|
11. května 2001Centrální stěračpro vozy škoda 742Na srazu v Mělníce jsem viděl pár aut,
které měly jeden "centrální" stěrač, s klidovou polohou veprostřed. Vypadalo
to dost dobře a tak sem si to chtěl udělat taky. Nevěděl jsem z čeho a
jak, ale pak do vzkazů na mejch stránkcách přišel textík od Laďy:
To se zdálo být jednoduchý, že bych
to zvlád i já.
Materiál:
Postup:
Prodloužení je potřeba ca o 5mm, ale
je to třeba vyzkoušet. Mechanismus namontujeme na auto. Nasadime ramínko
stěrače z Olcita a oměříme, o kolik ho bude potřeba zkrátit aby stěrač
nepřesahoval horní okraj okna. Provedeme zkrácení, stěrač namontujeme a
nějak ho zajistíme proti vyndání, ideální bude asi nějaký šroubek.
Teď si pohrajeme s polohami jak ramínka
od motoru tak ramínka stěračů, tak, aby doběh byl tam kde chceme (uprostřed
nebo u spolujezdce),ramínko se pohybovalo do koncových poloh které chceme
(popř. upravíme ještě délku ramínka od motoru) a aby po spuštění stěračů
se stěrač pohnul směrem k řidiči. Poloha krátkého ramínka o motorku určuje
kde bude dojezd, jeho délka velikost dráhy stěrače. Poloha ramínka stěrače
na tisícihranu krajní úhly natočení
Díru po levém stěrači zaslepíme velkou
záslepkou, jako je třeba vepředu na kufru a je to. Můžeme ještě ramínko
stěrače nabarvit barvou vozu, aby bylo výraznější.
Autor článku: U-Geen (Evžen Eiba)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|