maximální rychlost: 178km/h
Spotřeba 90/120/město: 3,8/5,2/5,9
Octavia 1.9 TDI / 81kW
Verze výbavy: SLX
Typ motoru: řadový, vznětový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem
s nastavitelnou geometrií lopatek VTG a chladičem stlačeného vzduchu, kapalinou
chlazený, s rozvodem OHC, s přímým vstřikem, uložený vpředu napříč před
hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru: 1896 cm3
Vrtání / zdvih: 79,5 / 95,5
Kompresní poměr: 19,5:1
Maximální výkon: 81 kw při 4150 otáčkách
Maximální točivý moment: 235 Nm při 1900 otáčkách
Palivo: motorová nafta
Celková hmotnost: 1845 kg
Zrychlení na 100: 11,6s
Maximální rychlost: 191km/h
Spotřeba 90/120/město: 3,8/5,2/5,6
Použíto údajů z firemní a prodejní dokumentace Škoda Auto a.s.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|