ŠKODA techweb [homepage]
Akce
29. října 2001

Podzimní Tuning sraz Brno

tuněná kára kam oko dohlédne...


Rovnou poznamenám, že tentokrát se už ani nesnažím být objektivní, prostě píši to, co ve mně je ještě živé.
Ráno v sobotu jsme oželeli tu trochu spánku a vyrazili po dálnici z Prahy do Brna. Cestou jsme potkávali mnoho tuněných aut očividně mířících za stejným cílem. A tím cílem byl podzimní tuning sraz konající se na Masarykově okruhu u Brna. Někteří nás předjížděli i vcelku velkou rychlostí, některé z nich jsme pak opět potkali u jejich neplánované zastávky, když zřejmě v koloně nedobrzdili.

Všichni přijeli pěkně po značené odbočce z dálnice a čekali v pěkně dlouhé frontě, odhaduju to tak na hodinku. Proč odhaduju? Protože jsem v té frontě nestál, nejsem sice takovej tvrďák, abych jezdil v protisměru jako jiní, ale prozradím vám malé tajemství, stačí odbočit o jeden sjezd dříve a projet dvě vesnice a dostanete se na křižovatku, kde jste na hlavní a vyhnete se tak 3/4 fronty, té fronty, která stalá až k sjezdu z dálnice...

Někteří však pospíchali tolik, že používali protisměru jak jen to šlo, zřejmě mysleli, že všichni tam čekají jen, aby oni mohli projet.
 

Po zaparkování, které probíhalo na parkovištích podle samolepky, kterou jste dostali u vjezdu, se většina lidí rozhlédla hned okolo. Třídění vozidel již bylo lepší než na předchozích srazech, pořadatelé udělali kus práce.

Většinu škodovek jste našli na parkovišti určeném pro domácí vozy.

Trošku mne mrzí, že mimo lidí z konference (které tímto zdravím), mě zastavovali spíše neznámí lidé a ještě většinou od jiných značek, což mě překvapilo. Vrcholem byl BigBen, který mě s klidem přehlédl na dva metry, když jsem ho zdravil. Celkově však mimo známých bylo velmi málo lidí, kteří přišli s otevřenou myslí si v klidu popovídat a potkat se s podobně zaměřenými lidmi. Bohužel tento trend se dá pozorovat poslední dobou všude. Tady ještě více byly vidět určité uzavřené komunity.

Nabídka firem v boxech i venku byla zajímavá, jednalo se v naprosté většině o tuningové doplňky a firmy zabývající se tuningem. Sehnat se tu dalo od plastů, přes sportovní filtry až po všemožné žárovky a drobnosti. Kdo počkal až do sobotního odpoledne, mohl si také nechat změřit výkon motoru.

Mimo novějších vozidel se dalo shlédnout i mnoho starších vozů, krásně upravených. Skvostem mezi staršími škodovkami byla tato Felicie s motorem a podvozkem z Tatry 613 .

Na vedlejším parkovišti stály zahraniční vozy, které se také za nic nemusely stydět. Nejčastěji zastoupeným typem tady byl VW Golf, který je zjevně u tunerů oblíben, potom zde bylo vidět hodně Opely Kadett a pak také hodně vozidel BMW, Audi a ostatních.

Hromadný úprk se konal již těsně před čtrnáctou hodinou, což je velká škoda, protože za těch pár hodin se to všechno nedalo ani obejít. Fronty se samozřejmě tvořily i na odjezdu, ale hýbaly se rychleji než naposled. Bohužel trochu ohleduplnosti by neškodilo, každý si držel svých deset centimetrů před vozem, nedej bože, aby tam někoho pustil...

Pár řidičů si zřejmě také při odjezdu nevšimlo, že již nejsou na okruhu, auta která jsme potkávali kolmo k silnici, podivně vyhlížející vygumované stopy a "káry ve škarpě" svědčí o malé disciplinovanosti návštěvníků. O řidičském umu pak nemluvě.

Fotogalerie z podzimního tuningu 2001 je rozdělena na dvě sekce
tuning 2001 sekce1 - vozidla škoda
tuning 2001 sekce 2 - fotky z okruhu a ostatní značky vozidel

Další fotografie najdete na serveru www.autotuning.cz

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (13):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů