ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
17. května 2001

Škoda 135 Turbo

soukromá přestavba


Na začátek jsem úplný amatér a když jsem začínal nevěděl jsem do čeho jdu, byl to nápad mého kamaráda který jsem realizoval zhruba za 10 tisíc korun.  Použitý motor je 135 rok výroby 91, ten jsem koupil za 1tis. v super stavu a jediná úprava na něm je vačka z vozu Škoda 110R. Karburátor a pumpa je z Renaultu 9. Samotné turbo je z vozu Fiat Uno. Chladič vzduchu z Renaultu a chladič oleje ze škody 110ls. Turbo je chlazené vodou a samozřejmě mazané olejem s čímž je spojen problém napojení na olejový systém motoru. Další problém byla redukce mezi výfukové potrubí a turbo nemluvě o výfuku. Menších problémů je ještě celá řada. Upozorňuji že to nebylo nijak odborně testováno a nevím jak dlouho to motor vydrží. Já jsem s tím zatím ujel asi 12tis.kilometrů, zatím bez závady. Jinak je to paráda motor se úplně změnil, pro běžný provoz po městě s převodovkou z Rapida stačí 2tis. ot. ve 3tis. exploduje točák a nepolevuje do 5.5tis. Stovku jsem nemeřil ale tipuji asi 10s, 180 tam je zachvilku pak už ale nestačí tacháč. Prostě bomba kamarád který má BMW 850 si chodí půjčovat mojí škodovku to mluví za vše. Bohužel  neprojde to samozřejmě  na technické. U Feldy to bude asi složitější protože je to stříkačka. A je třeba motor s malou kompresí, turba mají běžně pod 8:1 ja mám 8.5:1.



Autor článku: Pit (Petr Bochníček)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (90):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů