|
17. května 2001
Škoda 135 Turbosoukromá přestavba Na začátek jsem úplný amatér a když jsem začínal nevěděl jsem do čeho
jdu, byl to nápad mého kamaráda který jsem realizoval zhruba za 10 tisíc
korun. Použitý motor je 135 rok výroby 91, ten jsem koupil za 1tis.
v super stavu a jediná úprava na něm je vačka z vozu Škoda 110R. Karburátor
a pumpa je z Renaultu 9. Samotné turbo je z vozu Fiat Uno. Chladič vzduchu
z Renaultu a chladič oleje ze škody 110ls. Turbo je chlazené vodou a samozřejmě
mazané olejem s čímž je spojen problém napojení na olejový systém motoru.
Další problém byla redukce mezi výfukové potrubí a turbo nemluvě o výfuku.
Menších problémů je ještě celá řada. Upozorňuji že to nebylo nijak odborně
testováno a nevím jak dlouho to motor vydrží. Já jsem s tím zatím ujel
asi 12tis.kilometrů, zatím bez závady. Jinak je to paráda motor se úplně
změnil, pro běžný provoz po městě s převodovkou z Rapida stačí 2tis. ot.
ve 3tis. exploduje točák a nepolevuje do 5.5tis. Stovku jsem nemeřil ale
tipuji asi 10s, 180 tam je zachvilku pak už ale nestačí tacháč. Prostě
bomba kamarád který má BMW 850 si chodí půjčovat mojí škodovku to mluví
za vše. Bohužel neprojde to samozřejmě na technické. U Feldy
to bude asi složitější protože je to stříkačka. A je třeba motor s malou
kompresí, turba mají běžně pod 8:1 ja mám 8.5:1.
Autor článku: Pit (Petr Bochníček)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|