ŠKODA techweb [homepage]
Akce
30. října 2000

Brno tuning sraz 2000 podruhé

krátce ze zápisníku


Dne 28.10 tedy na významný státní svátek se konala pro nás postižené vůní benzínu, a rachotem motorů jistě významná akce. Na masarykově automotodromu u brna se první návštěvníci začali sjíždět již kolem osmé hodiny. V devět oficiálně začínal Tuning sraz 2000 ( letos již druhý a proto s dvojkou v logu ).
Na programu bylo uzavření motoristické sezóny, jízdy na okruhu, prohlídka vozů, prodej doplňků, jízdy zručnosti, jízdy na motokárách a minibicích, výstava historických vozidel a jejich jízdy na okruhu, jízdy motocyklových dragsterů a mnoho dalšího.

Dragstery v tesně před akcí.

Tak jako na všech větších akcích i zde organizace nefungovala extra výborně, příjezdové fronty na půl hodiny, žádní pořadatelé, kteří u vjezdu říkali kam kdo má jet. Navíc někteří "frajírci" předjížděli stojící kolonu v levém pruhu a mysleli si zřejmně, že tam všichni čekáme jen na to až náš předjedou. Tyto vozy potom samozřejmně blokovaly pružný provoz.

Příjezdová fronta mnohé předznamenala.

Nekteří lidé si mysleli, že ve frontě čekáme pouze proto aby nás mohli předjet.

Parkoviště byly rozděleny pro tuning vozy, lehký tuning a pro návštěvníky, nikdo to však nedodržoval a pořadatelé na to nedohlíželi. Taktéž uzavírání výjezdové brány na trať bylo chaotické, některé historické vozy a např. policejní octavie tam chvilku čekaly než jim někdo sdělil že tudy jet nemůžou. Ale to jsou jen drobnosti které tuhle akci skazit nemohly. Jistě zajímavým počinem pořadatelů bylo nevybírat vstupné, vstup byl tedy pro všechny zdarma, ať už jste přišli pěšky, nebo přijeli vozem.

Počasí nás trochu vypeklo, a metereologové, kteří z večera do rána tak trochu obrátili (kam vítr tam plášť), na nás seslali pěkné počasí pod mrakem, s občasnými přeháňkami.

Fronty u stánků s občerstvením byly vcelku velké a tak se ani nedalo divit, že dost účastníků jsme potkávali v motorestech cestou po dálnici.

Nekteří návštěvníci vypadali poněkud divně, posuďte sami

Směšně působil stojan benziny přímo uprostřed areálu, okolo tisíce aut a u této pumpy ani jedno ...

Na trati se za poplatek mohl také projet kdokoliv z návštěvníků, pravidelně se střídali skupiny motorek a vozidel, občas proložené ukázkou výukového vozidla (naší oblíbené příspěvkové organizace) Policie, nebo dragsterů, či veteránů. Dobrý výhled umožňovala především střecha boxů. Ti co neměli vlastní vozidlo, nebo se na to necítili se mohli nechat za patřičný obnos svézt v závodních vozech s profesionály.

Ne všichni návštěvníci odjeli s tím čím přijeli, zvláště ti, kteří to na okruhu nezvládli, jako tento pán, který si motorku odvážel po trsatkách.

Nejvíc toho bylo k vidění (a koupení) v boxech u trati, ať už to byly formule, sériové vozy, nebo perfektní chrobáci (VW Brouci), či Škoda Octavia RS.

Na parkovištích bylo rozhodně také co obdivovat od luxusních bavorů až po tuněné trabanty. Ze škodovek jsem zde viděl třeba na mělníku obdivovaný Rapid s motorem z renaultu williams, nebo Rapid s V6 který sklízel obdiv před týdnem na srazu při Autoshow v Praze.

Mezi druhou a třetí se zřejmně valná většina účastníků rozhodla odjet, parkovistě se na 20 minut zcela zablokovalo, vetšina lidí se v autech za tuto dobu nehla ani o metr.

Zablokované parkoviště při odjezdu nikoho nenadchlo.

Celkově se akce velmi vydařila, účast byla velká, prezentované vozidla a doplňky měly úroveň, ceny byly občas přehnané, především u menších prodejců. Byl to velmi příjemně strávený den a příště se již rozhodně nebudu rozmýšlet zda do brna jet.

Fotografie z tuning srazu jsou zde (465 foto).

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (10):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů