|
3. července 2000Upadávání poklicna feliciíchV amerických filmech to vypadá hezky, auto vjede prudce do zatáčky až
odletí poklice z kola. V českých podmínkách už je to horší, ani poklice
není levná záležitost a musí se sehnat, namontovat atd. Takže je jednodušší
ztrátě poklice předejít. Vlastně v mém případě se nejedná o poklici v pravém
slova smyslu, ale o pouhou středovou krytku na elektronovém kole z vozidla
Škoda Felicia. Jednou jsem zjistil stroze, že na vozidle chybí, nejdřív
jsem pomyslel na nenechavé ruce někoho z okolí, později jsem si vzpomněl
na to, že před jízdou tam ještě byla. Začal jsem tedy zjišťovat na čem vlastně
tento kryt se Škodováckým znakem drží. A právě tady je problém, celý drží
na tomto plastovém "šroubku".
Jak jsem později zjistil tak již zřejmně při prvomontáži se s tím nikdo
nešrouboval, ale prostě to tam narazil, takže na plastovém šroubku nevznikl
potřebný závit. Důsledkem toho se mi jedna krytka vyklepala cestou, a další
dvě byly uvolněné natolik, že by první po relativně krátké době následovali.
Proto jsem je jednoduše vyměnil za šrouby M8*20, s hlavou pro šroubovák
(ne klíč). V kole již potřebný závit je, pouze vzhledem k zatížení v zimě
jsem závity potřel grafitovou vazelínou aby nezarezly. Pod šroub jsem dal
ještě podložku proti samovolnému povolení. Od té doby žádná krytka neupadla,
ani se neuvolnila. Hodně kilometrů bez upadávání "poklic" přeje Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|