|
14. listopadu 2000Rapid V6informace o tomto zajímavém vozeKdyž jsem se zúčastnil mého prvního setkání na Mělníku (31.ročník) se
svým tehdy ještě nedokončeným Škoda-Williams, kde jsem mimochodem dostal
první ocenění, svěřil jsem se jednomu člověku (sběratel rarit), jakou mám
představu o dalším voze na bázi podvozku Škoda-Rapid V6 Bi-turbo, on mi
tehdy řekl, ať to postavím, ale pro něj. Jelikož už tenkrát jsem vedl v
továrně projekt pístového motoru a dodnes v projektovém řízení pracuji,
z představy vznikla studie a nato projekt se smlouvou s časovým a finančním
plánem (nakonec bez turbín). Prostorovou zástavbu motoru a převodovky (Tatra
603) jsem řešil v AutoCADu. Mezipříruba tak musela být nakreslena, neboť
je vypálená LASERem včetně všech otvorů a děr pro šrouby. Přesnost je na
místě-kvůli životnosti převodovky. To jsem se naučil v mé dosavadní praxi-pokud
docílíte vysokou přesnost výroby a hlavně montáže, životnost odpovídá pevnostním
výpočtům, nikoliv náhodě!
Vozidlo je teď ve fázi zkoušení a ověřování parametrů. Jsou tam nové
brzdy, palivový systém a nové zapojení chladícího a topného okruhu to všechno
je třeba vyzkoušet, je také třeba nastavit pérování a tlumení podvozku
vhodným kompromisem. Také jeho akcelerační schopnosti-už jeho sílu okusili
někteří dravci našich silnic-neměli šanci se přiblížit !(pokud jsem nechtěl).
Můj další výrobek zřejmě bude kopie moderního supervozu pro mě samotného.
Rád bych se ale soustředil na zabudování přídavného akceleračního el.modulu
kvůli spotřebě paliva, benzín bude čím dál dražší a rad bych s ním jezdil
častěji, třeba i do zaměstnání.
Za vcelku podrobný popis vozu můžete poděkovat jeho konstruktérovi M.Walterovi.
Na závěr musím smeknout vyvíjet podobná vozidla, zvláště v dnešních ekonomických
podmínkách je jistě obdivuhodný počin.
A teď trochu doprovodné obrazové dokumentace.
Škoda williams na letošním Mělníku.
Bylo těžké se loučit s pokusnou laboratoří Škoda Willams, ale
bylo to proto, aby další vůz ožil, cena prodeje nebyla rozhodující, ale nový majitel a to se nakonec povedlo. Nový majitel prokázal, že je vůz v lepších rukou (pro budoucnost) než by byl u mě.
Pohled pod kapotu opravdu překvapí - Škoda Williams.
Odlaďování motoru dá jistě hodně práce ...
Škoda Rapid V6 na tuningu v Brně, zajímavý nejen technicky, ale i designově.
Neuvěřitelné je skutečností dvaapůllitrový V6 motor se krásně vešel tam
kde obvykle trůní třináctistovka.
Vozidlo neuniklo značné pozornosti na tuning srazu při Autoshow letos
v Praze, téměř nebylo možné se k němu dostat. Autor článku: Walter (Martin Walter)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|