|
7. června 2001Dálkové ovládání rádiatestování, výroba
Na začátek nutno poznamenat, že se jedná o dálková ovládání po dvoužilém
kabelu nikoliv verze po VF, nebo infra. Prvním krokem bylo zjištění zda
má rádio toto ovládání, popis zapojení prozradil které dva dráty si mám
vytáhnout. Manuál k autorádiu pak prozradil, které funkce jsou na dálkovém
ovládání přístupné. V mém případě to bylo šest funkcí hlasitost, přepnutí
zdroje, vpřed, vzad, a další tlačítko, přičemž u většiny se liší funkce
podle režimu autorádia.
Poté nastoupila samotná konstrukce, já ji měl značně zjednodušenou tím,
že jsem již měl podobné ovládání staršího typu instalováno, takže stačilo
akorát změnit jeho vnitřní zapojení (původně "maticové") a napájet dovnitř
miniaturní odpory. Myslím, že stavba vlastního ovládání by neměla být problematická,
dnes je na trhu dostatek vhodných materiálů, krabiček, tlačítek. Celkově
se cena může při použití dražší krabičky a lepších tlačítek vyšplhat až
na 200Kč. Mě to vychází vzhledem k velkým zásobám podobného materiálu na
0Kč.
MaJklovi můžete poděkovat za další část pro autorádia Sony
Funkce SHIFT se používá ve spojení s tlačítky SEEK, potom mají tato tlačítka
funkci přepínání předvoleb rádia, nebo ve spojení s CD měničem k přepínání
disku. Funkce ATT je dočasné umlčení autorádia (podobne jako MUTE).
V originálním zapojení DO jsou barvy vodičů:
AD - Rudá
Shift - Bílá
GND - Stínění
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||||||||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|