|
3. září 2001Test Octavia RSmé první vetší zkušenosti s RS
O vnějšku se moc zmiňovat nebudu, ne že by na mne nepůsobil, ale vzhledem
k vytrvalému dešti, jsem byl rychle ve voze a "neobcházel ho".
První z pocitů je hned po nasednutí, příjemná sedačka, dobře fungující
větrání a dobře do ruky padnoucí volant. Volant je v průměru malý má však
dostatečnou tloušťku věnce, takže dobře padne do ruky.
Motor ihned a poslušně naskakuje, přesedlání na jiné auto znamená vždy
adaptaci, v tomto případě byla velmi rychlá. O volantu jsem se již zmínil,
pedály poskytují dostatečný protitlak, který některým jiným vozům chybí.
Velice příjemně mě překvapilo řazení. Bylo zcela přesné a krátké, ani při
přejíždení nerovností apod. nebyl problém tam zvolenou rychlost "dostat".
Ovšem hned v první zatáčce jsem pocítil, že sedačky nemají takové boční
vedení jaké by byl člověk očekával. Horší je to ještě vzadu, při trochu
sportovní jízdě, Vás na zadních sedačkách neudrží ani pás a cestujete jak
nepřidělaná taška. Kožený potah sedaček tomu bohužel ještě pomáhá.
Zajímavě řešená přístrojová deska.
Motor je velmi živý, ale pokud ho mohu srovnávat se svojí V6/3.0 tak
méně odpouští řidičské chyby. Nemyslím tím, že jste nuceni řadit jak v
závodním voze, ale v nižších otáčkách a při rozjezdu není tak pružný, je
to logické, přeplňování nedokáže ve všech otáčkách nahradit objem. Zrychlení
je plynulé, výrazný zátah se projevuje od 3500 otáček. Zvolené zpřevodování
navazuje plynule, tedy pátý stupeň jsem si bohužel nevyzkoušel.
Brzdy jsou dostatečné a oproti mému vozu který má také všechny čtyři
kotoučové, vadly daleko později. ABS je zřejmě upraveno a jeho zásahů je
podle mě méně, nemohu však soudit, neboť se standartní Octavii s ABS jsem
zatím nejel.
Vzhledem k proměnlivému dešti mi ve vozidle chyběl dešťový senzor na
který jsem zvyklý.
Hlavní zkouška proběhla na letišti v Aero Vodochody. Bohužel za notného
deště a nepřízně počasí, tím spíše musel vůz prokazovat své kvality. Trať
byla poměrně dlouhá a byly zde jak technické části tak delší rovné rychlostní
části. Sestřih videa je stáhnutelný dále. Zde nejlépe prokazoval své kvality
podvozek, stejně výkonné auto jako moje mi nandávalo průměrně 10s na minutu.
Nutno ovšem poznamenat, že moje auto s typicky francouzským pérováním,
byť snížené sadou sportovních pružin se nedá s Octavií RS srovnávat, při
pohledu na záběry z kamery je jasně vidět, že Octavia se daleko méně naklání
a daleko lépe se drží v zatáčkách s menším poloměrem.
Video sestříhané z jízdy na letišti (zvenku/zevnitř)
Formát DivX
Poděkovat by chtěl pracovníkům ČSAO Praha, Černokostelecká, kteří mi
umožnili vůz řídít a získat zkušenosti i záběry ze závodní dráhy. www.csao.cz
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|