ŠKODA techweb [homepage]
Akce
14. září 2001

Celostátní sraz Škoda na Štilci 2001

zajímá Vás jak akce probíhala ?


Ve dnech 7.-9.9. 2001 se opět konal celostátní sraz Škoda na stejném místě jako v loňském roce. A to na Štilci. Tento rok se zde sjelo necelých 80 upravených vozů Škoda. Jako vždy na všech srazech byly i tentokráte patrné na vozech různé stupně úprav. Byly zde vozy, které byly jen oplastované, či jen oblečené do „válečných“ barev. Ovšem byly zde k vidění i vozy, jejichž stupně úprav hraničily s přestavbou na zcela jiný automobil, jehož majitel byl zároveň i jeho vlastním designérem a výrobcem.

Sešly se zde různé vozy…

V pátek, kdy byl tento již druhý ročník srazu vozů Škoda zahájen, nebylo prakticky nic k vidění, vyjma upravených vozů, které dorazily již v průběhu pátečního otevření srazu.
Na programu byla prakticky volná zábava, lidé okoukávali „stroje“ svých sousedících „tunerů“ a snažili se vyměňovat si své zkušenosti mezi sebou.

A tady vyvstává první výtka vůči srazu. A to nejen vůči tomuto. Tyto srazy jsou organizovány nadšenci, nejsou organizovány ze zištných či jinak komerčních důvodů. Na těchto srazech jde o předvedení možnosti úprav vozů Škoda a o dokázání toho, že tyto stroje rozhodně ještě nepatří do sběru. V neposlední řadě je zde také silná motivace při organizaci dát dohromady stejně nadšené lidi za účelem výměny a předání zkušeností. Ovšem téměř všude byl velmi silně cítit přístup majitelů, kteří se drželi na svém „písečku“ a nenechali se nikým vyrušit, o předávání zkušeností ani nemluvě. Sám jsem byl svědkem mnoha situací, kdy začínající mladý tuner či mladík, který čerstvě získal svou první Škodu, přišel za majitelem krásně upravené a „našlapané“ Škody a po jeho dotazu byl kolikráte na hranici slušnosti odkázán do patřičných mezí. Dále je stále velmi silně cítit, že majitelé vozů typu Škoda 100, 120, Rapid a podobně se dívají na majitele upravených vozů jako je Favorit, Felicia skrze prsty a opovrhují jimi. Myslím si, že toto není přístup hodný těchto srazů, ani není vhodný vůči lidem, kteří na tyto srazy jezdí.

Průběh soutěží…

Vraťme se tedy k pátečnímu večeru. Prakticky celý večer probíhala volná zábava, která předcházela registraci vozů, které se chtěly zúčastnit tohoto srazu. Poté byla k vidění v podvečer country kapela a žízniví majitelé vozů, kteří zaháněli žízeň Krumlovským desetistupňovým pivem. Čekalo se na sobotu.

V sobotu ráno, kdy dorazily ještě někteří další majitelé vozů Škoda, začalo, byť trochu chaotické, řazení na spanilou jízdu. Jako obvykle se jízda neobešla bez problémů a brzy byla roztrhána. I tak ovšem byla k vidění „nudle“ 50 vozů Škoda jedoucích po hlavních komunikacích, které je dovedly po čase do okresního města Český Krumlov. Tam bylo pro tyto vozy již připravené parkoviště, kde začalo, a to musím podotknou, velmi systematické a přehledné řazení vozů. Podotknout proto, že řidiče nikdo neupozornil, jak mají řadit vozy a výstava vozů proto vznikla naprosto spontánně, přehledně a systematicky. Zde byly vozy vystaveny několik hodin a proběhlo zde také hlasování o nejlépe upravený vůz Škoda.
Po skončení této „výstavky“ se odjíždí zpět na místo původního srazu, tedy na Štilec. Začíná nejočekávanější část srazu, a to soutěže.
Ty se skládají z projetí slalomu, kdy spolujezdec drží z předního okýnka nádobku s kapalinou. Samozřejmě jakákoliv ztráta kapaliny v nádobce je penalizována. Následuje zacouvání do garáže, sestávající se z co možná nejbližšího zastavení zadním nárazníkem u postavené tyčky. Nejatraktivnější část soutěží, akcelerační sprint, probíhá na 400m dlouhé rovince. Zde druhá výtka: pořadatelé nepočítali s vysokými rychlostmi dosahovanými na této rovince a na dobrždění vymezili jen nějakých odhadem 30m. Např. ve svém voze jsem měl na konci této rovinky na tachometru 110 km/h. Ovšem toto může být jen můj subjektivní pocit, který ostatní soutěžící nemuseli sdílet.

Spanilá jízda…

Následovalo vyhodnocení soutěží, které jsme společně s mým přítelem napjatě očekávali.
Výsledky jsou známy: na akceleračním sprintu se umisťujeme na 3. místě (což byl mimochodem překvapující výsledek pro nejednoho účastníka srazu, neboť ve hře byly takové vozy jako Škoda Octavia 1,9 TDi), v celkovém umístění ve všech soutěžích jsme na 5. místě ze 34 soutěžících vozů.
Poté již předání cen a volná zábava. K večeru se začala hrát tanečnější hudba a vyvrcholením byl ohňostroj, který také symbolicky uzavíral sraz. Neděle sloužila k úklidu a odjezdu všech zúčastnivších se posádek.

Pěkná podívaná…

Tento ročník byl rozhodně vydařený, přijely krásné vozy, nechybělo napětí ani setkání „třetího druhu“, při kterém (samozřejmě v mém případě) potkávám lidi dlouho známé přes Škoda Techweb, ovšem osobně nikdy neviděné. Zdravím tedy, Petře (Chipmen), Lukáši, Ríšo…..
Ovšem, jak jsem již napsal, vadu na kráse udělali účastníci srazu a jejich uzavřenost a nesdílnost. Jinak mohu jen konstatovat zábavu a vyjádřit politování nad tím, že těchto srazů je tak zoufale málo.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (40):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů