|
15. srpna 2001
Rallye Posázavíudálost z pohledu účastníka
Tak už máme čísla. Táta prohlíží itinerář
Nájezd na start.
Už není cesty zpět.
Ve dnech 1.6. - 2.6. 2001 se konala amatérská rallye v Havlíčkově Brodě.
Přípravy na tuto rallye pro mně skončily víkend před začátkem závodu. Ve
středu 30.5.2001 jsme vyrazily do Havlíčkova Brodu. První nadšení zmizelo
když po cca 5 kilometrech za Klatovama nám vypověděl službu bezkontaktní
rozdělovač z Favorita, museli jsme se tedy vrátit na základnu, dát rozdělovač
jiný, seštelovat předstih a znovu vyrazit do Havlíčkova Brodu. Cesta již
probíhala normálně akorát motor občas přestával tahnout ve vyšších otáčkach.
"Vyměníme svíčky" uklidňovali jsme se. Když jsme dorazili do kempu ( vesnice
"Štoky" ) uvítal nás nepříjemný recepční a když nám sdělil že za dva lidi,
stan a auto na tři nocy "vypláznem" 560,- Kč už jsme ani o jeho kvalitach
nepříjemnosti nepolemizovali. Vybalili jsme stan, zašli do hospody na pivko
a něco k jídlo a vyrazili do stanu. Ve čtvrtek ráno jsme se vydali zaregistrovat.
Obdrželi jsme itinerář, startovní čísla, reklamy sponzorů a bůh ví co ještě.
Po tom jsme se jali šťourat v motoru. Nové kabely a svíčky udělali náležitou
díru v peněžence ale výsledek jsme nepozorovali. Chvíli jsme pak ještě
zkoušeli měnit předstih. Zapomněl bych napsat, soutěž je to amatérská,
ale vyloženě amatérů tam bylo málo. Skoro všichni měli doprovodné vozy,
speciální gumy, Áčkový motory... Prostě je to o prachach jako všude jinde.
Na druhou stranu nálada super i "tímový amatéři" se "zahazovali" s náma
"totálníma amatérama" ve stylu. Tak jak se Vám to líbí... Co počasí...Jak
jste si to najeli.... Co tam máte v tom motoru.... atd...
V jednu hodinu jsme vyrazili trénovat první RZ - Skřivánek. Trať docela
pěkná, hodně technická, jediný co mi vadilo byl ukrutný povrch. Z reklamovaných
99% asfaltu bych to hodnotil tak na 75% a zbytek díra, díra, díra, šotolina,
šotolina, šotolina. Zamáčkl jsem tedy slzu jak bude eRko vypadat a začali
jsme najíždět. Vysvětlili jsme si se spolujezdcem desítkovou soustavu a
sepisovali a sepisovali. Další RZ byla Krásná Hora a nakonec Dolní Město.
Poslední jmenovaná se nám líbila nejvíc. Krásný asfalt samá zatáčka a pořád
do kopce. Do kempu jsme dojeli v sedum večer stahaný jak koně a rychle
otevřít motor a znovu štelovat. Změnit předstih, projet to, změnit předstih,
projet to. Konzultace s přítelem na telefonu ( servisman ). Změnit předstih,
projet to. Rada "50 na 50" - zklusit vyměnit rozdělovač za originální.
Je ono už to neškube ale stejně netáhne. Takhle jsme ztrávili večer až
noc a potom ulehli do stanu.
V pátek ráno jsme vyrazili na technickou přejímku a pak už jen čekali
na start. Počasí se zdálo rozumný, sice zataženo, ale nepršelo. Jo tak
takovýhle počasí měli první vozy na prvních dvou až třech RZ. Když jsme
stáli před první RZ Krásná Hora začal nádherný slejvák. Vyrazili jsme.
Tréma veliká, spolujezdec hlásil zatáčky jinak než následovali, až poté
jsme zjistili že při přepisování vynechal jeden list A4. A tak jsem jel
"naslepo". Dorazili jsme k retardérům, první, druhý, třetí. "Bacha plot
!" Mezi retardérama se neplánovaně objevil slušný nános bahna a auto na
něm uklouzlo. Výsledek ? Namáčklý blatník a nárazník, chladič kupodivu
vydržel. Zbytek RZ jsme dojeli pomalu, drhlo nám kolo o nárazník. Po RZ
jsme upravili blatík zpevnili nárazník a vyrazili na Skřivánek. Tréma stoupala,
pět, čtyři, tři, dva, jedna, start. Jel jsem již o poznání pomaleji, jeden
karambol stačil. Kde byl dřív asfalt bylo bahýnko, kde bylo dřív bahýnko
byl asfalt. Cesta byla dobrá a já se začal připravovat na vracečku doprava,
úhel tak 140 stupňů. Dojíždíme k zatáčce přeřazuji ze tři na dva. " DO
PR..., KUR.., TAK JSME DOJELI " Už pomalu sjiždím k mlíku a zastavuji.
Spolujezdec nechápavě kouká, stejně tak pořadatelé a všichni okolo. "Nefunguje
řazení, nejde řadit .... " V hlavě běží smíšené pocity a mozek začne počítat
veškeré náklady na závody a výsledek bouchnutý nárazník a konec ve druhý
RZtě. Z myšlenkového toku nás vyrušil pořadatel. "Co se děje ? ". "Nejede
to, nejde řadit !" zněla moje opdověď . Chvíli jsme na sebe koukali a pak
jsem se zeptal: "Co když to zkusíme opravit ? Můžeme ?" Pořadatel asi nechápal,
ale zakýval že jo. Rychle otevřít kufr, vyndat golu, vyšroubovali jsme
řadící páku ( předpokládal jsem že mi vypadl čep u řadící páky ). Kupodivu
jsem celou řadící páku vyndal z tunelu. Nechápaví pohled na spolujezdce
a už mi to bylo jasný. Vypadnul šroub na kterým se spojuje řadící páka
s tyčí co vede v tunelu. "Nemáte někdo nůž ?" hbitý pořadatel přispěchal
s rybičkou, rozříznul jsem nový koberec z Felicie, našel matku šroub, spojil
tyč s řadící pákou. "Rychle dotáhni řadící páku a za dvě minuty startujem
!" křičím na spolujezdce. Házíme nářadí za sebe, startuju a se zpožděním
tak 10-15 minut pokračujeme v RZtě. Cíl RZty, rychle přejezd do servisní
střediska na další ČK. Rvu to co to de, vesnice nevesnice, město neměsto.
Na ČK dojíždíme se zpožděním čtyři minuty, tak to máme 40 sekund penále.
V servisím středisku většinou jen sedíme, upíjíme čaj a jsme zticha. Za
hodinu vyrážíme znovu. RZ Krásná hora a RZ Skřivánek, poslední časová kontrola
a konec. Čekáme na přeskupení startu na sobotu. Stejně startujem poslední,
je nám jasné. Kupodivu za náma ještě jede Audi Quatro. Nálada se troch
zvedla, jdeme do hospody, nálada je ještě lepší, jdeme spát.
Sobota byl bez velkých cílů. Musíme dojet ! Jedem pomalu ! ( O bouračky
nebyl nouze, auta padaly jak houby po dešti ). Naštěstí nepršelo, panuje
dobrá nálada. Vyrážíme na další RZ, odhalujem další chyby v soupisu zatáček.
Tři RZ jsou za náma, jedeme so servisního střediska. Za necelou hodinku
vyrážíme zas. Konečně panuje souhra se spolujezdcem, projíždíme rychleji
a rychleji, začínáme být s jízdou spokojeni ( v mezích možností, motor
končí na 5.000 otáček a jako by se dusil, prostě netáhne ). Konečně CÍL
!!!!!!!!!!!
Voláme domů že jsme živí a zdraví a čekáme na výsledky. Budeme poslední
to je jasné, alůe snad měl někdo taky problémy na RZ a musel opravovat.
Hlavně aby někdo takový byl ! Pořadatelé vyvěšují výsledky. HURÁÁÁÁ jsme
113 a za námi jsou ještě dvě auta co dojela ! Ve třídě jsme 56 a za námi
ještě dojel Favorit. Radost nezná mezí. Navzájem si gratulujem, ovoláváme
co se dá a vyrážíme do Klatov.
Konec rallye v kempu. Klatovské posádky: 28.žigulík, 85. BMW, 113 já
Pořadí
Přihlášeno bylo 170 posádek
Odstartovalo 157 posádek
My jsme dojeli 114 absolutně
Nedojelo 42 posádek
Celkové náklady:
1.000,- startovné
3.500,- benzín
570,- kemp
740,- pojištění, nutné !!!
další náklady na místě - nějaké to jídlo, nové svíčky, kabely
a jasně přípravy - tam jsou náklady neomezené
Informace z webu
www.mujweb.cz/www/rallyetv
Pořadí Rallye Posázaví 2001 Mapy Rychlostních zkoušek Fotogalerie Posázaví 2001
No a dojmy ? Bylo to super, nemělo to chybu ! Měli jsme smůlu. POJEDEME
ZASE !!!!!!!!!!!!!!
Autor článku: eRman (Roman Schavel)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk Strnky autora http://www.unicos.cz/skoda
|
|
|