|
9. května 2001Výměna gumových segmentů táhla řazeníu vozidel Š105-130
Než jsem se pustil do výměny zašel jsem do mototechny a koupil potřebné
díly:
Je nutné vůz zvednout, nebo jinak zajistit přístup ke spodku vozu v
místech zadních sedadel. Začneme demontáží krytu nádrže odšroubováním čtyř
šroubů M6 klíč č. 10 a odstraněním samotného krytu. Uvolníme táhlo řazení
na převodovce a odšroubujeme matku která drží kloub na zbytku táhla. U
novějších modelů před náběhem nerozebíratelných kloubů tento spoj chybí
a klec je přivařena přímo na táhlo řazení. Pokud se nám podařilo kloub
vyjmout z vozu, rozehneme čtyři plechové jazýčky na kleci a sejmeme destičky
kloubu. Vyjmeme vnitřní díl kloubu spolu s vložkami, které vyměníme za
nové. Nasadíme zpět destičky a zajistíme opětovným přihnutím jazýčků, dejte
pozor, aby se Vám jazýčky neulomily.
Tím je výměna pryžových segmentů hotová. Nyní ještě než namontujeme
kloub zpět na táhlo a převodovku je vhodné zkontrolovat stav a případně
vyměnit manžetu táhla řazení a O kroužek, pokud je ve špatném stavu nebo
chybí úplně (což byl můj případ mám auto z roku1981).
Sejmou se zbytky manžety nebo se odstraní poškozená, nasadí se nová
a zajistí se na obou koncích kousky měděného drátu (stačí obyčejný zvonkáč).
O kroužek se nedá vyměnit bez sejmutí předního víka převodovky. Doporučuji
jen zdatným, musí se vypustit olej, vytahnout náhon tachometru a uvolnit
příčka převodovky. Tím to se zamezí případnému úniku oleje z převodovky.
Nyní namontujeme kloub řazení zpět na převodovku a táhlo řazení. Ti kdo
mají smůlu a mají kloub pevně spojen s táhlem provedou výměnu segmentů
přímo na voze. Na konec nasadíme zpět a přišroubujeme kryt nádrže, provedeme
kontrolu chodu řazení, spustíme vůz na zem a máme hotovo.
Autor článku: Charlie (Karel Baláč)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|