|
12. července 2001Lucas z Felicie do Škodovky.popis montážeA nyní už k vlastní věci. První problém, sehnat páčky, by neměl být
moc velký, mělo by stačit navštívit nějaké vrakoviště. Cenu Vám předpovědět
nemůžu, ale já jsem je koupil minulý rok v Praze na vrakovišti Harfa, Čerpadlová
ulice (Libeň) za 200 Kč, což není vůbec moc.
Ovšem pozor, nestačí koupit pouze jednotlivé přístroje (jsou zvlášť
pro blinkry+světla a zvlášť pro stěrače. Musí být i s celou plastovou konzolou,
která je drží. A ještě jednou pozor - jsou dva druhy. Musíte koupit takové
menší, asi ty starší (já mám nich rok 95). Prostě to musí být obdélník
zhruba 7*20 cm. Ten druhý druh je viditelně větší a je spíš dokulata, co
si tak pamatuju.
Jedinou nevýhodou je absence tlačítka houkačky, musí se udělat někam
zvlášt tlačítko, to již ponechám na vás.
Zde je náčrt konzoly s přístroji.
Zároveň je třeba sehnat dvě spínací relé a konektory samičky. (zhruba
25). Relé jsou třeba proto, že pochybuji, že by tyto páčky vydržely bez
relé odběr normálních a dálkových světel. Tzn, že je zde udělána úprava
zapojení světel, jako již mají některé vozy (verze LS a GLS) zapojenu z
výroby. Pokud již máte světla spínána přes relé, tato úprava se Vás samozřejmě
netýká!.
Zde je náčrt zapojení konektorů páček (pohled zezdola) :
1 - pravý blinkr 1 - ostřikovač (k sobě)
Zde je náčrt schéma zapojení s novými relé :
Zapojení původních svorkovnic :
U zapojení stěračů bohužel nevím který je která rychlost, musíte to
napřed zkusit na novém Lukasu a případně proházet konektory.
A nyní již k vlastní záměně.
Zde je přiblížení pro verzi s novými relé - normálně se přendají všechny
vodiče na nový Lukas. Odvody světel z protikusu svorkovnice se ale musí
rozpojit a zapojit na relé podle schematu.
U již zapojených relé se pouze přendají všechny vodiče na nový Lukas.
Zapojení volby stěračů nechám Vás, já to mám takto : 1 poloha - rychle,
2 poloha - pomalu, 3 poloha cyklovač, samozřejmě k sobě ostřikovač.
Umístění relé nechám na Vás. Až to bude celé předrátované a budete to
mít vyzkoušené na koleně, začneme s vlastním uchycením.
Zde je právě ta jednoduchost úpravy, celá konzola se přesně vejde na
tyč a po stáhnutí drží. A to je prakticky celé.
Náčrt unašeče po roztáhnutí :
Poslední operaci, kterou je třeba udělat, je odřezat plastové výčnělky
na konzole, tj. hlavně takové vrchní křídlo a měděné tlačítko i s jeho
uchycením. Je nutné průběžně zkoušet co je třeba ještě upilovat nasazováním
chránících plastů, až půjdou normálně stáhnout k sobě a přidělat.
Ve spojení s volantem z Favorita to vypadá opravdu velmi dobře.
P.S. : Na technické jsem ještě nebyl, ale myslím, že by to neměl být
žádný problém. Autor článku: Thomas (Tomáš Studnička)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|