|
4. června 2001BüroBöhm Rallye 2001/06druhá letos, konaná 2.6.2001, z pohledu účastníka
Rozchod po briefingu.
Zpočátku se příliš nikdo neměl k tomu jet v první části peletonu, takže
jsme startovali jako druzí na první zkoušce - zručnostní. Pořadatelé však
udělali změnu proti plánku, takže místo pěti bodů, které se měli objíždět
jich na stejném prostoru bylo sedm, výsledek jasný, ani při nejlepší snaze
nebylo možno s tímto, nebo podobným vozem projet bez couvání v určitých
pasážích. Což považuji za chybu pořadatelů, protože trať má být průjezdná
pro všechny starující vozy. Přesto jsme byli na této zkoušce pátí. Ovšem
s deseti trestnými body za nepřesný dojezd.
Start na první navigační.
První rychlostní RZ. Je jak ostré probuzení, jede se ve staré pískovně.
Trasa poměrně jednoduchá, ovšem již při zkušební projíždčce vypadala jak
tankodrom, hluboké rýhy, ostré zatáčky, velká louže, hromady kamínků odírajících
spodek vozu. A to bylo jen pomalu. Za chvilku vyjíždíme naostro, hned první
zatáčku však míjíme se zabržděnými koly, vše doháníme rychlou jízdou, vůz
nešetříme, ruční brzda si přijde také na své. Výsledek ? Jsme zde s časem
1,47 třetí. Kupodivu ten vůz co bych čekal jako nejodolnější tj. Moskvič
2141, přichází při jízdě o olejový filtr (nejspíš uražen), k velkému překvapení
se jim to však podařilo opravit a k odpolednímu programu opět vyrážejí.
Pískovna byla strašákem pro mnohé.
Následuje přesun pár set metrů na blízké letiště aera vodochody, na
letišti je připravena druhá a třetí RZ. Druhá RZ je pomalejší, spíše vypadá
jako zručnostní zkouška. Opět vyrážíme na trať jako druzí a v konečném
pořadí z této zkoušky končíme spolu ještě s jednou posádkou druzí.
Favorit na začátku dráhy.
Řadíme se pěkně jeden vedle druhého.
Následuje oběd, dětské porce a konverzace s ostatnímy závodníky. V půl
druhé začíná další rychlostní (RZ4) stejná jako RZ2, začíná však pršet
(jako naschvál asi jen pět minut, potkalo to tak dvě posádky, nás a toho
za námi). Horšíme se však jen o vteřinku, končíme tuto RZ sedmí. Opět přesun
na letišti a opět se opakuje RZ tentokrát je to třetí(pátá). Zlepšujeme
se o pět vteřin a končíme tuto RZ první.
Přichází druhá navigační, itinerář je opět dole na stránce. Vcelku jednoduchá
etapa, která měří cca 35 km. Je na ni 80 minut a dá se zvládnout klidně
i za polovinu, opět ovšem maximálně snažíme šetřit palivo a jedeme velmi
ekonomicky. Někteří si však etapu přiměřeně svému stylu fair play zkrátili
a zbytek etapy vůbec nejeli.
Druhá navigační, cestou necestou.
Po všech závodech jsme podle součtu časů byli na druhém místě spolu
s jedním dalším vozem, první místo nám bylo vzdáleno pouze jednu vteřinu.
Bohužel došlo na spotřebu a s naší průměrnou 8,6 l což je při tom jak jsme
jezdili na RZ (JZ) ještě na dvoulitr velmi slušné. Někteří však dosáhli
takové spotřeby, že nás odsunuli až na deváté místo. Ono to při spotřebě
některých kolem tří, čtyř litrů se není co divit. Divit se je možné akorát
tomu, že někteří měli nápadně nízkou spotřebu, ono asi s autem které má
čtrnáct set kilo je zázrak jezdit za tři litry nafty, a jiný měl s deset
let starým motorem obsahu 1900ccm spotřebu 4,6. Takové auto bych chtěl
taky, výrobce těch vozů asi taky, hned by ten zázrak rozebral do posledního
šroubku a jal se hledat ten zázrak techniky.
Poznámka, diskvalifikovaná posádka č. 14 nebyla nikde počítána, celou
soutež se však držela vcelku na prvních místech.
Fair play ?
Vyhlašování vítězů
Absolutní vítězové.
Vítězné teamy, schůdky pomalu praskají, soudek jako výhra v popředí.
Výsledky absolutní pořadí (prvních deset):
Itinerář I. strana1 strana2
Fotografie z akce můžete najít zde.
Krátký video sestřih z akce zde.Velikost 17mb, formát DivX. Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|