|
3. října 2000
Oprava zadřené klapky SEDRpopis opravy klapky druhého stupně karburátoru Pokud Vám zůstává při jízdě do kopce, nebo po prudším rozjezdu motor v otáčkách, je problém v zadírající se hřídelce škrtící klapky 2.stupně. Pro opravu se nabízí několik řešení, nejjednodušším, nejspolehlivějším a také nejdražším je koupě nového karburátoru ( toto řešení Vám doporučí 99% servisů).
Nejprve jsem zkusil demontovat karburátor a osičku promazat sprejem WD40. Toto řešení je pouze dočasné, asi tak na 200km. Začal jsem tedy hledat proč, zjistil jsem, že je prohlá příruba karburátoru v místě, kde dosedá na sací potrubí. Orovnal jsem ji tedy pilníkem, je třeba pomalá a pečlivá práce (pozn. srovnání je vhodnější na rovinné brusce Chipmen), dále je třeba výstružníkem opravit souosost děr resp. uložení hřídelky škrtící klapky. Po dlouhém shánění se mi podařilo sehnat novou hřídelku škrtící klapky. Před konečnou montáží je dobré nanést trošku brusné pasty (lze použít i tu na ventily) na osičku, a lehce přebrousit díry, ve kterých je hřídelka uložena, potom je nutné tyto díry pečlivě očistit od zbytků brusné pasty a namontovat zpět hřídelku i s klapkou.
!!!! POZOR NA SPRÁVNOU ORIENTACI ŠKRTÍCÍ KLAPKY !!!! Dále jsem vyměnil pružinu, která uzavírá 2.stupeň. Tato pružina nemá dlouhou životnost, proto je dobré v páčce, která uzavírá 2.stupeň vyvrtat pro pružinu ještě jednu díru, blíž k hřídelce 2.stupně. Pokud nemůžete sehnat hřídelku škrtící klapky, stačí poslat zprávu na můj mail, zašlu ji na dobírku.
Autor článku: MB (Martin Bláha)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|