ŠKODA techweb [homepage]
Motor
13. dubna 2001

Co přinesla úprava motoru Favoritu II.

další informace


Vzhledem k tomu, že mi po publikaci první části tohoto článku přiąla spousta e-mailů dotazujících se na konkrétnější údaje o této úpravě, přináším je tedy v tomto článku. Začnu tím, co asi nejvíce zajímalo všechny kteří se na tuto úpravu dotazovali a to motorem :

Zrychlení 0-100 km/h … 12 s ( upřímně řečeno setiny se vždy lišily, proto je neuvádím)
Max. dosažená rychlost … tohle asi vyvolá hromadu komentářů, ale bylo to cca. 3 mm za poslední zobrazovanou číslicí na tachometru a tou je 180.
Nejvyšší kroutící moment … pochopitelně nemohu napsat pokud nebylo auto na brzdě, ale mohu napsat stoprocentně kde má nejvyšší hodnoty. Pokud se nepletu (jestli ano opravte mě) u série by měl být největší „krouťák“ mezi 2500 a 3500 otáčkami. U mě se nyní pohybuje vrchol mezi 3000 až 4 500 otáčkami.
Hodnota nastavená na rozdělovači … (měřeno paltestem) je 8 a to při 900 volnoběžných otáčkách.
Spousta z vás také navrhovala aby jsem vypodložil pružiny. S tím nemohu souhlasit, protože po několika konzultacích mi bylo shodně řečeno že je zde reálné nebezpečí uražení a propadnutí pružin. Jako nejlepší možnost se mi tedy jeví použít pružiny ze Škody 130.

Pokračovat budu zřejmě druhou nejzajímavější částí a tou je spotřeba:

Dojezd na plnou nádrž (cca 47 l) při kombinované spotřebě (od „seknutí pistole“ po „zdech“) 580km.
Při slušném zacházení se spotřeba změnila opravdu málo, znatelné je to jen v městském provozu a ani tam to není nijak tragické. Jinak pokud motor opravdu vytáčím a pohybuji se neustále kolem 5000 otáček, není problém dostat se na 10 – 12 litrů na 100 km.

Kolik to vše stálo??

Celé jsem to dostal za cenu ze známosti a to za 9 200,-. Včetně pístů, vačky, provozních náplní a veškerých potřebných těsnění. Cena je včetně detailů které nebyly nutné, ale já jsem je stejně dokoupil jako kabely ke svíčkám apod. Jinak čistá cena za úpravu je 8 500,-. Podotýkám, že tuto úpravu nedělal klasický autoservis, ale lidé, kteří aktivně jezdí rallye, a mají sami závodní vozy.

A co jiné problémy, které tato úprava přinesla??

Z jakýchsi záhadných důvodů neustále „umírá“ termostat, nyní mám již třetí kousek, a uvidím jak dlouho vydrží. Ani v servisu nebyli schopni přesně určit proč tak často odchází. Další ne problém, ale opatření bylo to, že motor je pochopitelně namáhán více a  tak jsem, i když to nebylo potřebné sepnul ventilátor na předním chladiči nastálo, aby točil již při sepnutí klíčku. Jistě nyní vidím ty dotazy „vždy» se bude pomaleji zahřívat motor, čímž bude déle sepnut sytič – z toho bude pramenit větší spotřeba“. Není tomu tak. Jak již jsem napsal, motor nyní pracuje na vyšší výkon a má i větší volnoběžné otáčky než v sérii, proto zahřátí motoru je otázkou 3 – 4 minut. Navíc je před námi horké léto, a já zatím nevím jak se bude auto chovat při větších okolních teplotách. Další dotazy se často týkaly karburátoru: není nijak upravený ani přetryskovaný. Je prostě takový, jaký ho stvořily ve Škodě a.s.

Jinak bylo potřeba si zvyknout např. na jízdu ve městě, kde (upřímně řečeno) je to (ale opravdu jen trochu) méně pohodlné, neboť vůz by se měl skutečně pohybovat ve vyšších otáčkách.
Myslím že jsem již uvedl všechny potřebné údaje a fakta, zbytek v komentářích. Nyní již musím, do garáže dodělat u řidiče i spolujezdce čtyřbodové pásy a potom vám o tom všem opět napsat.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (55):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů