ŠKODA techweb [homepage]
Akce
10. července 2001

Jižní Čechy za volantem

zkušenosti ze soutěže


6.00 – to je čas, kdy se probouzím v den této soutěže. Následují klasické ranní rituály, pouze trochu zrychlené. Ještě zajet pro mého navigátora a můžeme vyrazit. Cestou ještě nabíráme další 3 vozy a po 20 minutách jízdy jsme na místě.
Celá tato soutěž byla pod záštitou ÚAMK, což mělo znamenat náročnost na přesnost při jízdách zručnosti. Ovšem po klasických registracích, technických přejímkách a podobných formalitách přichází rozprava. Tam se náhle dozvídáme, že se nejedná přímo o jízdy zručnosti, ale víceméně o RZ (rychlostní zkoušky). Tomu o čem hovoří ředitel soutěže ( nebezpečná místa, vysoká rychlost…) moc soutěžící nevěří, jde přece o jízdy zručnosti. Jen v nás malinko vrtá červíček pochybností, když se ředitel rozhovořil o 4 kolech na rallyecrossovém okruhu…


Občas jsme jeli velmi rychle…        Startovaly různé vozy…

Sledujeme itineráře které jsme dostali před několika málo okamžiky – podle prvních náhledů do něj je to neskutečný chaos a zmatek, po bližším zkoumání zjišťujeme systém kterým je itinerář zakreslen. Je přehledný a systematický, pouze zcela odlišný od těch, se kterými jsme odjeli minulé soutěže.
Na první RZ najíždí předjezdec – ruční brzda střídá protáčení hnaných kol, tak stále dokola až do odjetí celé první zkoušky. Poté co odjel i druhý a třetí účastník soutěže, je to již všem 32 posádkám jasné – jsou to obyčejné RZ, nic jiného. Např. na RZ 6 nebylo problém dosahovat rychlosti 120 km/h.

Na prvních čtyřech RZ předvádíme bezchybnou jízdu, přichází na řadu zkouška nejobtížnější – rallyecrossový okruh. Prvních pár posádek odjezdí tuto RZ na suchu, poté přichází silný, vytrvalý déšť. Časy posádek se zhoršují oproti těm co jeli na suchu řádově o 1 – 2 minuty. Přitom na předchozích RZ znamenalo nahnat 1-3 sekundy oproti ostatním opravdu extrémní jízdu na hranici možností. Při zběžných kontrolách časů posádek po prvních 3 RZ zjišťujeme že celkové časy se liší řádově o 1-8 sekund v celkovém pořadí. Tato RZ na tomto okruhu zcela mění pořadí. Ti co pracně naháněli časový náskok několika málo sekund nyní o vše přichází a propadají se hluboko na spodní hranici výsledků. Naopak ti co celou dobu byli o několik sekund pozadu a jeli 5 zkoušku na suchu jsou na předních místech.


Občas nám to klouzlo…             Docházelo k zajímavým situacím…

Odjíždíme ještě poslední, 6 zkoušku, kde opět získáváme k dobru něco kolem 10 sekund, jeli jsme již opravdu na maximum. Ovšem na dohnání ztráty z 5 RZ to samozřejmě nestačí.
Nastává čekání na vyhlášení výsledků. A poté se doslýcháme tu novinku: 5 RZ z rallyecrossového okruhu se nebude započítávat do časů kvůli neoptimálním podmínkám pro ostatní vozy. Tato zpráva některé posádky které jeli na suchu rozčiluje, ovšem zbývajících zhruba 20 posádek přijímá tuto zprávu se souhlasem. Tak a teď se nervozita ještě zvyšuje, ti kteří po 5 RZ věděli že již nemají šanci jsou opět ve hře, naopak ti co díky 5 RZ šli ve výsledcích nahoru cítí možnost propadu.

Tak a výsledky jsou již známé – napjatě projíždím zrakem výsledkovou listinu. Začínám odspodu, na 32 místě. Tam své jméno a startovní číslo stále nespatřuji, pokračuji pohledem do „dvacítky“. Stále nic. Vrhnu tedy již velmi optimistický pohled na první desítku a zde spatřuji mé jméno a startovní číslo. Naše konečné pořadí je tedy 9. místo ze 32 soutěžních posádek. Mimochodem, jelo se bez rozdělení motorových obsahů….

Celkově byla tato akce velmi zdařilá, nepotkal jsem nikoho kdo by jí hodnotil záporně. Na podzim tohoto roku je další ročník, tak se na něj již chystáme.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (5):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů