Dnes Vás mohu poprvé uvítat v nové rubrice, kde se budete moci rozhovory
seznámit se zajímavými lidmi z automobilové scény.
První obětí mého výslechu se stal DAVID Bláha, koho si většina z Vás
spojuje asi s jedním velice zajímavě upraveným eRkem.
TW: Co vlastně tvoje firma dělá ?
DB: Zabýváme se realizací individuelního tuningu pro ty, kteří nechtějí
mít to co je kolem nás jako standart.
TW: Jaké byly začátky?
DB: Začátek se datuje kolem r.1992 kdy se začalo spravováním auto plastu,
které se rozvíjelo do dvou částí ta první byla běžný servis kdy se spravovalo
všechno co se točilo kolem plastu a začátky tuningu a druhá kolem 94 jsme
navázali spolupráci s jednou z firem co je dodavatelem pro Škoda a.a.s.
jednalo se o úpravu plastových výlisku pro klimatizační jednotky do Felicie.
Dnešní stav je spolupráce se 3subjekty pro automobilový průmysl kde
jeden je pro koncern W-grup takže každý Passat,Golf, Felicie, Fabie a Octavie
a nově i Montreux je udělán na našich přípravcích.
TW: Červené eRko je asi tvoje chlouba, jak dlouho trvala úprava, jak
byla náročná a jak mu říkáš ?
DB: Jako první myšlenka bylo, že moc a moc mám rád Ferrari a když ho
asi nebudu nikdy vlastnit a replika je potupa tak jsem to trošku provázal
na erko, neboť jsem Škodovkář.
Začal jsem na 1000MB z roku 68 kdy poprvé tam byly jen zdravé okna
jinak. Tak jsem sehnal jiné a postavil jako B5 což zasvěcenci vědí
oč jde. Po té přišla Š105M a pak Felicie a dnes chrochták Octavia.
To se nedá říci jak dlouho to trvalo, neboť sen jsem nosil v hlavě
moc dlouho, vrak jsem zakoupil v roce 95 a pomalu se to realizovalo, poprvé
jsem se svezl v roce 2000 den před srazem v Mělníce.
Pravdou je, že bez pomoci spousty přátel by to bylo asi všechno jinak.
Jinak jméno nemá jen snad, že o tom mluvím jako o mazlíku.
TW: Jaké všechny auta už jsi upravoval, jsou škodovky častým návštěvníkem
?
DB: Od Jaguára až po Trabanta a nebo jinak od tahače americké výroby
White až po motocykly. Až v posledních letech se začínají realizovat vcelku
zajímavé zakázky od vozidel zn.Škoda poslední Favorit odjel do Aše minulý
týden, možno sledovat na našich stránkách.
TW: Individuální tuning, co přesně si pod tím mám představit, jaký je
postup v případě že zadavatel má vizi kterou mu není schopen běžný dodavatel
sériových doplňků splnit?
DB: Zákazník přijde s návrhem a my jej při standartním tuningu zrealizujeme
do týdne jen dbáme na rovnoměrné vyvážení a neposlední řadě i na vyhlášku
aby to alespoň splňovalo limity. Což je dneska vcelku opomíjená věc. (viz.
Muj mazel v reálu mě můžou sestřelit už jen za ty 15" kola. Motor je převrtaná
105 nebyl problém do něj vsadit felicii ale to Nikdo soudnej neschválí.)
TW: Z čeho nové díly vznikají ? Tvarově, materiálově.
DB: Jedná se plast pod označením PP .ABS.PA.PE. a další
TW: Jaká je nejčastější úprava a jak časově je náročná.
DB: Zakladní paket je změna předku a zadku + prahové lišty - do týdne
od převzetí zakazník si muže kontrolovat postup prací na voze na našich
webovských stránkách - co se děje u nás na dílně, nebo mu už dva roky nabízíme
odesílání náhledu do jeho privátní e-mailové pošty.
TW: Většina plastů má potom zajímavé barvy, zajišťuješ i nastříkání
?
DB: Lakování zajišťujeme u odborných lakoven.
TW: Jak je to s atestem tvých výrobků ?
DB: U seriových dílu Ano u prototypu standartně Ne na vyžádání zajistíme
individuelní atest což ekonomicky nese zakazník.
TW: Teď něco praktického, když dojde k poškození (třeba u nízkých nárazníků
je to co chvilku) nebo občas i auto o něco zavadí, dají se tyto doplňky
opravovat a pokud ano opravuješ je ?
DB: Ano a vtom je ten propastý rozdíl od Laminátu. Plast se svaří bez
dalších stop, kdežto laminát jde nejen váhově nahoru, ale kvalita je ………….
TW: Díky za rozhovor.